E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door RonW, 6 jun 2007.

  1. RonW

    RonW

    Lid geworden:
    27 apr 2007
    Berichten:
    652
    Locatie:
    Ommen
  2. hanssio

    hanssio Guest

    Ron, prachtig omgebouwd ziet er echt gaaf uit. Ik heb wel een vraag: heb je ook ervaring met navigatie light en de lipo saver...weet je ook of er andere rompen zijn die op de lama v4 passen zoals de black hawk of de Jay Hawk?
     
  3. lamar2000

    lamar2000 Guest


    de mijne met navi lights:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2008
  4. hanssio

    hanssio Guest

    Navi lights

    Ziet er goed uit...maar werkt het ook prettig, geen vermogens verlies tijdens het vliegen...laatst heb ik een draadje gelezen van iemand die vertelde dat na het installeren van de lipo saver de prestaties achter uit gingen.......
     
  5. lamar2000

    lamar2000 Guest


    nog niet gemerkt , ik vlieg met de extreme Lipo's en de lipo saver kan je instellen op de afslag tussen de 3-4 volt.

    De extreme accu's zijn zoiezo aan te raden, de bijgeleverde standaard accu houdt het idd niet lang vol, en is na een paar keer flink gas geven en hoveren al leeg

    De extreme accu's kunnen een wat hogere stroom leveren.....


    voorheen vloog ik gewoon totdat er merkbaar vermogen verlies was en de led op de ontvanger rood werdt , dan was ook echt het vermogen weg van de Lipo, ik merk nu met de liposaver geen verschil, bovendien kan je de Navilights/liposaver altijd nog los koppelen, ik vlieg er niet altijd mee, alleen soms s'avonds en voor de "looks"

    :cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2008
  6. hyperspeed

    hyperspeed Guest

    zou ik ook upgrades op mijn micro jet ranger kunnen doen?(het is gewoon een graupner 47g heeft allen andere kap)want na ik een crash had gemaakt trilt mijn heli nu ik heb al dingen vervanger maar het blijft heeft iemand een idee wat het kan zijn?
    alvast bedankt

    Gr Niels
     
  7. RonW

    RonW

    Lid geworden:
    27 apr 2007
    Berichten:
    652
    Locatie:
    Ommen
    Hee Q,

    Ziet er mooi uit!

    Je vliegt nog niet met de xtreme onbreekbare rotorbladen?
     
  8. RonW

    RonW

    Lid geworden:
    27 apr 2007
    Berichten:
    652
    Locatie:
    Ommen
    Buitenas hoeft maar iets krom te zijn en hij trilt.
    of 1 van de rotorbladen is beschadigd.
     
  9. astonia

    astonia

    Lid geworden:
    12 sep 2008
    Berichten:
    165
    Waar is dat mooie Extreme spul allemaal te koop, voor een leuke prijs natuurlijk. Ik vond hier een site, die niet meer bestaat johnhobby.com.

    Daarnaast zoek ik ook een leuke navi-led set.

    Iemand tips van goede webshops of winkels?
     
  10. zander

    zander

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    295
    Locatie:
    vroomshoop
  11. astonia

    astonia

    Lid geworden:
    12 sep 2008
    Berichten:
    165
    Dankje.

    Net sloegen de bladen tegen elkaar. Resultaat de stabilisatorstrang vloog door de kamer en een onder en bovenblad beschadigd. Heli vliegt nog wel, maar trilt wat meer. Ga eerst de reserve bladen er maar opzetten en dit als reserve gebruiken.

    Wel meteen wat Xtreme spullen besteld (motoren, bladen, alu. helaas is de extende as uitverkocht.)
     
  12. puckje

    puckje Guest

    Sorry dat ik er door kom maar heb ook vaak dat mijn stabilisatorstrang er afvliegt.
    Nu wil ik er graag een ander inner schaft opzetten maar hoe vervang ik die.
    Bvd dank
     
  13. astonia

    astonia

    Lid geworden:
    12 sep 2008
    Berichten:
    165
    Zover ben ik nog niet, maar als je de body er afhaalt dan draai je de heli op z'n kop.
    Verwijder eerst de 4 schoeven van de landings euh gestel. Vervolgens haal kom je bij het eerste grote tandwiel die vast zit met een dikke metalen ring, voorzien van 2 schroefjes. Als je die verwijderd, dan vermoed ik dat je al een aardig eind op weg bent.

