E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door RonW, 6 jun 2007.

1. Igor

Igor

Lid geworden:
    19 apr 2007
    Ik weet niet of die onderdelen Extreme onderdelen zijn, Het is een CNC Helicopter metal head uppgread voor de Lama V3 en V4.

ik hoef hem oook niet perse up te greaden naar extreme.
    De rotorkop en de extremebladen zijn genoeg denk ik.

Ik zit te twijfelen wii, lama, wii, lama :p

Ik denk dat de lama V4 wel wat ''beter'' is dan de V3, warom zouden ze anders een nieuwe uitbrengen :p?

Igor

2. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
    Zelf heb ik niet veel ervaring met een V4 ( maatje vliegt met een standaard V4 en is er dik tevreden over.... )
    Als ik je voor een V4 kiest en je wilt upgraden koop dan wel de Xtreme bladen en de Xtreme bladhouders, voor de rest zou ik persoonlijk de paarse alu E-sky upgrades kopen ( behalve natuurlijk de bladhouders ;) ).

Overigens......zo uit de doos vliegt ook de V4 super...en upgraden kan natuurlijk altijd nog..

groenten :rolleyes:
    Ferdy

3. jeanclaude

jeanclaude Guest

Lama v3 extreme besturen.;; met MX-12 of MX-16

Hallo,

Ik overweeg de aanschaf van een Graupner MX-12 (of MX-16). Allereerst om de Lama v3 mee te besturen, en later voor de opvolgende CP heli.

Maar ik heb wat vragen waarvan ik hoop dat iemand daar antwoord op heeft

zie bericht hieronder, door het intoetsen van punt-comma begon de browser of het forumm met het versturen van dit bericht terwijl ik nog bezig was… weghalen van een bericht is geen optie meer in het nieuwe forum... Dus moderator haal deze gerust weg!

Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2008
  4. jeanclaude

jeanclaude Guest

Lama v3 extreme besturen met MX-12 of MX-16

Hallo,

Ik overweeg de aanschaf van een Graupner MX-12 (of MX-16). Allereerst om de Lama v3 mee te besturen, en later voor een grotere heli.

Ik heb wat vragen waarvan ik hoop dat iemand daar antwoord op heeft:
    Mijn Lama 4-1 is voorzien van kristal met frequentie 35.870, volgens de MX-12 handleiding is dit kanaal 187 en zit deze in de band B.
    Het liefst koop ik natuurlijk een Band A MX-12, maar kan ik in de 4-1 gewoon een ontvangerkristal steken die in de Band A reeks valt?
    Of ben ik verplicht een Band B zender te kopen om dit te laten praten met elkaar?
    In dat geval is een MX-16 een handigere keuze, deze synthesized zender beslaat beide banden.

Alvast dank voor de reacties!

5. jeanclaude

jeanclaude Guest

Hoi jvthert, Daar ben ik van op de hoogte, maar de 2.4Ghz zenders zijn zeker als je een vergelijkbare als de MX-12 wilt hebben, bijvoorbeeld de DX-7 een heel stuk kostbaarder… en de MX-12 is een veelgeprzen zender dus zo slecht kan hij niet zijn toch?

6. Riconl

Riconl

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Ik vlieg mijn lama met een MX16s en heb alles overgezet naar Kanaal 282.
    Die wordt bij ons op de club namelijk voor verder niemand gebruikt. Is een kwestie van een ander kristal in je lama doen.
    En als iedereen nou op de 2.4Ghz gaat dan kunnen de mensen op 35mhz ook rustig vliegen :)

7. Igor

Igor

Lid geworden:
    19 apr 2007
    maar als iedereen op 2.4 Ghz gaat is er niemand meer op 35 mhz, en warom zou iedereen op 2.4 ghz gaan, ik ben ook de enige op onze vliegclub met kanaal 81 (op 35 mhz)

Verder zit ik steeds meer te denken om binnenkort zo'n lama te betsellen, en dan een paar extra lipo's voor nog geen 8 dollar per stuk, en die metalen onderdelen, en zo'n trainingskruis voor nog geen 3 dollar, zou ik hiermee zelf kunnen beginnen (in de tuin, op windstille dagen, met trainings kruis? Ik heb stickervaring met vliegtuigjes)

Dan bestel ik waneer mijn zakgeld binnen is (als ik dan genoeg geld heb) die Lama V4, (of als mijn bestelling voor mn handeltje binnen is, dan kan verdien ik ook meteen wat, maar dat kan nog 2-3 weken duren (mn zakgeld trouwens ook :p))

Igor

8. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
    Tuurlijk kan je hier mee beginnen:yes:....... heel goed zelfs....
    en dat hoeft niet eens in de tuin te zijn zo stabiel vliegt een LAMA

Groenten :rolleyes:
    Ferdy

9. Igor

Igor

Lid geworden:
    19 apr 2007
    Ik hoorde wel dat er wat trimmen nodig zou zijn, is het niet verstandig de 1e keer alles te trimmen in de tuin?

