E-REVO topic

Aah nu zie ik het. Ik dacht dat die stangetjes aan de chassis vast zitten, ipv een sway bar die daar onder verstopt zit.

Het is 5 jaar geleden ofzo dat ik voor het laatst een revo had aangeraakt. Vergeef me dat het een beetje vaagjes is nu hoe die dingen in mekaar zitten.

Jongens, om nog terug te komen op mijn eerdere post. Het bleek dus inderdaad dat de aan/uit schakelaar van mijn Revo defect was. Dank voor de tips!

Ik heb de esc getest door deze twee kabels met elkaar te verbinden. Kan ik hier gewoon een stukje duct tape om heen doen en rijden? Of moet ik dit echt solderen met elkaar.

kVvqawcHtIMMYwpv

Solderen geeft een betere connectie,misschien dat het hier niet veel uitmaakt dan bijvoorbeeld bij een accu ofzo maar zo zou ik het doen,en dan achteraf mooi een krimpkousje eromheen.Of je kan nog altijd eens proberen de schakelaar eens terug te laten werken door er contact cleaner in te spuiten en terug aan te solderen.

Dag iedereen,

Ik bezit sinds kort een e-revo 1/16 en rijd hiermee op LiPo 3s.
Dit gaat flink vooruit maar hij heeft gauw de neiging om in een bocht om te kantelen.
Ik dacht er aan om hem te verlagen en/of stuggere veren te steken.
In dit topic had ik ergens iets gelezen om de Push Rods van een Traxxas Slash 4WD 1/16 te steken. Wie heeft hier ervaring mee? Is dit een verbetering?
En stuggere veren, gewoon aanschroeven of andere zoeken?

Bedankt voor een reactie!

Laatst bewerkt:
De e revo is een traxxas 4wd 1/16 dus push rods zijn toch dezelfde?
Stuggere veren kan je proberen, dikkere olie. Veren bijschroeven kan ook maar dat is meer rijhoogte = sneller kantelen

@Anthem2: Ik bedoelde Traxxas 4WD Slash push rods, post aangepast :)
Ik had ergens gelezen dat deze 2 cm korter zouden zijn.

@Ghossie: Wat is een Stabi en waar kan ik dit vinden?

Ik heb echt de indruk dat de wagen lager moet staan... ofwel een bredere wielbasis moet hebben om niet om te kantelen.

Wat zijn de ervaringen bij jullie of ben ik de enige met dit probleem?

Oh ok, bedankt voor de uitleg Ghossie!
Ik heb je foto's gezien en ziet er goed uit!
Hoe komt trouwens dat jouw E-revo zo laag staat? Ook andere push rods of iets anders?

Ik heb de pushrod stangen ook nog ingekort. Ik had een 1:16 rally (zelfde chassis als de jouwe) maar heb er een onroad van gemaakt, dus moest hij daarbij ook nog een heel stuk lager.

Eergisteren heb ik na een lange tijd weer geraced met de E-Revo.

Na een crash rijdt de auto niet meer. Het probleem lijkt te liggen bij de motor mount / Spur en pinion.

Heeft iemand wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen? Ik heb er een foto van gemaakt.

Alvast bedankt!

[media=youtube]ULZcbBS2L5I[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Je koppeling slipt zo op t 1e oog "gewoon" door.
Even in de manual opzoeken en opnieuw afstellen zou ik zeggen..
En als dat niet helpt....aandrijving uit elkaar halen..

Volgens mij zit je motor gewoon los?
Daardoor zal de spur langs de pinion gaan slippen, en kan je dit geluid krijgen.
Even de mesh goed zetten, en dan die grote zilveren schroef bovenaan de motormount vast zetten.

@ruud, als je draait aan de spur, hoort het niet zo te klinken en de wielen moeten ook mee draaien... ligt dus aan iets meer dan de pinion/spur denk ik..

De pinion en de spur draaien alle 2 niet meer hoor. Hij trilt hoogstens wat,dus.... Moet sowieso in de 1e plaats aan de slipkoppeling liggen..

Back