E-REVO topic

Aandrijfassen en de diffs zijn zwak aan de E-Revo.
Zelf heb ik enkel nog maar 1 aandrijfas gebrokken en 1 preventief vervangen. Mijn diffs zijn nog prima. Maar ik geef geleidelijk gas en heb lichte banden(wel 6S). Met zware trenchers en constant backflips slijt je zo door je diffs heen(en aandrijfassen). Verder ooit eens een pushrod gebogen, maar dat was omdat ik tegen een paal aan reed, hehe.
Verder niet echt schade gehad volgens mij, maar wel enorm vaak op alle wielen rondgetolt, en tot nu toe doorstaat ie dat prima!

Dat is prima. 6s lijkt me echt cool, maar ik ben denk ik wel voorzichtig ermee :rolleyes:, maar backflips hoeft voor mij niet. Al met de E-Maxx uitgeprobeerd dus ik weet inmiddels al zo'n beetje wat die MMM kan, alleen heb ik de MMM nog alleen maar op 4s gereden. Maar nu heb ik een spiksplinternieuwe MMM, weet niet of dat verschil uitmaakt, maar voor mij altijd veel en veel fijner aangezien ik de eerste eigenaar ben. Tweedehandse auto's hou ik namelijk niet lang. Stampede had ik direct doorverkocht en de E-Maxx wel een paar keer gereden. Persoonlijk hou ik niet van tweedehandse auto's. Ik wil gewoon eerst even lekker accu's hebben. Lader heb ik al, iMax B6AC, naar mijn mening een prima lader. Geen problemen mee gehad.

Niet dat ik stapvoets ga rijden, maar zoals ik met die Rustler reed kon je het alles behalve voorzichtig noemen. Maar die had ik natuurlijk al wat langer en de aankoopprijs van 360 euro is te verwaarlozen vergeleken met die van de E-Revo. Maar waar het voor mij uiteindelijk om gaat, ook al heb ik rond de 40 euro schade gehad aan die Rustler (wat ik eigenlijk niks vind)...ik heb er heel veel plezier van gehad :rolleyes:

Aan die Bullet had ik bijna 200 euro schade, en dan heb ik het niet over upgrades die ik uitvoerde, gewoon netjes originele onderdelen, en dan alleen schade, en ik was serieus voorzichtig met die auto. Als ik die Bullet een schop zou geven zou die nog steeds iets breken denk ik :p. Met die auto was het gewoon niet leuk, naast de schade ook nog een motortje die half dood was. Maar goed. Ik laat het wel weten als mijn nieuwe auto binnen is :D

Is een Vorza niks voor jou? Zo goed als onverwoestbaar en de kracht gaat naar voren ipv gedeeltelijk omhoog zoals bij een Erbe. Daarom oogt een Vorza ook sneller.

Hoop dat je idd beter geluk met de auto gaat krijgen dan sommige die de revo hebben gehad. In iedergeval alvast veel plezier ermee en niet te lang wachten met lipo's kopen hé. Als je hem eenmaal heb wil je er ook mee rijden ;).

Hebben ze ook niet iets van 7600mah softcase packs die speciaal voor de revo is gemaakt? Als die op stock zijn, waarom die niet nemen?

P.s: softcase kan prima in een revo. Heb zelf altijd ook bij mijn revo met softcase gereden.

Aandrijfassen en de diffs zijn zwak aan de E-Revo.
Zelf heb ik enkel nog maar 1 aandrijfas gebrokken en 1 preventief vervangen. Mijn diffs zijn nog prima. Maar ik geef geleidelijk gas en heb lichte banden(wel 6S). Met zware trenchers en constant backflips slijt je zo door je diffs heen(en aandrijfassen).

Och, zelfs dat vind ik nog wel meevallen. er zijn sterkere auto's. maar wat de Revo al aan krachten voor de kiezen krijgt en nog gewoon heel mee blijft, vind ik al best goed.
met je 1:1 auto ga je toch ook niet bij elke keer optrekken eerst de motor optoeren tot 4000 toeren, en dan dump je de koppeling los, om dan nadietijd te klagen dat de auto prut is? :lol: Backflips maken ziet er misschien wel geinig uit, maar 't is idd niet iets wat ik mijn auto's aan zal doen, ik rijdt er liever mooi vloeiend en hard mee.

Rijdt zelf al 4 jaar rond met een E-Revo op 6s. rijdt nog steeds prima. 1x de diffs moeten vervangen tot nu toe omdat ze versleten waren, verder nog niets.
Heb nu Trenchers onder m'n Revo zitten.. maar vind die net te groot uit zien. ga gewoon weer terug naar m'n Harakiri's of andere truggy banden.

Voor een auto van 800+ euro verwacht je wel dat je wel in een keer lekker kan gasgeven, zonder dat je vloeiend moet optrekken om je aandrijflijn te sparen.

Zelfde dat als je met een ferrari langzaam moet optrekken omdat je anders de aandrijflijn aan gort trekt. Dat klopt ook niet echt hé.

Tis en blijft gewoon slecht ontworpen. Traxxas moest voor dit bedrag gewoon 1/8 diffs en stalen cvds gebruiken.

