E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

1. Uiteve

Uiteve

Lid geworden:
    10 sep 2012
    Tja gevonden. Beschadigde tandwiel in het achter differentieel. Balen maar ik begin mijn rc steeds beter te leren kennen

2. PeterMischief

PeterMischief

Lid geworden:
    3 sep 2012
    Kan de brushed edition van de E Revo 4s aan? En wat is de rijtijd van een 7600 mah 2S lipo?

3. Bart Bever

Bart Bever Guest

Goed nieuws en minder goed nieuws...

Het goede nieuws is dat Revo 1 terug is uit herstelling, ook een nieuwe regelaar gekregen.
    Nu ben ik begonnen met de upgrades en ik ben al tegen een paar problemen gelopen.
    Graag jullie advies...

De voorste draagarmen zijn vervangen door de RPM's wat overmatig speling gaf, dit is intussen opgelost door de pivot balls en de omhulsels ervan opnieuw af te regelen.

Enkele weken geleden werden ook de Summit assen aangeraden omdat deze sterker zijn dan de originelen. Die wou ik dus ook ineens plaatsen. Vooraan ging dit zonder al te veel problemen maar ik vond wel dat ik meer speling had dan met de originelen. Het uiteinde van de as aan de wielkant is toch anders dan bij de Revo assen. Die zijn een beetje bol conisch terwijl die van de Summit recht zijn. Dit in combinatie met de 17mm Hex Nuts (met dopsleuteltje nr.8 gaat dus niet). Overmatig speling op wiel en die niet te corrigeren.

Achteraan is er nog een groter probleem..
    daar worden met de RPM armen ook axle carriers mee geleverd. Deze hebben oversized lagers. Hierop passen de Summit assen helemaal niet. Meer dan 6 mm speling na alles vastgedraaid te hebben.(niet te corrigeren door de pivotball cubs) Door het ontbreken van het conische uiteinde van de aandrijfas ligt deze maar wat los te rammelen in het lager vd axle carrier. Voorlopige? oplossing is dat ik terug de Revo assen heb gemonteerd en de originele blauwe wielmeenemers.

Alles staat netjes vast en gelijk. Ik ben dus toch een beetje teleurgesteld dat blijkbaar niet alle upgrades compatibel zijn met de stock onderdelen, tenzij ik natuurlijk iets totaal over het hoofd heb gezien? Dan hoor ik dat graag!

Greetz!
    Bart

4. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Nee, de koolborstels van de brushed motoren zijn dan binnen 20 minuten verdwenen.

5. Bask04

Bask04

Lid geworden:
    17 jul 2012
    Hallo e revo kenners,

Ik wil naast mijn rs4 evo3 lekker offroad gaan rijden,

De tropy truggy flux of de e revo?
    Rijeigenschappen hetzelfde?
    Snelheid ongeveer gelijk?
    Ik zag deze Traxxas E-Revo brushless truggy RTR - Xerun Edition - TopRC.nl
    Dit is dus met de andere motor en regelaar,

Kan ik zoeen kunnen aanschaffen en op 6s gaan rijden, zonder vanalleste moeten aanpassen.

Bedankt

6. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    6s lipo kan niet op de flux. De erevo zou het kunnen maar je aandrijving vind het niet echt leuk. Heb zelf tijd met een revo gereden en op 4s ging dit voor een lange tijd goed. Maar 6s is denk iets teveel van het goede.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  7. Bask04

Bask04

Lid geworden:
    17 jul 2012
    Kan je de aandrijving zo maken dat t niet kapot gaat,
    Anders kies ik voor de trophy, de e revo kan 6 s., dus
    Dat wil je dan ook gewoon.

8. bryan417

bryan417

Lid geworden:
    14 jul 2010
    nou dan ben je nog duurder uit met je e revo.

9. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Ik weet niet of je het weet maar 6cell op een offroad ga je niet eens willen. Misschien onroad is het leuk een keertje maar dan houdt het op....

Ik zie jou niet met +100kmh over een grasveld scheuren. 4s met aangepaste gearing gaat snel zat.

10. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008

Rijdt al jaren rond emt de E-Revo op 6s.. Alleen omdat dit er in zit beteken niet dat je continue 100+ gaat rijden.
    om maar te beginnen, je hebt met 6s lipo 5000mAh 1,5x zoveel energie aan boord als met 4s 5000mAh. ofwel, ongeveer 1,5x de rijtijd op 1 accu.

ook is het wel erg leuk om extra power achter de hand te hebben als je het eens wilt gebruiken. Heb op 6s iig nog nooit het idee gehad dat ik vermogen tekort kwam, op 4s al wel. :D

waar ik het echter wel mee eens ben, is dat je wel erg gecontroleerd moet kunnen rijden om op 6s off-road de boel een beetje heel te houden. Maar om te zeggen dat je het niet wilt, vind ik wel een erg grote uitspraak. :)

11. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Daar heb je het, gecontroleerd kunnen rijden. Daarmee dat 6S icm 2200 kV wordt afgeraden.
    Heb al fantasten zien rijden hoor en die wil je zelfs geen 4S geven dan :D.

