E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door RonW, 6 jun 2007.

1. Bollardpull

Bollardpull

Lid geworden:
    8 jun 2005
    Beste mede- piloten:

Gisteren is mijn nieuwe Lama V3 met complete Xtreme upgradekit ook eindelijk binnengekomen. :banana:
    :banana:

Na wat uurtjes knutselen de Xtreme Lama maar eens even de lucht ingestuurd.
    Heli vliegt prima, maar 1 ding viel me op en dat is dat de heli tijdens opstijgen steeds naar achteren wil vliegen.
    Ik zet de trim op de zender dan ook max. naar voren en dan gaat het redelijk, maar dit hoort natuurlijk niet zo.
    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?(gewichtsverdeling, swashplate etc.)

@ RonW: Nou Ron, je hebt i.d.d. niets teveel gezegd over de Xtreme upgrades.
    Het is prachtig spul, netjes afgewerkt en past allemaal keurig! Bedankt :!:

2. MIT

MIT Guest

Dat heb ik ook gehad met mijn Lama. Ik heb de swashplate iets verzet, nu "valt" de heli ietsjes naar voren. Vind ik persoonlijk prettiger.

3. jefff

jefff

Lid geworden:
    26 aug 2006
    kan er met de lama v3 +xtreme blades en een xtreme tail section goed buiten gevlogen worden, of zijn daar meer aanpassingen voor nodig??

4. Bollardpull

Bollardpull

Lid geworden:
    8 jun 2005
    Hoi MIT,

Wat heb je dan gedaan aan je swashplate :?:

Alvast bedankt!

Erwin

5. dendirk

dendirk Guest

heb de zender een klink pak vooruit gezet (plakt nog met 1 plakkertje vast ipv 2)

6. Riconl

Riconl

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Mocht je toch nog losse onderdelen gaan verkopen dan wil ik de 180 motoren, brushes en de extreme accus wel overnemen.

7. Henrivdl

Henrivdl

Lid geworden:
    1 jul 2007
    De swashplate heel iets voorover zetten net zover totdat die wel recht blijft hangen.

8. Henrivdl

Henrivdl

Lid geworden:
    1 jul 2007
    Je kan er mee buiten vliegen moet er niet teveel wind staan of liever helemaal geen wind.

9. jefff

jefff

Lid geworden:
    26 aug 2006
    ok, dan bestel ik hem en wacht ik wel gewoon op de windstille avonden zodat ik buiten wat kan oefenen (binnen zou ik er niet mee mogen vliegen, want het is te klein en het maakt teveel lawaai... :? ) maarja......

10. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    De xtreme lipo's heb ik ook wel belang bij.
    Als je ze tenminste los wilt verkopen

tip :!: kun je geen xtreme 47g mee opbouwen. :wink:

11. dendirk

dendirk Guest

sigh kan momenteel niet goed vliegen tandwiel hoofdas ontbreken tandjes :)

Heb dan maar ff mijn canopy gespoten in fel geel

12. jefff

jefff

Lid geworden:
    26 aug 2006
    wordt de lama sowieso met 35mhz zender geleverd???, want kan het op de site niet vinden...... (en de prijzen zijn tog in USD??)

13. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    nee 72 mhz is ook te koop en mode 1 of 2.
    Hier vliegen de meeste met mode 2 en alleen met 35 mhz. (mode 2 =gashandel links)

14. jefff

jefff

Lid geworden:
    26 aug 2006
    ja, ik weet dat 72 mhz verboden is, maar waar moet je aangeven dat je 35 mhz wil dan??? (ik ben mode 1 gewend, met m'n vliegtuig, dus zal ook met de heli mode 1 nemen)

15. MIT

MIT Guest

Erwin, excuus... :wink:
    Inderdaad iets voorover zetten. Gewoon even iets naar voren zetten, even vliegen... Dit blijven doen tot hij recht hangt. Succes!

16. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    Ik zou jezelf toch aanleren mode 2,,,, waarom?????
    Als je ooit verder wilt met heli's heb je toch een probleem, omdat bijna alles hier in Nederland mode 2 is.
    Soms is ombouwen geen probleem maar het kan wel.
    En een vliegtuig is toch echt wel wat anders dan een heli.

Aangeven of je 35mhz wil, dan moet je even en mailtje sturen naar jou verkoper.
    Bij de order kun je ook appart een melding maken voor jou order.

17. Henrivdl

Henrivdl

Lid geworden:
    1 jul 2007
    Ik ben benieuwd of ik de eerste ben :banana: . Heb vandaag mijn Xtreme rotorblad stuk gevlogen. Jaja het kan dus toch :worship: . Ik was aan het vliegen met een beetje teveel wind flybar raakt mijn rotorblad en daar vloog een stukje rotorblad door de lucht.

Heb daarna nog even weer geprobeert vliegt nog heerlijk :yes:. Ik denk als het de onderste rotorblad was geweest dat het minder zou zijn. We gaan maar wel even nieuwe bestellen. (Jammer Ron dat de bestelling al de deur uit is anders had dit er ff bij gekunt.)

18. dendirk

dendirk Guest

idd het kan dus toch.... enfin ik heb de laatste keer een halve kilo xtreme blades gekocht dus....kan er even tegen.

19. MIT

MIT Guest

Ik heb mn upgrade parts binnen. Velengde binnenas, swashplate etc. Na alles gemonteerd te hebben op mijn lama v4 blijkt het niet mogelijk de swashplate recht af te stellen omdat deze minder "hoog" is dan de orginele. Wat raden jullie mij aan, servo armpjes los halen en niet langer horizontaal plaatsten of iets anders? Zijn de asjes van de servoarm naar de swashplate uberhaupt te verlengen of verlengt te verkrijgen?

20. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    T'ja jij hebt een v4,,,,, hier zijn de servo armpjes korter dan bij de v3.
    Dit heeft te maken met de volledige canopy, hierachter passen de standaard servoarmpjes niet.
    Canopy er af en langere servoarmpjes monteren,,,,,,,, voila!!!!! :wink:

Deel Deze Pagina