En hoe is je rijstijl ? Uit mijn bigscale (1/6 offroad brandstof) verleden heb ik de ervaring dat getunde wagens meer slijtage / defecte had dan een standaard versie. Een (stuur) foutje werd direct afgestraft. Met mij 1/8 E Truggy is het eigenlijk het zelfde ( alhoewel deze meer kan hebben dan een FG 1/6 ). Mijn motor/ regelaar combo kan +30V aan maar rijd hem met 5S (18,5V) LiPo wat toch redelijk snel is ( geklokt in manege met zware ondergrond op 79,8Kmh) . Ook bij electro is de slijtage en kans op breken velen malen groter als deze getuned is (of op meerder cellen rijd)
@ vonkentrekker Dat rijden in die manege daar zou jij toch nog opterug komen al dat door ging?? hoe staat het daar mee????? Groet Ronald
Snel even off topic, Heey luitjes is hoorde laats iets van een meeting in limburg, offroad voor alle klasse...... MBS-RACING WINTERBASH 2010 Wintercompetitie OFF-road indoor event te Limburg Met als primeur de eerste 4WD big scale wedstrijdklasse !! De ultieme winter offroad competitie of je nu big scale, nitro of brushless rijder bent. Het indoor event in Limburg om ook de winter door te kunnen rijden. Er zal op zondag in wedstrijdverband gereden kunnen worden en er kan op zaterdag getraind worden. Het werd nu wel weer eens tijd om de modelbouw ook voor de off-roaders onder ons een evenement te geven. En dit zal dan ook dit jaar gaan gebeuren. De planning is om in een manege op 2 verschillende banen te rijden waardoor het voor alle partijen interessant is om de hele dag te kunnen rijden. De registratie zal worden gedaan met AMB decoders en een persoonlijke transponder is dan wel zo handig. WIJZIGING de prijzen per klasse zijn komen te vervallen. Dit om de grote vraag van de rijders die liever een FUN dag hebben met een klein wedstrijd element te kunnen bieden. Dus geef je snel op want vol = vol (maximaal 30 rijders per klasse) Aanmeldingen kunnen via de mail en alle inschrijvers zullen op de site van modelbouwfora worden bijgehouden. Links zullen op http://www.MBS-racing.nl en http://www.M-auto.nl bekend worden gemaakt. Daar er op het moment van deze publicatie nog niet alle details vast liggen zullen we jullie via de sites op de hoogte houden. Organisatie : MBS-racing Team (LB) · Locatie : Limburg , Manege ‘de Boshoeve’ te Montfort. · Hoe vaak : 4 weekend evenementen · Wanneer : · 14 en 15 November 2009 · 2 en 3 januari 2010 · 6 en 7 februari 2010 · 20 en 21 Maart 2010 · Kosten : Voor het hele evenement 85,- euro, per weekend 25 euro of voor 1 dag 17,50 (bij inschrijving hebben de mensen voor het gehele evenement voorrang op de weekend of dag rijders) · Aanmelden INFO@MBS-racing.nl · Kampeer mogelijkheden aanwezig · Zaterdag Vrije Training van 12.30 uur tot 19.30 uur . Zondag vrij rijden met telsysteem AMB van 10.00 tot 12.30 · Zondag Wedstrijden van 13.30 tot 17.00 uur KLASSES · Big scale 2wd (30 rijders) · Big scale 4wd (30 rijders) · Nitro buggy en truggy 1/8 (30 rijders) · Brushless buggy en truggy 1/8 (30 rijders) · Promo klasse (traxxas electro 1/10) (20 rijders) Let op vermeld bij het aanmelden je klasse die je wilt rijden je naam, frequentie, welke auto en persoonlijk transponder nummer !! Let wel inschrijving is pas definitief nadat betaling is ontvangen. Er dienen minimaal 16 deelnemers te zijn per klasse om het evenement door te laten gaan. Contact adressen : MBS-racing Broekhoven 1 6243BC Geulle info@MBS-racing.nl indoor-offroad-evenement-limburg Met de traxxas dag in mijn achterhoofd moet je voorzichtig zijn wat je op het forum plaats Ook wil ik niet tot commercieel belangen verstrengeling verwikkeld worden Wat ik begrepen heb is dat de data geregeld zijn bij de manege, aanmeldingen (ook via bigscale) zijn magertjes. Zelf ben ik twee van de vier weekende verhinderd (tussen 8.00 en 17.00 uur) Vrijdag avond (opbouw) en zaterdag avond als er genoeg belangstelling is kan altijd nog
Heb gewoon de originele motor en heb de flightmax 2s 7.4 5000mah. Die stang voor bij het wiel is gescheurd geweest, achterwielophanging afgebroken, 2 banden gescheurd, kapje van de ontvanger gescheurd, bodemplaat helemaal doorgebroken en nog een paar kleine dingetjes als tandwiel in de fik en slipperclutch verbrand.. Rijstijl valt volgens mij wel mee, ben ook niet speciaal voorzichtig maar anders had ik beter helemaal geen auto kunnen kopen want dan is de lol er snel af natuurlijk.. Dit alles is gebeurd in 6x accu's laden en in circa 1 maand!
