Erg bedankt voor de uitgebreide reactie, daar kan ik wat mee! Ben op zoek gegaan naar de beadlocks en banden. Heb deze beadlocks gevonden TowerHobbies.com | Maximizer Zero Offset 12-Spoke Beadlocks Black 17mm En deze banden TowerHobbies.com | HPI Dirt Claws Tire (2) Wat mij opvalt is dat de specs niet lijken aan te sluiten Specs beadlocks Outside Diameter: 3.82" (97mm) Inside Diameter: 3.04" (77mm) Width: 2.17" (55mm) Hex: 17mm Specs banden SPECS: Outer Diameter: 5.7" (145mm) Inner Diameter: 2.9" (73mm) Width: 3.3" (84mm) Ik heb hier niet zoveel ervaring mee, maar zou zeggen dat de outside diameter van de beadlocks 97mm (ongeveer) hetzelfde moet zijn als de inner diameter van de banden, 73 mm. Dat is niet het geval. Terwijl uit de beschrijving van beide blijkt dat het moet passen. Enig idee waar het mis gaat?
Hou hierbij wel inner/outer diameters bij in de gaten. Niet alle banden vouwen dusdanig binnenstebuiten dat de diamaters ongeveer hetzelfde blijven. De HPI Phaltlines zijn hier een mooi voorbeeld van. Die moet je tapen in originele montage-positie omdat je anders niet goed plakkende kreukels in je tape krijgt omdat inner/outer diameter te veel veranderd tijdens het vouwen. Aan de binnenkant tapen is wel een stuk lastiger, maar je krijgt zeker een beter en egaler resultaat.
@ jeroenE Die combi beadlocks met banden past prima, heb ze een paar dagen geleden in elkaar gezet, gemonteerd nog niet want mijn revo moet nog komen...
@ Jeroen: De outer diameter van de velg is de opstaande rand. De inner diameter is 3.04" is de diameter waar het om gaat. Je hebt nu zero offset geselecteerd. Jet kunt ook 1/2" offset nemen, daar wordt de auto in totaal 1"= 2,54 cm breder van. TowerHobbies.com | Maximizer 1/2" Offset 17mm Beadlocks Black
Weer een vraagje. Gaan deze velgen passen op de e-revo brushless: TowerHobbies.com | HPI Mounted Phaltline Tire/Blast Wheel Chrome Of gaat het niet lukken met de wielbouten?
Gaat lukken, weet niet hoe groot je wielbouten zijn, anders even een setje kleine wielbouten mee bestellen.
revo van mij staat te koop ik ga trucks rijden. 3x mee gereden. hij is verder helemaal goed op en top hett is geen borstelloze uitvoering. gewoon de normale revo hij staat ook op marktplaats.nl gaat weg voor een goed bedrag
Dit zit er volgens mij standaard op: http://www.traxxas.com/v2/products/accessories/5353X-spline-hub.jpg Is 17mm, vroeg me dus af of de moer er nog wel op past en je er met de meegeleverde sleutel tussen kunt komen? Maar zo te zien is die velg juist voor de 17mm hex gemaakt en zou het dus geen probleem moeten zijn. Leek mij een leuk setje velgen/banden voor het betere on-road werk met de erbe... Bieden vanaf 450 euro??? Daar heb je al een nieuwe voor. Als je hem wilt verkopen zul je denk ik je laagste bod iets omlaag moeten stellen. Staat er nog 1 op marktplaats met accu's waar het hoogste bod nu 290 euro is.
Ja, heb al zoveel ERBE's gezien met Phaltlines .. ik ga er vanuit dat het gewoon past maar ga je hier niets over beloven uiteraard
Heb zondag gezien dat de standaard 17 mm wielsleutel problemen oplevert in offset velgen. Zou je er een pijpsleutel 17 bij moeten kopen (standaard ijzerwaren winkel)
Helder, thnx!Ga ik maar eens wat bestellen. Heb gisteravond geprobeerd de Talons van de velgen af te krijgen dmv koken. Dat was geen succes, banden scheuren erg snel Ik ga zeker die beadlocks kopen, ben ik daar van af.
Bij HPI moet je dat inderdaad in de gaten houden. Ik heb de phaltlines op HPI Tremor wheels draaien, en daar past de standaard Traxxas wielsleutel dus inderdaad niet tussen. De alu boutjes passen echter prima. Heb het montage-probleem even opgelost dmv een platbek tangetje wat toevallig precies in de uitsparingen van de alu moertjes past, dan kan je niet echt veel kracht zetten dus zoek nog naar een betere oplossing. Ijzerhandel place to be denk ik....
Ok, top. Dan gaat het wel lukken met die velgen denk ik. Zal ze binnenkort eens bestellen. Pijpsleuteltjes heb ik wel liggen.
hallo, Ik heb 2 vraagjes: Zijn dit goede lipo's? tenergyeurope.nl uw online shop en winkel voor de verkoop van batterijen - batterij - packs- 11,1 volt 5000 mAh 25 C passen ze in de E-revo? ik heb om een engelstalig forum gelezen dat de ruimte waar de batterij in gaat 165 mm x 51 mm x 30 mm (Lxbxh) de accu is maat 134 x 41 x 31 mm. dus dit zou op 1 mm niet passen. Met welke accu's rijden jullie? wat is de groot mogelijke accu kwa Mah en Volt erin past? Mvg, jimmy
Denk dat dat de 9000mAh van SMC is qua mAh, deze is 2S. Er zijn een paar 10.000mAh packs te vinden, maar dacht dat deze er net niet inpassen. De SMC past perfect kan ik uit eigen ervaring vertellen. En plenty of power en rijtijd, ik haal de 40 a 45 min met flink gassen. Qua 3s packs weet ik het niet.
Ik gebruik zelf de 3s Zippy Flightmax 30C accu's in m'n ERBE. deze passen qua dikte en breedte perfect. hadden een centimeter langer kunnen zijn, maar de accu's passen er mooi in.
Ik krijg de HPI dirt claws binnenkort binnen en de Maximizer beadlocks. Moet ik deze banden ook tapen? Of is dat alleen voor de Talons?