E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door RonW, 6 jun 2007.

1. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    Dat is verrekte jammer!!!!
    krijg net bericht dat bestelling verstuurd is. :cry: :evilbat:

2. MIT

MIT Guest

Ik heb even zitten meten, maar dan kom ik er nog niet. Ik moet de armpjes dan bij neutrale trim hoger plaatsen waardoor ze niet meer horizontaal staan. Zijn er geen langere armpjes van de bladeclamps naar de swashplate verkrijgbaar? Of kloppen de verhoudingen dan niet meer?

3. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    Deze langere armpjes zoals jij ze noemt zijn balinkjes, deze zijn verstelbaar door deze uit elkaar te draaien. :wink:

Tip foto's zijn wel net zo makelijk.

4. MIT

MIT Guest

@RonW:

Ik had de ballinkjes inderdaad geheel op "uiterst" gedraait, maar dat was niet lang genoeg. Heb het nu wel voor elkaar. Heb de swashplate zelf aangepast door de armpjes horizontaal te buigen, het verdient niet de schoonheidsprijs, maar het werkt wel. Bedankt voor je hulp in ieder geval!

5. Riconl

Riconl

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Die "stickers" die bij de extreme canopy zitten zijn dat echte stickers of decals die je in water moet leggen?

En aan de binnenkant van de canopy zit toch geen folie standaard alleen aan de buitenkant?

6. WishMaster

WishMaster

Lid geworden:
    7 dec 2005
    hoi allemaal,

Ik ben eindelijk eens weer in de gelegenheid om even te vliegen.
    Ik heb toch voor de veiligheid maar een LiPo Safe in de heli gebouwd.

Maar....
    tot mijn stomme verbazing blijft dat lampje zwak branden zodra de motoren van spanning voorzie( ga vliegen :lol: )
    even later gaat hij wel feller branden na ongeveer 12-14 minuten.
    Dan laat ik hem zakken en vervang de LiPo.

Wat me ook opvalt is dat hij een "pendel" beweging maakt als ik hem laat hoveren.

Het is net of de heli aan een draadje hangt en dan rondjes draait.
    niet met zijn neus naaar voren maar gewoon voor(zij) waarts achter(zij)waarts om dit pendelen tegen te gaan moet ik ministuurbewegingen maken om hem op zijn plek te laten hoveren.
    (voor de volledige extreme set) gaf ik gas tot een bepaalde hoogte en bleef hij gewoon "hangen"

Vreemd wel grappig op zich maar maakt het net allemaal ff moeilijker.

7. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    Aan de buitenkant zit folie, deze kan je eventueel direct verwijderen als je niet gaat spuiten.
    Er zitten echte stickers bij, echter moet je deze nog wel zelf uitknippen om ze te kunnen opplakken.
    Binnenkant zit geen folie. :wink:

8. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    Update 1 september

zie pagina 1 :!:

9. drkdgglr

drkdgglr

Lid geworden:
    13 aug 2007
    Bij mijn canopy zat een aprte sticker waarmee je het raam aan de binnenkant van de canopy kan afplakken. Vervolgens kan je de binnenkant van de canopy spuiten. Voor een mooi effect moet je de binnekant van de canopy spuiten, en niet de buitenkant.

10. dendirk

dendirk Guest

heb ik gedaan maar het resultaat is niet erg goed omdat je met een gewone spuitbus niet diep genoeg kan geraken :(

Maar kom morgen vliegen we terug. :D

11. WishMaster

WishMaster

Lid geworden:
    7 dec 2005
    hoi,

Het spuiten kan het beste met modelverf zoals die busjes van hmm Tamiya (?)
    Als je hem redelijk makelijk wilt spuiten eerst ff de (binnen) onder kant even laten drogen.
    Daarna omdraaien en de (binnen) boven kant.
    Weer even laten drogen.

Als je het op die manier in 'dunne" laagjes doet ben je ook nog eens gegarandeerd druiper vrij.

Wat makkelijk is. Zorg dat je spuit op een beetje hoogte. niet voorover gebukt op een "lage" tafel.
    Want dan raakt je maar de helft 8)

12. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    Filmpje

13. Henrivdl

Henrivdl

Lid geworden:
    1 jul 2007
    He Ron,

Leuk filmpje, heb je hem weer helemaal onder controle ? Zo te zien wel. ff :offtopic: de 36 is weinig mee aan de hand alleen die as gebroken en dat ringetje mis ik. Verder die andere as is niet krom. Dus schade valt weer enorm mee gelukkig maar. Ga je vandaag nog vliegen? Laat het even weten dan laad ik alles ff weer op.

14. dendirk

dendirk Guest

mooi filmpje , maar soms zie ik het blokkerig ligt dit aan mij ?

15. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    T'ja het filmpje is genomen met een foto toestel.
    kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven.
    Maar toch :roll:

Henri:
    Mooi dat er niet veel van de 36 kapot is.
    Volgende keer ga ik wel achter een boom staan als je met de 36 gaat vliegen.

16. Henrivdl

Henrivdl

Lid geworden:
    1 jul 2007
    @RonW :2gunfire:
    Niet overdrijven he ! Ik had alles prima onder controle. Alleen de landing was iets te hard maar hij kwam toch netjes vlak voor me op de grond. :worship: :hammer:

P.s. Ik ben alweer aan het laden volgens mij is 1 van de lipo's nu toch echt kapot die zilveren. Als ik hem aansluit op de lader begint die helemaal niet te laden. Tijd voor een nieuwe moet toch nog nieuwe rotorbladen bestellen.

17. dendirk

dendirk Guest

@ RonW & Henrvdl , ik krijg morgen wat onderdelen binnen en dan ga ik mijn xtreme motoren plaatsen.

Kan iemand van jullie nog eens exact zeggen hoe de kabeltjes naar de zender er terug aan moeten? want vorige keer las ik wat van van boven naar beneden en dan nog eens omdraaien ???

Alvast bedankt :lol:

18. Riconl

Riconl

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Vandaag mijn lama omgebouwd naar extreme. Alleen nog niet de motoren en nog niet de extreme lipo.
    Heb het glas van de canopy zwart gespoten...vond ik mooier.
    Hier de fotos:

19. Henrivdl

Henrivdl

Lid geworden:
    1 jul 2007
    Als het goed is staan mijn foto's er nog op van de aansluiting. De voorste motor moet onderop en achterste bovenaan de 4-1 controller.

20. Henrivdl

Henrivdl

Lid geworden:
    1 jul 2007
    @Riconl: Ziet er goed uit hoor en idd met dat zwart gespoten canopy staat ook erg goed. Hoe gaat het met het vliegen ?

Deel Deze Pagina