E-REVO topic

Dat is erg vervelend met het middendiff van traxxas. Het diff heeft erg dikke olie nodig (zitten maar 2 planetaïr tandwieltjes in ipv 4 zoals bij truggies etc). Volgens mij kun je niet eens dikkere olie krijgen als er standaard in zit. (500k als ik me niet vergis.)

Moet ik wel bij zeggen dat mij het middendiff prima bevalt. Je kunt nog steeds heel snel rijden met de revo op 6s. Je moet iets meer met gevoel rijden (kijk maar naar de voorwielen straks, snap je wat ik bedoel. :lol: Maar sinds het er in zit heb ik geen diff meer kapot gereden.

Wel heb ik bij 2 sets banden de insert kapot gereden. (gescheurde insert.)
 
integy

hallo allemaal,

ik had een vraag over de integy onderdelen voor de e revo 1 16.
mijn center shaft is kapot gedraaid en ben van plan deze te vervangen voor een van integy.
Integy T3567BLUE
is dit een goede? maakt het veel verschil qua gewicht en en rijgedrag?

Hetzelfde voor het t-bone racing chassis
Traxxas E-Revo 1:16 - T-Bone Racing Chassis Skid

of is er iets beters wat ik nog niet gevonden heb. graag jullie mening. Ben nog redelijk nieuw in de RC wereld, dus als er nog andere upgrades zijn die ik moet hebben hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal,

ik had een vraag over de integy onderdelen voor de e revo 1 16.
mijn center shaft is kapot gedraaid en ben van plan deze te vervangen voor een van integy.
Integy T3567BLUE
is dit een goede? maakt het veel verschil qua gewicht en en rijgedrag?

Hetzelfde voor het t-bone racing chassis
Traxxas E-Revo 1:16 - T-Bone Racing Chassis Skid

of is er iets beters wat ik nog niet gevonden heb. graag jullie mening. Ben nog redelijk nieuw in de RC wereld, dus als er nog andere upgrades zijn die ik moet hebben hoor ik het graag.

Niet voor Integy gaan, die staan bekend om slechte producten/materialen.
Beter voor de Traxxas CVD's gaan, of de stock, en proberen die steviger te maken, net zoals ze dat bij de Wraith doen.
Daar lijmen ze een stuk rondstaal in de het " male " stuk van de as.
Dus het stuk dat in de andere gaat.
Nog een tipje, dit is het 1:10 Revo topic, je hebt betere kans op antwoorden waar je wat aan hebt in het 1:16 Revo topic:

traxxas-1-16-e-revo-topic-480

EDIT: @ Mathijs, wat moeten we hiermee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren wilde ik met mijn erbe rijden, ging mijn regelaar niet meer aan. Als ik de accus aansluit heb ik nog steeds een contact vonk maar verder gebeurd er niks. Kan het zijn dat mijn regelaar kapot is?
 
Is dat makkelijk te testen?

Die aan uit schakelaar van een mamba monster reageert heel vaak niet, doordat er geen rubberen hoes omheen zit tegen de vuil. Probeer een beetje contact spray op te spuiten en een paar keer heen en weer te bewegen met de schakelaartje.
 
Iemand van jullie de Tekno sway bar kit al uitgeprobeerd?

Lijkt mij erg interessant voor op de baan. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

Tekno RC Sway Bar Kit (Traxxas E-Revo) video review | RCblog.nl

Ze worden door verschillende leveranciers op de markt gezet en het zijn allemaal kopie's van elkaar en eigenlijk niet minder goed of slecht.
Ik heb hem in het klein op een VLX 1:16 en de werking is allemaal gelijk, je kunt nu veel harder een bocht in sturen zonder dat de auto een rol oid maakt.







 
Grappig manier om dit als swaybars te noemen. Kan je shocks überhaupt nog ingedrukt worden met zo contructie?

Natuurlijk werken de dempers nog normaaal, maar waarschijnlijk ken jij de werking van de stabi uberhaubt niet. Hij zit aan de motorkant aan de stabi vast en niet aan de demper.

Werking van een stabi:
Een stabilisator verbindt de linker en de rechter wielophanging, en wordt in het midden van de stabilisator gemonteerd aan het chassis. Een stabilisator heeft geen invloed als beide wielen in gelijke mate inveren. Maar als één van de wielen inveert, zoals in een bocht als de auto gaat overhangen, haalt een stabilisator druk van het binnenste weg, en verplaatst een gedeelte van die druk naar het buitenste wiel, en een ander gedeelte naar de andere as als waar hij gemonteerd zit. Dus een stabilisator aan de voorzijde van de auto, verplaatst wieldruk tijdens het overhellen in een bocht naar de achterzijde. Hierdoor krijgt de achterkant meer grip, en de voorzijde krijgt minder grip. Een stabilisator aan de achterzijde geeft dus minder grip achter, en meer grip voor (meer stuur). Als je zowel voor als achter een stabilisator monteert, Geeft dat een weggedrag in een bocht alsof je stuggere veren hebt gemonteerd, dus minder grip, maar ook minder overhellen. (ook minder risico van omslaan van de auto, vooral als de auto te hoog afgesteld staat,
 
Je hoef me niet uit te leggen hoe een sway bar werkt.
Maar als ik zo die foto bekijk, connect die 2 staafjes de 2 draagarmen niet aan mekaar. Tevens lijkt net alsof die staafjes aan de shocks vast zitten waardoor de shock niet meer ingedrukt kan worden. Ik kan ook verkeerd zien natuurlijk. Misschien een foto van de shocks ingedrukt geeft me meer duidelijkheid.
 
Je hoef me niet uit te leggen hoe een sway bar werkt.
Maar als ik zo die foto bekijk, connect die 2 staafjes de 2 draagarmen niet aan mekaar. Tevens lijkt net alsof die staafjes aan de shocks vast zitten waardoor de shock niet meer ingedrukt kan worden. Ik kan ook verkeerd zien natuurlijk. Misschien een foto van de shocks ingedrukt geeft me meer duidelijkheid.

Je ziet het indd verkeerd.
 
als je goed kijkt, tevens ook te zien vanaf mobiel platform, zie je dat de turnbuckles vanaf de rockerarms(driehoeken) naar een kleine swaybar achter de shocks gaan. Je ziet ook goed de verloopjes van de swaybar naar balkop. Dit is ook op elke foto te zien m.u.v. de 1e en 3e foto.
 
Back
Top