Dat is best bijzonder!!! Ik rij op 4s en op 6s en het enige wat kapot ging bij 6s waren de drive shafts en een bandje wat kapot scheurde. Wat jij allemaal kapot hebt heb ik hier nog niet gehoord dus om antwoord te geven op je vraag "is dit alleen mijn probleem" JA
amai.daar moet je al wat voor doen om dit voor te hebben. ik heb al revo's letterlijk zien vliegen en dan slecht neerkomen.met de nodige saltos erbij.en dan weer gewoon verder rijden.wat jij voor hebt klinkt alsof er een trein is overgereden! en sinds gisteren ook eigenaar van mijn eigen exemplaar!
Hoi mensen, Dit wordt mijn eerste post op het forum. Ik heb laatst een slash vxl 1:16 aangeschaft, en dat bevalt me zo dat ik ga overgaan op een erbe. Hij zou vooral gaan dienen voor te bashen en in de wei achter de tuin rond te racen. Backflips vanuit stilstand moet ie ook zeker kunnen. Nu heb ik het hele forum doorgelezen, en zou ik wat feedback willen op volgende setup: -beadlocks proline -banden: pro-line dirtpaws -datalink en esc updaten -lipo cutoff op 3.3V -2 x lipo SMC9000 28c 2s (of heb je 3s nodig voor die backflips?) -seriekabeltje -18/54 vertanding voor de lipo's (zitten die er standaard bij?) -body intapen -banden intapen -sway-bars -hardere veren -wheelie bar Als ik het goed begerepen heb koop ik best een kleinigheid bij towerhobbies, dan wachten op de coupons om dan pas het hele pretpakket aan te schaffen met de korting. Alle tips zijn welkom, dus laat jullie maar gaan
Ik zou er nog een paar stalen drive shafts bij kopen anders kan je die binnen de kortste keren vervangen zeker als je backflips wil maken er komt dan zoveel kracht op de assen. Ik heb verlengde achter armen dus maak geen back flips maar volgens mij heb je dar wel 6s voor nodig! Groet Ronald
Even een vraagje aan jullie E-Revo bezitters. Ik ben toch aardig onder de indruk van deze RC. Ik rij zelf brandstof en heb weinig verstand van electro, dus vandaar de volgende vraag. Hoe lang kan je met de E-Revo 1:8 rijden op een s6 Lipo als jem zwaar van jetje geeft, zeg maar op een circuit? Alvast bedankt.
Okey, dank je. Dat gaat hem dus niet worden. Ik wil het wel een beetje betaalbaar houden. Welke accu's zou je aanbevelen bij de E-Revo 1:8 zodat hij net wel of net niet op zijn achterwielen trekt bij vol gas uit stilstand?
Gewoon op 4S gebruiken, meer dan genoeg power voor op circuit. LiPo's kosten zo'n $50 voor 2 dus kwa kosten valt het ook reuze mee. Ga niet met minder dan 4S rijden, met 4S trekt hij nog makkelijk een wheelie.
Okey, 4s lijkt me goed dan indd. Wat is het beste aantal mah voor een 4s, prijs/rijtijd verhoudingtechnish gezien? Enne, hoelang kan je daar ongeveer mee rijden op een standaart 1:8 E-Revo? Edit: Wat zijn een beetje de goede merken lipo's?
