E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door RonW, 6 jun 2007.

1. Linearpower

Linearpower Guest

Hallo

kan iemand daar ons vertellen of die paarse metalen swash plate , central holderset, mainblade gripset en central hub and shaftset beter zijn als de standaard onderdelen die op de extreme zitten. En zo ja wat is hiervan dan het voordeel, kan me wel voorstellen dat het mischien minder snel breekt maar het is ook zwaarder.

alvast bedankt voor het antwoord

2. Riconl

Riconl

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Hier een filmpje van mijn "vliegkunsten"
    Vlieg dus in een lege kantoorkamer. Staan een paar kopieermachines en de ronde dingen op de vloer gebruiken we om het landen te oefenen.
    Collega filmt dus vloog niet mee maar misschien maken we vandaag nog een filmpje met beide extremes erop.

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Riconl

Riconl

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Hier nog een filmpje waar we samen aan het vliegen zijn.

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Linearpower

Linearpower Guest

Wat is er aan de hand heeft iedereen zijn heli stuk ofzo???? wordt niet meer gepost

wij vliegen erop los en het gaat steeds beter vindt ik zie filmpje hierboven zo nu en dan een kleine crash maar niks stuk
    blij dat ik de heli heb omgebouwdt anders had ik iedere dag naar de winkel kunnen gaan om nieuwe bladen en skids te kunnen kopen

5. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    De onderdelen zijn zowieso niet zwaarder, wij hebben een standaard xtreme gewogen en een 1 met aluminium onderdelen.
    De xtreme lama met full upgrade weegt 240 gram als ik me niet vergis.
    T'ja wat is beter, hij is momenteel iets sneller en precies te sturen met de alu onderdelen.
    Ook draait de heli nu stiller, hij trilt bijna niet meer met deze onderdelen erop.
    Zelfs niet meer bij het opstarten.

het grootste voordeel is de innershaft van xtreme, omdat deze iets langer is en de uitslag van de flybar beperkter is geworden heb je geen blade strikes meer.
    En dat is toch een groot plus punt.
    Wel heb ik het idee dat bij een crash de tandwielen iets meer te verduren hebben, bij mij is van de buitenas met tandwiel al een tandje afgeknapt.
    Nieuwe is in bestelling bij Henrivdl.
    Wel zijn deze onderdelen super mooi afgewerkt en een welkome aanvulling op de xtreme.

Let op!
    Het is de bedoeling dat dit xtreme topic verder gaat op ander forum namelijk www.rcpilotenforum.nl
    Dit 1 en ander heeft te maken met wat ik vind een teveel aan censuur verbonden forum.
    Daarin tegen is het nieuwe forum alleen voor rc vliegen bedoeld en daardoor ook overzichtelijker.
    Ik hoop jullie daar dan ook weer tegen te komen.

RonW

6. Riconl

Riconl

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Censuur? Nog niks van gemerkt.

Maar jij vliegt met de extreme bladeclamps en die ik bedoel zijn die paarse van esky.
    Op ebay staat de hele set van esky voor maar 14 euro....bij miracle mart kost deze set 64 dollar.

7. Henrivdl

Henrivdl

Lid geworden:
    1 jul 2007
    Snel kopen dan maar.

8. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    over het censuur, hier wil ik verder niet op ingaan.

De e-sky bladeholders zijn volgens mij iets crash gevoeliger dan de xtreme bladeholders.

Het vlake kantje aan beide zijden van 1 alu e-sky bladholder moet het asje en het kogelkopje hieraan op de juiste positie houden.
    1 kleine tik hieraan zal de kogelkop doen verzetten, waardoor de bladen niet meer in de goede positie staan.

Dit lijkt mij zeer crash gevoelig zie bijgevoegde foto.

9. Riconl

Riconl

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Nou ik laat het maar bij de zwarte plastic houders.
    Dat paarse valt zo uit de toon op de heli.

10. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
  11. R.Lim

R.Lim

Lid geworden:
    17 aug 2007
    Prachtig Ron,
    Heel mooi , ben erg onder de indruk!!.
    Kun je misschien de dimensie van de xtreem motoren geven? ik ben van plan de motoren van mijn Walkera 53#1 te vervangen met die van xtreem, omdat de originele van 53#1, na een tijdje in bedrijf vreet stroom!
    Kun je misschien ook de link aan mij geven.
    Alvast bedant
    Ruud

12. Ik heb er ook 1tje gekocht echt KAI leuk spul. Deze set vliegt beter dan de CX2 orgineel...

Dit is lekker makkelijk te vliegen echt aan te raden voor elke beginner maar ook zeker voor gevorderde

13. Cade

Cade Guest

Welke mensen zijn er geinteresseerd om deze accu's samen met mij te kopen? Ze zijn een stuk goedkoper dan de Xtreme lipo die voor 21,50 dollar verkocht word (en daar komen ook nog verzendkosten bij) en leveren vrijwel dezelfde prestaties. Daarnaast zijn die Xtreme lipo's weer eens uitverkocht dus dit is een goede vervanger voor weinig :)

Ik heb er alleen geen 6 nodig (2 is genoeg voor mij) dus ik vroeg me af wie nog meer 1 of 2 van die accu'tjes wil hebben?