Dat vind ik dan ook weet wat overdreven. Ik rij al een hele tijd op 6S en hoewel ik wel vloeiend rij omdat dat gewoon veel beter rijdt, trek in af en toe ook vol gas weg, gewoon omdat dat leuk is. Tot nu toe zijn mijn diffs nog in prima staat, en heb ik nog maar 1 aandrijfas moeten vervangen, een onderdeel van nog geen 5 euro. Het zijn inderdaad geen stalen CVDs maar de kunsstof sliders hebben ook zo hun voordelen, ze zullen bv niet uit een drive cup kunnen schieten. Mocht je de stock shafts vaak breken kun je gemakkelijk upgraden naar summit assen, en die zijn zeer duurzaam. De diffs zie je wel veel mensen over "klagen" maar er komen ook regelmatig verhalen van mensen voorbij die zeggen er jaren mee te doen.

Maar als je de zwakste punten moet benoemen zijn dat inderdaad die 2 punten. Verder vind ik het een stevig ding, als je kijkt wat ie tot nu toe allemaal overleefd heeft.

Och, zelfs dat vind ik nog wel meevallen. er zijn sterkere auto's. maar wat de Revo al aan krachten voor de kiezen krijgt en nog gewoon heel mee blijft, vind ik al best goed.
met je 1:1 auto ga je toch ook niet bij elke keer optrekken eerst de motor optoeren tot 4000 toeren, en dan dump je de koppeling los, om dan nadietijd te klagen dat de auto prut is? :lol: Backflips maken ziet er misschien wel geinig uit, maar 't is idd niet iets wat ik mijn auto's aan zal doen, ik rijdt er liever mooi vloeiend en hard mee.

Rijdt zelf al 4 jaar rond met een E-Revo op 6s. rijdt nog steeds prima. 1x de diffs moeten vervangen tot nu toe omdat ze versleten waren, verder nog niets.
Heb nu Trenchers onder m'n Revo zitten.. maar vind die net te groot uit zien. ga gewoon weer terug naar m'n Harakiri's of andere truggy banden.

Doe ik wel met m'n vader z'n Lexus :p. Rem intrappen en 4000 toeren en dan loslaten en gas intrappen, geeft wel een kick en gaat veel harder. Hij rijdt nog hetzelfde zoals hij uit de fabriek kwam :rolleyes:

Alleen heeft het wel met de auto te maken, ga je dat met een Aygo of C1 proberen zal je hem wel snel mollen.

Dan nog hadden ze voor dat geld betere diffs erin moeten gooien en niet die van de traxxas slash pakken en die erin te gooien + een kleine verandering. Zoals ik al een paar berichten terug aangaf is dat je voor hetzelfde geld bijvoorbeeld een wedstrijd truggy kan kopen. Deze heeft tenminste een aandrijflijn die geen problemen heeft met het harde optrekken en dergelijke. En dat vind ik eerlijk gezegd ook normaal aangezien je toch een 800 euro neer legt. Ik vind dat traxxas gewoon soortgelijke diffs als de lst al standaard in de revo had moeten plaatsen.

Er zijn vast wel alu diffcups te krijgen.... Daarmee zou je het probleem al kleiner maken aangezien die minder flex hebben en de boel daardoor langer heel blijft.

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Doe ik wel met m'n vader z'n Lexus :p. Rem intrappen en 4000 toeren en dan loslaten en gas intrappen, geeft wel een kick en gaat veel harder. Hij rijdt nog hetzelfde zoals hij uit de fabriek kwam :rolleyes:

Alleen heeft het wel met de auto te maken, ga je dat met een Aygo of C1 proberen zal je hem wel snel mollen.

Whooooo, vet cool .......:murder:

Helemaal met wonder tiger eens.
Hier staat eindelijk n e revo die niet kapot gaat.
Summit assen. Lst 2 diffs.
Dat hoort er standaard op.
Kansloos van traxxas die diffs.
Mijn hpi rs4 1/10 heeft zelfde formaat diff.
Zegt genoeg lijkt me.

Vergeet iedereen hier voor het gemak niet dat Traxxas de E-Revo ook verkoopt als 1/10 ;)? Helemaal mee eens hoor. Er hadden echt wel 1/8 diffs en summit assen ingemogen, echter heb ik stock ook 0.0 problemen momenteel, als het alleen af en toe een diff en asje vervangen is dat prima voor mij. Maar momenteel doe ik al 8 maanden met dezelfde diffs :)

Met de huidige vermogens zijn ook 1/8 diffs niet zaligmakend...

Ook die kennen hun problemen zeker als je ze niet goed bouwt/afstelt.

Grootste probleem bij Revo diffs zit hem in de plastic diffcup , die kan te veel flexen waardoor je met de huidige vermogens je diff sloopt.

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Beetje gewaagde uitspraak Bas, er zijn met mij meerdere die prima 50 packs leeg rijden. Ik heb badlands, en punch control op 30%. Verder de basis dingen als geen gas geven zodra je neerkomt en voila, je kunt langer dan 10 min rijden op 6S. Wellicht de volgende keer wat beter nadenken voordat je je bericht post en op de man gaat spelen, dat bij jou iets zo is, wilt niet zeggen dat dat bij iedereen zo is, ook elke setup is anders.

Back