E-REVO topic

Krijg je geen spijt van :)
Ik heb die dingen op mijn MERV gehad, en ik ben er vol mee op een band van een tandemasser aanhanger gereden ( ik had nog niet zoveel ervaring ), en?? NIKS!
Die dingen zijn echt onverwoestbaar.
RPM is zelfs zo vertrouwd dat hun producten niet kapot gaan, dat als je ze kapot rijd, een foto naar hun moet sturen ( of het onderdeel ) en dan krijg je gratis een nieuw onderdeel van hun..
 
Enige nadeel is dat je best wat flex hebt, waardoor dogbone aandrijfassen gemakkelijk uit de drive cup kunnen vallen bij flinke jumps. Verder inderdaad perfect :).

Gisteren was trouwens een mooie dag om te rijden:
51499003-672C-450C-949A-0BA20A31F242-6245-0000055CAEFC8BDD_zps632cb8cc.jpg

IMG_7375_zps28e2c48e.jpg

IMG_7365_zpsd34d465e.jpg

bewerkt_zpsdb1d3fc8.jpg

Voor dit soort ondergrond wil ik misschien toch nog eens nieuwe banden kopen, met van die paddles, dat werkt wel goed hierop denk ik :D. Ook gelijk leuk voor in de sneeuw.
 
Laatst bewerkt:
Diff weer overleden, slecht uitgeshimt, en kansloze kwaliteit.
Waarom n 1/10 diff van n rustler inn e revo?
Doet traxxas dat express?
Bulletproof 1/8 diffs van lst2 zijn dat de juiste oplossing?
En wat is n juiste oplossing voor loslopende wielmeenemers
 
Op mijn LST heb ik nog geen diff kapot gehad, maar ik heb mijn slipper wel goed staan ( denk ik ;) ) , dus volgens mij zijn het goede diffs.
Gaan de wielmoeren los of de hele hexes?
Als het alleen de wielmoer is, drupje locktite en goed uit laten harden.
En vastdraaien met een 3/8 doppensleutel, doe ik sinds kort ook, en dat werkt perfect!
Wel met wat gevoel natuurlijk.
 
De LST2 diffs zijn DE oplossing inderdaad, wel wat modden voor nodig.
Als hexes kun je het beste de HPP hexes gebruiken, deze hebben een profiel op de moer zitten waardoor deze moeilijk los kunnen draaien. En het design van deze hexes zorgt ervoor dat er geen spelling op de as zit.

Edit:
De E-Revo heeft de sterkste diffs die Traxxas momenteel heeft, je ziet juist de overige moddelen revo diffs gebruiken omdat deze sterker zijn. Echter zijn deze diffs inderdaad bij lange na niet sterk genoeg voor 6S geweld, ookal zijn het traxxas zijn beste diffs. LST2 diffs lossen dit alles op :).

Ik ben bezig met een stub axle designen die zo op de LST aandrijfassen past. Dan kun je de LST diffs + axles overzetten en nog steeds HPP hexes gebruiken. Zo heb je een bulletproof 1/8 aandrijflijn :).

Concept1_zpse2f8a20c.jpg

Concept1_withbearing_zps2923a86e.jpg
 
Yup, wel het "sterkste" diff wat ze hebben, voor wat het waard is. Ik ben persoonlijk niet van plan om op 6S elke keer mijn diffs te hoeven vervangen, dus ik heb gisteren LST2 diffs besteld :).

2X
$(KGrHqF,!lUE9mg+50u(BPlwQ!Qw1Q~~60_12.JPG


En omdat de aandrijfassen waarschijnlijk niet veel langer gaan leven, ook maar LST2/XXL aandrijfassen gekocht :D
2X
$(KGrHqN,!h0FCdNFUSyJBQ0NHijvHQ~~60_57.JPG


Ook maar weer een setje front en rear bulkheads erbij gekocht, kan ik die mooi modden terwijl ipv de hele revo uit elkaar te halen.

Op het uiteinde van de assen komen dan mijn eigen stub axles, zodat ik gewoon standaard hexes en dus ook HPP hexes kan gebruiken.

Vandaag ook nog even naar het strand geweest, dan merk je toch wel dat al die upgrades voor de handling hun ding doen :).
strand2_zps75fe9eec.jpg
 
Wat ik wel eens heb gehad ( dit is een bekend " probleem " ( let op : gebeurd zeer weinig bij goed gebruik en onderhoud ) is dat de drive pins die door de diff cup en onder het tandwiel verdwijnen, wel eens knappen.
Maar zoals gezegd, dit gebeurd bij goed onderhoud weinig tot niet.
Het scheelt denk ik ook dat de LST's standaard 40 series banden hebben, die wat meer vragen van de diffs ed. , en ik land wel eens slecht ( :rolleyes: ) , maar met normale Truggy banden zul je dit niet hebben.
Maar verder geen problemen ( als het bovenstaande een probleem word ) met de LST diffs.
Heb jij wel de HD diffs ( standaard op de LST XXL ( ik weet niet of ze ook op de LST2 zitten standaard ) ) ?
Die zijn, naast de pinnen dan, echt onverwoestbaar!
Het gaat om deze:

https://www.google.nl/search?hl=nl&...team-losi-stodmpferkolben-p-4334.html;200;200



Hopelijk heb je er wat aan!

