E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door RonW, 6 jun 2007.

1. Matanza

Matanza

Lid geworden:
    22 apr 2007
    Ik lees hier net een review van de lama van Ikarus in Kwiklink. Daar schrijve ze dat de lama eigenlijk niet geschikt is voor buiten vliegen (behalve letterlijk wind stil). dat zal ook wel geleden voor de Esky lama... behalve met extreem parts dan (veronderstel ik).

Grtz Matanza

2. T800

T800

Lid geworden:
    1 dec 2005
    De bladen zijn van een G47,..die zijn stukken sterker en geven meer lift dan die van de Lama.
    De assen en tuimelaar zijn ook van de G47,.de behuizing, 4in1 en motoren zijn Lama V2.
    De servo's zijn van hitec en de accu is een Graupner lipo 2C 7.2V 1.000 Ma
    Dus er zijn wel leuke dingen van die xtreme die ik wel wil hebben maar de rotorbladen van G47 zweer ik bij na enorm veel getest te hebben op de kamov.
    Als je ziet hoe vreselijk hard ik met dat ding vooruit kan vliegen en bochten kan maken,.dat is niet normaal meer.
    Ik vlieg er dagelijks mee op mijn werk in de hal samen met een Lama V3 maar die kan dat echt niet.
    Mijn interesse gaan hier uit naar de metalen onderdelen en de motoren van de xtreme.
    Die zijn bij alle andere V1/2/3/G47 erg zwak en breekbaar.
    Ben morgen vrij dus ga eens lekker shoppen,. de kerstbonus uitgeven :D

3. Igor

Igor

Lid geworden:
    19 apr 2007
    Maar ik hou het zelf liever voornamelijk op vliegtuigen, maar wil tog eens een heli proberen! als ik dan zou kunnen kiezen tussen een Esky Lama V3 en een Esky Lama V4, en ik zou ze de eerste tijd standaard houden (zonder upgreades, behalve zo'n beginnerskruis) welke kan ik dan het best kiezen? En hoe duur is zo'n extreme set, en waar kan ik ze het beste bestellen? Mischien overweeg ik over een tijdje dan zo'n lama te kopen voor 60 euro en een extreme setje.

Igor

4. leo-rcc

leo-rcc

Lid geworden:
    23 mei 2007
    Na beide te hebben gevlogen vind ik eerlijk gezegd de Esky Lama V3 beter vliegen dan de V4. Als de keuze is tussen Esky Lama V3 of V4 zou ik wetend wat ik nu weet de V3 pakken.

En mijn Blade CX2 vind ik nog beter vliegen. :)

5. arie206

arie206 Guest

ik heb net 2 setjes extreme blades besteld samen met de skid/batteryholder.
    ik mag aannemen dat deze ook onder mijn robins 22 passen??

mvg ar0n

6. arie206

arie206 Guest

blaadjes paasen super.
    tog evengoed de landingskid en batteryholder meebesteld.
    ja woor na 2 dagen batterijbak door midden .
    toen monteren, vergeten dat de hele behuizing van een robins op je landingskid ligt.
    kan dus me hele behuizing weg rotten en een graphite tail boom en extreme canopy kopen.
    lekker weer.

7. zander

zander

Lid geworden:
    24 jul 2006
    jaaaaaaa lama binnen

jaaaaaaaaaaaaaaa
    mijn lama is binnen al een paar dagen maar ik ben verhuisd naar vroomshoop(hee ronW dichtbij) accu laden en vliegen. ging goed. zender omzetten want ik vlieg de andere mode. eventjes binnen nog de stekkertjes goed plaatsen en klaar even testen en ineens m'n heli volgas omhoog. schade: trilt een beetje, 3 bladen kapot, batterijhoudertje kapot, en dat stabilisatie stangetje met die gewichtjes kapot. ik had net 12 nieuwe bladen besteld voor boven en onder(dacht dat het er maar 4 waren). dat stangetje verbogen en terug gebogen trilt nog een klein beetje. weet niet door de as krom of dat stangetje. batterijhoudertje kapot daar gebruik ik nu elastikjes voor. lekker makelijk maar verder nu heerlijk vliegen.
    mvg zander

8. Riconl

Riconl

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Iemand hier al eens geprobeert om de Blade CX2 extreme canopy op de Lama V3 te zetten?