Igor

10. jeanclaude

jeanclaude Guest

maar, niemand ervaring met de MX-12 en de Lama v3 receiver? Er is zover ik heb kunnen vinden geen verschil in A of B band in deze 4-1 receiver… mag ik er vanuit gaan dat ik een kristal binnen de Band A range er in steek dat het gewoon werkt?!

11. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
    Dat valt reuze mee....
    Al moet je hem natuurlijk niet als een wilde lostrekken.;)
    Lees deze post eens door voor het afstellen van je 4in1, als je hem eenmaal kan opspinnen zonder dat i gaat draaien is er, eenmaal in de lucht, maar weinig trim nodig...

Ferdy

Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  12. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
    @ jeanclaude:

Ik vlieg zelf op kanaal 74 met een FX18, mijn lama zat bij aankoop op Kan.61..
    Ik heb kan.61 vervangen voor mijn eigen kan.74 en vlieg hem nu met mijn FX18...
    Kan niets anders dan zeggen dat dit perfect vliegt, plus dat je ook nog eens de mogelijkheden heb om her en der was EXPO in te programeren....

Ik weet uit ervaring dus dat een E-sky ontvanger uitstekend werk met een Futaba zender, met een MX12 moet je geloof ik ea aanpassen zie deze post

Ferdy

13. Rien123

Rien123

Lid geworden:
    20 jan 2006
    De 4 in 1 ontvanger kan ook werken in de A band, koop dan wel gelijk een ontvangkristal voor deze mee met hetzelfde kanaal als je a-band MX12 (B-band mag volgens mij officieel niet in NL)
    Ik kreeg bij levering ook een B-band kristal set, maar had gelukkig al een kristalset bijgekocht voor een paar dollar .

Groeten Rien.

14. jeanclaude

jeanclaude Guest

@Rien,

Kijk daar hoopte ik nou op! Volgens de manual van de MX-12 is de B band inderdaad niet toegestaan in NL.
    Mag ik jou vragen waar jij de kristallen vandaan hebt? Ik kreeg een tip om eens te shoppen bij Conrad, die verkoopt ook goedkoop krisalsets, maar daar komt ook nog een belachelijke toeslag van 8 euro bij vanwege een te lage order… waardoor je alsnog bija 30 euro kwijt bent voor een setje.

15. nielsVV

nielsVV

Lid geworden:
    1 feb 2006
    @ RonW

Wat zijn nu eigenlijk de voordelen van deze prachtige coax heli tov de standaard lama v3? Vlieg je bv langer met 1 accu? Kan je makkelijker buiten vliegen nu?

Prachtige heli, ga me ook een aanschaffen, en hem fully pimpen :)

16. Rien123

Rien123

Lid geworden:
    20 jan 2006
  17. Matanza

Matanza

Lid geworden:
    22 apr 2007
    Euhh... Het soort ontvangerkristal maakt toch niet veel uit... In de zender moet bij graupner wel goed cristal zitten (was da niet zoiets als RRR??? )

Dit alles natuurlijk wel op de zelfde frquentie..

Grtz Matanza

18. nielsVV

nielsVV

Lid geworden:
    1 feb 2006
    Normaal gezien moeten beide kristallen van het zelfde merk zijn, en van de zender. Dus zowel de ontvanger kristal als dat van de zender. Het merk van de zender/ontvanger doen er niet toe. Je moet natuurlijk wel zien dat ze passen. Zo gebruik ik mijn graupner zender en mijn futuba ontvanger, met een graupner kristal, zonder problemen, en heb ook nog nooit problemen gehad.

19. Frank72

Frank72 Guest

Waar zo goedkoop ?

Hallo,

Ik zit ook nog steeds te twijfelen tussen een V3 en een V4.
    De prijs waar je het over hebt waar is dat?

Wat kost een complete ombouw tot xtreme eigenlijk ???

Groetjes Frank

20. Frank72

Frank72 Guest

nadeel 72 Mhz

Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door saber
    35 Mhz is op dit moment niet te koop bij miracle mart
    alleen 72Mhz. 35Mhz kun je niet kiezen.
    Als een een V4 wilt kun je weer wel een 35Mhz krijgen :?:

Inderdaad, alleen de 72Mhz uitvoering is op dit moment verkrijgbaar. Wow, dan heb ik echt mazzel gehad! Op 2 november heb ik namelijk mijn Lama V3 bij miracle-mart besteld, 35 Mhz uiteraard. Waarschijnlijk heb ik een van de laatste 35Mhz modellen te pakken gehad :shock:. Ik verwacht 'm deze week binnen te krijgen als de douane met z'n snufferd uit m'n pakketje blijft :smile:

Hallo,

Wat is het nadeel van 72 Mhz

En wat kost de V3 bij miracele mart incl. verzendkosten en douane kosten.

Groetjes Frank

Deel Deze Pagina