Ben zelf een nitro rijden en heb op 4S dus ook nooit power te kort :D, al scheelt dat niet zoveel meer.

12. Bask04

Bask04

Lid geworden:
    17 jul 2012
    Dus, n erevo, met 4s, en aangepaste gearing.
    Wat moet ik aanpassen of zal ik eerst maar eens stock gaan rijden.

13. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Eerst stock rijden en later kan je altijd nog de spur/pinion combinatie veranderen.

14. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Als je op lipo gaat rijden, de meegeleverde gearing van 18/54 wel meteen inbouwen. (standaard zit die op 18/65, wat heel erg licht is voor Lipo gebruik. die vertanding zit er standaard in om de NiMh cellen heel te houden. :lol:

15. Bask04

Bask04

Lid geworden:
    17 jul 2012
    Even kijken of ik t snap
    Vertanding dus, motor 18, aandrijving 65
    Dan hebben de nimh accus het makkelijk.
    Nu zet je de 18 , 54, gearing erin. Dan word de vertanding
    Dus langer. Minder trekkracht , maar dat is juist de bedoeling
    Omdat ik op 4s ga rijden, die bieden meer vermogen en dus meer trekkracht
    Als de nimh met de korte vertanding.

Zit ik zo beetje goed of zit ik er compleet naast?

Heb hier geen ervaring mee,
    Alleen kwa vertanding met me project scooter.
    Maar dat lijkt me hetzelfde.

Alvast bedankt

16. Mc T

Mc T

Lid geworden:
    8 sep 2008
    Gearing cookbook

Gearing, 4 cells, 6 cells, gaat het te hard, gaat het kapot, wordt het te heet? Wat voor de ééne rijder werkt, werkt voor de ander weer niet. Het hangt veel van je rijstijl, afstelling slipper, ondergrond en afstanden/ rijtijd.

Op asfalt, slipper vast en op 4 of 6 cellen knallen, daar is weinig tegen bestand.

Welke gearing bij jou past is een kwestie van uit proberen naar mijn mening. Een kwestie van gearing versus temparatuur motor, regelaar en lipo's afstemmen. Mijn ervaring, heb je dat voor jou gemiddelde rijstijl uitgezocht, waar nodig koelers gemonteerd/ kunnen je lipo's het aan gaat het eigenlijk niet meer fout.

4 of 6 cellen, ik heb de afwijking altijd de max en meer er uit te willen halen (bv een xray m18 8000kv op 3 cellen, slash 4x4 novak 4.5T op 4 cellen) en dat werkt bij mij. Die extra power vind ik geweldig. Kan het? Als een auto fabriek af begrenst is op 250km/ per uur dan begrijpt iedereen dat je niet continu die 250km zult rijden (los van het feit of het haalbaar is). En probeer je dat wel, ga je continu vol uit dan neem je risico's. En ga je inleveren op betrouwbaarheid en neem je slijtage en breuk voor lief. Maar zie dat dan maar als deel van de fun en dat kan je snel knaken gaan kosten omdat je tenslotte wel op de grens zit van wat kan (maar gelukkig kan dat traxxas spul aardig wat mishandeling hebben).

17. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008

Heb je helemaal gelijk in. NiMh accu's kunnen de stromen niet leveren die je voor de 18/54 vertanding nodig zou hebben. zouden de accu's gloeiend heet van worden.
    Echter kunnen de motor en regelaar deze grotere stromen makkelijk aan. En gezien Lipo accu's (met de goede C waarde, anders gaan ze ja kapot.) ook niet in spanning inzakken, zul je op Lipo's met de zwaardere vertanding nog steeds meer trekkracht op de wielen hebben als NiMh's met de kortere vertanding.

Als je met lipo's de korte vertanding houdt, heb je onbenullig veel koppel op de wielen, en zal de motor aardig onbelast hoog in de toeren gaan lopen. Ook zal de aandrijving dit extra koppel minder leuk vinden als je veel grip hebt. (en 9 van de 10 keer zul je gewoon slippen met de wielen.

18. Bask04

Bask04

Lid geworden:
    17 jul 2012
    oke erg bedankt klamath,
    Kan je ook 2 x 4s gebruiken en die paralel zetten zodat de rijtijd verdubbelt
    of past dit niet,
    en kan je als je op 4s rijd met 18/54 nog steeds als de auto al 40 rijd wheelies maken?
    wat zijn overigens goede 2s of 4s accus en met een hele hoge c waarde

19. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Nee kan niet 2*4s parrallel zetten, dit gaat gewoon weg niet passen. Goede 2s lipo's zij de turnigy 5000mah 40c software. Was daar destijds goed tevreden over.

20. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Idd, 4s gaat niet passen in 1 bakje (gok ik.) plus dat 5000mAh 2s erg veel voorkomt, dus die accu's zijn relatief goedkoop. :)
    Plus, als je toch op 4s gaat rijden, zou ik persoonlijk zo min mogelijk gewicht aan boord willen hebben. Blijft de auto nog een beetje lichtvoetig ipv een vliegende klinker. :D (merk wel dat 6s al veel weegt. )

of je met 40km/h nog een wheelie kunt trekken,.. denk het wel, als je grip hebt. :lol:

Deel Deze Pagina