Ruud
 
Het zijn inderdaad diffs uit een XXL, dan heb ik die HD diffs? Ik hou inderdaad verder gewoon van lichte banden, 40 series gaan hem sowieso niet worden denk ik. Zou goed moeten gaan denk ik! Mocht er toch iets stuk gaan, gaan de Titanium nitride gears erin, en waarschijnlijk een aluminium behuizing om het af te maken. Daarna zouden ze helemaal bulletproof moeten zijn, maar ik verwacht dat die laatste dingen niet eens nodig zijn.

Ik heb er zeker wat aan :).

Bovenstaande assen gebruik jij ook neem ik aan? Zijn ook aardig stevig geloof ik he?
 
Dan heb je inderdaad de HD diffs.
TiNi gears hebben geen meerwaarde, dat is alleen een coating volgens de kenners op Losiforums.net.
Maar dat, en de alu diff cases, zal je niet nodig zijn.
Ik heb de stock plasticen met de stock LST XXL 40 series banden, en een lompe rijstijl, en dat gaat goed, dus dan komt het bij jou helemaal goed ;)
 
Ik vind de extra mogelijkheid om de auto af te stellen wel weer fijn eigenlijk. Al spaart een midden diff je aandrijving ook al aardig goed inderdaad.
Wat voor centerdiff heb je? Standaard traxxas CD? Die wordt nu toch met 500K geleverd? Als ik ervaringen op het traxxas forum mag geloven is 500K nog steeds niet dik genoeg, veelste veel power naar de voorwielen.

Hoe houden jouw front en back diff het eigenlijk uit na 3 jaar op 6s gereden te hebben?

zo.. een beetje late reactie, maargoed. :lol: Heb nog steeds hetzelfde voor en achterdiff er in zitten, tot nu toe dus nog geen gesloopt. rijdt nu rond op die nieuwe Trenchers (vrij forse wielen.) tot nu toe nog steeds geen problemen.

true, ik zal de eindsnelheid van de Revo niet halen op deze wielen. maar wat banjert dat mooi overal overheen zeg. :D zelfs een akker met diepe trekker sporen er in stelden geen al te groot probleem voor.
 
Ik heb nu rondom rpm armen, en nieuwe summit assen.
Nu ligt hij weer uit elkaar en wil ikde diffs aanpakken.
Waar kan ik 2 lst2 diffs bestellen,
 
Ebay ;). Ik heb ze hier weg:
eBay My World - *jrc*
Gewoon bieden en hopen dat je ze hebt :).

Maar Klamath,

3 jaar op 6S op stock diffs?!?! Als ik elk ander forum mag geloven is het met 6S vrij snel einde diffs, zeker op trencher wielen. En jij hebt nog steeds stock :o? Wow, dan moeten mijn binnenkortb innenkomende LST2 diffs wel helemaal onverwoestbaar zijn :p
 
Laatst bewerkt:
Tja,... wat moet ik zeggen? Misschien rijdt ik wel erg rustig met 't spul. Hoewel, Heb ook regelmatig backflips gemaakt etc (geen standing backflips, maar via een schans en dan in de lucht)
Iig rijdt ik nog steeds op stock diffs, al 3 jaar lang met 6s Lipo. (M'n revo kent 4s lipo's helemaal niet, heeft altijd op 6s gelopen. :lol: Dat was nog in de tijd dat iedereen zei, je kunt geen auto op 6s laten lopen, dan gaat alles kapot. :P )
 
Ik heb toevallig afgelopen weekend op 6S gereden, en dat is stiekem toch wel erg leuk. Ik denk dat ik daar vaker op ga rijden dan 4S... Zag wel dat mijn stock driveshafts erg ver heen zijn.
ACA34AB5-854C-40A8-B705-1BA99034522A-12407-0000092E15B6AD3A_zps3313f75d.jpg

Wordt tijd dat de LST2/XXL axles binnenkomen!
 
En inmiddels zijn ze binnen :) :
IMG_8488_zpsc2cce565.jpg

IMG_8492_zpsddf48081.jpg

IMG_8489_zps9eae1018.jpg

IMG_8494_zpse14cef8a.jpg

total_zpsc77add55.jpg

Op de laatste foto zie je ook het stukje titanium as, waar ik de stubaxles van ga maken zodat ik geen mods hoef te doen aan de knuckles. Dan kan ik ook gelijk de dogbone dieper in de drive cup brengen, zodat de pillow balls niet volledig in de armen gedraaid hoeven te worden.
 
3 jr op 6s en trenchers,
Staat ie opn blok hout zeker
Laatse x op trenchers en 2 nieuwe
Diffs, en 4s,
Uurtje bashen en t diff was overleden.
Als t goed is zijn de lst2 diffs onderweg,
 
lst

3 jr op 6s en trenchers,
Staat ie opn blok hout zeker
Laatse x op trenchers en 2 nieuwe
Diffs, en 4s,
Uurtje bashen en t diff was overleden.
Als t goed is zijn de lst2 diffs onderweg,
 
Ik heb 20-30 runs op 4S, zonder problemen. Daarna overgestapt op 6S, nu zo'n 3 runs op. Diffs zijn nog steeds prima. Echter heb ik wel badlands, wat gewooon een stuk fijner is voor je diffs. Verder natuurlijk ook een beetje throttle control en niet continue backflips maken. Wat ook veel scheelt is het gas loslaten voordat je weer op de grond terecht komt.

In mijn ervaring zijn de diffs niet ZO slecht, enkel hadden ze wat steviger mogen zijn voor 6S.
 
Back
Top