Hey allemaal Ik rij zelf ook met traxxas e revo. Zelf heb ik ook al wel wat problemen gehad met dingen aan wagen die stukgaan zonder crash. Het grootste probleem zijn de assen. Die zijn zeer snel stuk. De wielen die leiden soms pok een eigen leven, deze komen dus zeer vaak los. Hebben jullie ook dat probleem en zou dit met een beetje schroefdraad borging op te lossen zijn? De metalen assen zijn deze zoveel beter, ik had ergens gelezen dat deze ook nog stuk gaan door het grote vermogen. Al bij al ben ik zeer blij met mijn aankoop, ik wou een top buggy electro hebben. Volgens mij bestaat er ook niet echt veel beter. Elke keer ik gas geef voel ik steeds opnieuw die kick, en dat al na minstens 40 ritten. @superpikkie. Ik rij zelf met 6s, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom iedereen voor de 4s gaat. Als je een usb connecter koopt van mamba, dan kan je de regelaar zo mak zetten dat je zelf wil. Dit is soms wel nodig als je op terrein komt waar de banden veel grip hebben, gras en dergelijke. Op een zandbodem is het net supper dat je vol gas 4 wiel drifts kan doen. Ik zou dus eerder voor een 6s opteren. Met de e revo is trouwens perfect te rijden zonder steeds whieelie's te trekken dat kan je na een aantal ritten vrij goed inschatten wanneer je hoeveel gas moet geven. Zelf rij ik momenteel met mijn pakketje van mijn vlieger. 6s 3000mah. Daarmee reed ik toch tussen 15 a 20 min op parcour. Wanneer je daarentegen op voetbalveld voor snelheid gaat, dan houden ze het maar een 5 tal minuten vol. Ik denk de beste keuze is 6s 5000mah in combinatie met de communicatie kabel.
@ Superpikkie, zoek naar Turnigy 2s 5000mAh met een zo hoog mogelijke C rating als je kunt betalen, ga niet lager dan 20C. Daar kun je dan toch wel zo'n 20 minuten full time racen of 35 minuten bashen ofzo. Lastig te zeggen hoelang omdat het aan je rijstijl ligt. Als ik ga bashen rij ik soms wel een uur met een setje 5000mAh (komt ook doordat ik veel film). @ tje viking, de problemen die je nu aangeeft komen door je 6S. Met 4S kun je ook 4WD driften als dat je kick is. Voor acceleratie is 4S nagenoeg gelijk aan 6S aangezien je met gemakt een wheely maakt op 4S. 6S heeft imho alleen maar zin als je lager gaat gearen om de efficientie te verbeteren en temps te verlagen. Doe je dit niet dat heeft imho 6S alleen zin voor speedruns. De E-Revo is trouwens een Monster Truck die wat weg heeft van een truggy, het is bij lange na geen 'top buggy'!! Wil je een 'top buggy' kijk dan eens naar de race merken zoals xRay, Team Associated, Mugen, Losi etc. Castle Link (de kabel waar the viking het over heeft) is altijd aan te raden.
heb nu een paar weken mijn ERBE en ben er zéér tevreden over! Heb 1 probleempje en dat is de fan van de regelaar. Deze werkte nieuw uit de doos, maar na de 1e run zat er denk ik zand in en dat heb ik er niet meer uit gekregen. Als je een compressor op de fan zet, gaat hij wel draaien maar je hoort de weerstand. Meestal werkt ie dan wel weer even, maar niet lang. Nodig heb ik de fan nog niet gehad omdat de regelaar nauwelijks warm wordt. Maar het hoort natuurlijk niet. Heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik die fan van de regelaar af kan halen om hem eens goed schoon te maken. Weet iemand hier hoe dat moet?
@Nard Cox: Als wij gaan rijden zijn we meestal de hele dag bezig, soms wat korter. Ik ga dus wel een aantal accu's nodig hebben. Daarom ben ik ook op zoek naar de beste prijs/rijtijd verhouding. Aan de andere kant moeten de accu's dus wel genoeg power leveren, dus ben wel gebonden aan minimaal de 4s lipo's denk ik. Welke zou je aanbevelen voor gebruik op een circuit i.c.m de E-Revo? @Viking: Ik ben meer van de prestaties dan van het bashen. We hebben ook ons eigen offroad circuitje, dus de 6s lipo's lijken me dan wat overkill. Bovendien zijn deze ook veelste duur. Maar misschien is het wel leuk om er 1tje bij te kopen, gewoon voor de fun.