En iemand hier al eens silver brushes in de extreme motoren gehad en leveren die meer vermogen?

9. Riconl

Riconl

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Niemand die bovenstaande weet?

10. arie206

arie206 Guest

jaaaaaaa het is me gelukt
    ben nu uitgerust met het sethe canopy staart landingskid blaadjes enzo.
    en het is me gelukt me staart is door de midde.
    aanhegting tussen het witte plaatje die vast zit aan het blok en de carbonbuis van de staart, gebroken.
    gelukkig kan ik nieuwe bestellen maar zit tog stiekem voor een andere heli te kijken

11. tompie

tompie Guest

Even ter info: bij Miracle Mart hebben ze een nieuwe editie van de Lama V3. Of qua eigenschappen deze anders is, weet ik (nog) niet. Wel is de buitenkant van doos mooier en zit er blijkbaar standaard een trainer kabel bij om via de simulator te spelen en een CDROM (heb ik nog niet bekeken, maar ik vermoed FMS erop). Dus, meer waar voor je geld. Ook hebben ze tijdelijk een ARF kit staan.

Overigens moest ik er wel meer dan 2 weken op wachten, waarvan 1 week bij de douane....

12. Frank Nisarali

Frank Nisarali

Lid geworden:
    8 aug 2004
    Bij RCtechnics heb je de versie met interface kabel en een cd rom met FMS.
    Deze interface kabel werkt trouwens bij mij ook goed met Aerofly Professional Deluxe..

Frank 8)
    MMVC De Pioniers Venray

Laatst bewerkt: 18 jan 2008
  13. tompie

tompie Guest

Als die winkels (ook Hong Kong) nu eens hun tekst aanpassen en dat erbij vermelden, dan verkopen ze er misschien ook meer?

14. Riconl

Riconl

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Iemand een goede tip met welke lijm je het beste de skids van extreme kan lijmen?
    Die van mij is kapot...daar waar je hem aan het frame schroeft is er een stuk af...
    Secondelijm werkt niet omdat de skids wat flexibel zijn.
    Iemand een tip? Anders moet ik maar nieuwe skids kopen.

15. tompie

tompie Guest

Ik heb wel eens met een hete naald "gelast". Is niet het allerbeste, maar leek wel te werken.

16. Peter01

Peter01 Guest

Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2008
  17. Igor

Igor

Lid geworden:
    19 apr 2007
    Hey, ik heb ook nog een vraagje, ik krijg wel steeds meer zin.
    Ik kan voor 59.64 euro de Lama V3 in huis hebben (dus inclusief verzendkosten)
    en dan voor 15.38 euro extra zo'n set met van die metalen onderdelen (zilver en paars-roze kleurig)

deze dus:

(nu zit ik nogsteeds te twijfelen tussen de lama v3 en de v4 die ik voor 62.21 euro kan krijgen)

Igor

18. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
    Hey Igor,

De metalen onderdelen zijn niet verkeerd..let alleen wel even op de bladhouders, de Xtreme bladhouders zijn in mijn optiek iets beter dan de standaard alu van de E-sky Lama.
    Veel van ons vliegen met de V3 omgebouwd tot Xtreme, wil je een V4 ombouwen naar Xtreme dan wordt dat lastig ( je moet ook het hoofdframe vervangen).
    Ik heb overigens nog niet goed gezocht of er voor de V4 ook Xtreme onderdelen verkrijgbaar zijn.

Groenten :rolleyes:
    Ferdy

19. bier-Ton-

bier-Ton-

Lid geworden:
    11 feb 2007
  20. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
    Hai Ton,

RCT heeft de Xtreme frameonderdelen voor de V3 niet voor de V4.
    Het basis frame van de V4 is niet te upgraden met deze frame delen.....

Alle andere Xtreme opties (motoren, bladen, swash, kop, etc.etc.) passen uiterraard wel.........

groenten :rolleyes:
    Ferdy

P.S. RCUniverse draadje

Laatst bewerkt: 26 jan 2008

Deel Deze Pagina