Stuur een PM als je interesse hebt. Dan kan ik ze bestellen en handelen we het verder af.

14. Rien123

Rien123

Lid geworden:
    20 jan 2006
  15. Cade

Cade Guest

Rien, dank je wel voor de tip.

Bij cnchelicopter kan je ze ook per stuk kopen maar als je ze per 6 koopt scheelt dat best veel (ook in de verzendkosten). Per stuk ben je dan nog iets goedkoper uit dan de prijzen die jij aangeeft.

Daarnaast hebben de lipo´s die jij aangaf de volgende specificaties: 800 mAh, 42 gram tegenover die van chchelicopter: 850 mAh, 40 gram. Ik weet, het scheelt allemaal maar weinig maar het is ook nog iets voordeliger ;) :D

Ik ben net iets enthiousiaster over die Sonix lipo's en als er genoeg animo voor is is dat degene waar we voor gaan. Dus mensen, er zijn er nog 4 beschikbaar!

Is er geen vraag naar kan ik altijd nog jouw tip gebruiken :)

16. jeanclaude

jeanclaude Guest

Hallo medepiloten :D

Ik hoop dat ik als nieuweling gebruik mag maken van jullie oneindige kennis waar het de heli aangaat ;)

Vlieg nu een goede twee weekjes met mijn Lama, inmiddels heb ik wat zaken veranderd zodat hij niet echt standaard meer is:

En zoals hij er hier bij staat vloog hij nog prima.

Wat is er gebeurt?! Gisteren heb ik een aantal extreme onderdelen die ik had besteld binnengekregen. Een Graphite Skid, een flybar en een extended innershaft.
    Nu ik al deze opties heb geplaatst vliegt hij voor geen meter meer, alsof hij aan een touwtje hangt, dus in het verlengde van de rotorassen, een soort pendelbeweging… ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel… :roll:

Ik vermoed dat het aan de flybar ligt, en heb al een beetje getracht hier mee te stoeien, maar dat lijkt niet echt uit te halen. Ik heb ook de originele flybar er weer opgezet, maar daarmee heb ik hetzelfde probleem.

Help?! :oops:

17. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    Hallo probleem is bekend!

De extended innershaft zit los op je as.
    Hij zit wel vast maar niet goed,,, t'ja zo zit hij nou eenmaal in de verpakking.
    In de aluminium kop zit een imbusje deze moet je goed vastzetten.
    De ballink van de flybar moet ook worden uitgedraaid omdat de flyybar ten opzichte van de bladeholder nu met deze as hoger staat.

Beide,,, zowel de flybar als de bladeholder moet tegelijk horizontaal staan,,,heb je dit niet dan vliegt het voor geen meter.

Als deze 2 dingen goed staan vliegt alles weer als vanouds maar nu zonder bladestrike's

PS:
    vragen,, en antwoorden,,, liever stellen op www.rcpilotenforum.nl
    update's van het bouwverslag gaat alleen op deze site verder.

18. Henry

Henry

Lid geworden:
    5 dec 2005
    Wat een omzin dat we naar de RCpilotenforum moeten gaan Ron!!

Als de mensen hier een vraag hebben , kom jij direct met een antwoord , met daarna weer de link naar de rcpilotenforum...... nou ik heb daar even gekeken, maar zie al wel dat er niet veel mensen naar je luisteren.
    Dus die blijven net als ik gewoon hier hangen.

Dan, als jij zo graag wil dat er alleen gereageerd wordt op de rcpilotenforum, wat doe je hier dan ?

Vindt het namelijk maar raar...... dat dit topic alleen verder kan gaan op de rcpilotenforum..... zoals jij zegt natuurlijk.

Klinkt miss. agressief , niet zo bedoeld.

@ jeanclaude

Ziet er mooi uit die heli van je !!!!
    Is is wat anders dan al die extreme lama's.

edit:
    Die canopy , heb je gewoon gespoten toch ?

19. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    RonW, waar slaat dit op? Als je gaat zeggen dat dit forum aan censuur verbonden is, dan kom je aan mij! Ik, en vele anderen steken bakken met tijd in dit forum, en dit vind ik niet leuk om te lezen! Daarnaast word hier veelvuldig het rcpilotenforum genoemd, Als hier werkelijk censuur zou heersen had ik dat al lang weggehaald...

Sorry, maar hier word ik pissig over...

Robert

20. jeanclaude

jeanclaude Guest

@ RonW

Dezelfde vraag heb ik al twee dagen eerder gesteld op het rcpilotenforum, omdat ik daar jammer genoeg geen reactie kreeg heb ik het hier ook geplaatst.

@Henry

Tnx! canopy is met smoke behandeld van Tamiya aan de binnenzijde en wit tape aan de buitenkant. op deze manier blijft de led van de 4in1 nog zichtbaar…

Deel Deze Pagina