E-REVO topic

dan gaan we dat bestellen.. alleen raar dat het diff van de andere in de lucht stuk is gegaan ma dit misschien na al klappen die hij gekregen heeft. tnx vr de tips

Denk dat de beste remedie " niet stunten" is.
Denk dat je de wagen nog niet goed onder controle hebt, en dat je daarom dingen sloopt.
In 2 dagen weet je bv nog niet goed hoe de auto reageerd en je wil meteen frontflips doen.
Dat zal vast een paar keer misgegaan zijn;-)

Slipper afstellen doe je door de veer helemaal te comprimeren ( dus niet de moer compleet aandraaien) en dan een kwart slag terug. Maar daar hoef je in principe nooit aan te komen en komt vanaf fabriek goed afgesteld.

is opzich niet raar hoor. Als er bijvoorbeeld een stukje tandwiel is afgebroken bij een vroegere jump, dan kan je er op wachten dat het ooit tussen je tandwielen komt. Dit is dus waarschijnlijk gebeurd in de lucht. Hier een foto van een e-revo eigenaar (van het MBF) die een kapot lager had. Een kogeltje tussen de tandwielen en het was afgelopen ;)
264i806.jpg

of gewoon bij springen en landen niet het "gas "erop houden , zeker tijdens het landen , dan komt er ook meer kracht op je diff's te staan dan bij normaal rijden ..

bv springen , gas los , landen , daarna weer gas erop .....

suc6

zo zag mijn Diff er dus uit :-)
kga dus grijze en blauwe veren steken en straffere olie erin (750). andere offroad banden zoeken tegen ballooning en dat zal het moeten zijn.
Over gas bij landen was mij al duidelijk verteld dat het niet mocht ;-)

Grtzz

bijna alle offroad banden balloonen ,mits je ze taped ;)
en met te stugge vering en dikkere olie word het een stuiterbak ,elk hobbeltje word hij gelanceerd.

aan de outdrive's te zien rijdt hij er al ff mee voor dat gebeurde, dus het is uiterst vreemd dat dat bij jullie na 2 dagen gebeurde.

ja inderdaag, en we hebben hem bij een andere winkel gekocht. dus daar ligt het ook ni aan..
nieuwe vraag: hoe kan je gelijmde banden best demonteren? khad iets gelezen van op 300 graden in de oven mr dat vin ik mr beetje raaf.

+ dat gaat enorm stinken ( als je er lang boven hangt ga je denk zelf out )
originele banden kun je bv loskoken, maar je kan ook een los setje erbij kopen.
Weet niet echt wat het probleem is, want met 4s baloonen die banden niet zo extreem hoor. Of rij je misschien wel op 6s, wat ook meteen je diff problemen verklaart.

neen 2 x orion lippo 2S 7.4 volt. . en echt bij 30-40 km/h heeft em da al ( op los zand) kzal een kijken als ik een foto kan posten.

ja toch trilt heel de wagen (dat hoor je) maar kga me andere bandjes aanschaffen mr ben nog volop opzoek nr de goede offroaders.. kga nu ff rijden hopelijk zonder stukken ;-)

brushless motor

Ik ben op zoek naar een vervangde motor voor die van castel. 2200kv, 25,2v. Ik heb al gezocht maar er zijn er weinig te vinden die aan de voorwaarden vol doen.
Hebben jullie mischien ideeen?

ja toch trilt heel de wagen (dat hoor je) maar kga me andere bandjes aanschaffen mr ben nog volop opzoek nr de goede offroaders.. kga nu ff rijden hopelijk zonder stukken ;-)

Dat wat je hoort is niet het baloonen van je banden maar het onbalans van je banden. Zo te zien rij je op zand en er zal vast een berg ervan in je banden zitten. Ook meteen je diff probleem gespot ( laatste foto ) ;-)

Onbalans kun je verhelpen door te balanceren met bv klei oid.
Check anders YouTube voor filmpjes erover.

dacht wel dat ze die foto gingen linken aan de laatste foto ;-) toch moet de E revo hier tegen kunnen met een deftige landing.

kzal eens op youtube zoeken, THNX

Enne nee, daar kunnen de revo's niet tegen van die grote hoogte.
T is en blijft allemaal van plastic, zulke jumpen horen meer toe aan een savage flux.
Dat blijkt ook maar na jullie problemen ;-)

Ik ga morgen met m'n maatje de beide BL Revo's uitlaten, wie weet een leuke locatie in de omgeving van Deil of IJsselstein ?

Back