    Tip, maak veel foto's bij het demonteren. Dan kan je makkelijk weer terug kijken hoe je hem weer in elkaar zet. Maak meteen een foto verslag van de medelezers :)
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2008
  14. RonW

    RonW

    Lid geworden:
    27 apr 2007
    Berichten:
    652
    Locatie:
    Ommen
    xtreme

    Van opzij net boven je batterijhouder zitten 2 grote tandwielen.
    Het onderste tandwiel zit vast met een klein schroefje, door deze los te draaien kun je de binnenas er van boven zo uit trekken.

    In omgekeerde volgorde kun je de nieuwe binnenas weer plaatsen.
     
  15. astonia

    astonia

    Lid geworden:
    12 sep 2008
    Berichten:
    165
    Vandaag de rotor vervangen door Xtreme spullen. De motoren moet ik nog vervangen. Ben meteen een stuk handiger geworden met afstellen. Hierdoor hoef ik minder te corrigeren dan daarvoor. Wel is de heli een stuk directer geworden, wat ook weer leuk is.

    Ik heb nog wel een vraag. Het de lipo saver van Xtreme gekocht, maar waar moeten de lampen nu komen?
    - rode knipperled - links voor?
    - groene knipperled - rechts voor?
    - orange knipperled - boven op staart?
    - felle witte led - midden voor?

    Graag jullie advies.
     
  16. mixit

    mixit Guest

    Een beetje laat antwoord, maar het maakt niet uit waar de lampen komen ;)
     
  17. m-peters

    m-peters Guest

    Hallo daar,

    Ik ben nieuw bij dit forum, maar ik wil ronw en alle andere alvast heel erg bedanken voor de info die ik uit dit forum heb gehaald.

    Ik vlieg een lama v4, die ik na enige tijd verstoffen weer eens te voorschijn haal om hem extreme te maken. Heb inmiddels de alu extended innershaft(+8mm) de extreme blades, xtreme lipo en de xtreme motors. volgende maand de canpoy en misschien nog wat andere dingen.

    Vind de alu innershaft wel wat merkwaardig moet ik zeggen, hij vloog er eerst helemaal niet goed mee, kwam niet van de grond(spinnen als een gek, motors enz wel goed aangesloten, met stock innershaft vloog die wel, maar ik wil geen bladestrikes!) toen ineens na hermonteren deed die het wel goed, alleen wat blade tracking, wat ik nog niet verholpen kreeg. Toen merkte ik speling tussen de innershaft en de main shaft, onderaan bij ht tandwiel zat hij wat los. Weer vastgemaakt en nu spint die weer als een gek..:s lijkt me niet dat er speling op moet staan ofwel?

    nou nu weer verder prielen, maar nogmaals bedankt met de info waarmee ik al aardig op weg ben geholpen:D!

    p.s., ik ga geen foto's maken want hij is alleen van "binnen" wat extreme, verder gewoon een standaard canopy nog, dat hebben jullie genoeg gezien dacht ik zo;)

    Update: de shaft trilde heel erg, en het leek alsof er speling op zat, maar deze was niet zichtbaar. Maar ik heb zojuist de boosdoener (vermoedelijk) gevonden: Een schroefje te weinig aan de onderkant bij de tandwiel(voor in de "fix collar for gear", nummer 49 is de 'roundscrew' die erbij hoort.

    Weet iemand hier de maat van? misschien dat een hobbywinkel deze schroefjes op voorraad heeft. anders maar even de lama shops in nederland afshoppen(onderdelen komen vanuit miracle mart, maar om nu 2 schroefjes vanuit hongkong te laten verschepen das ook weer zo wat haha!)

    nou hopen dat dat de enige boosdoener is, dan trillen de schroefjes trouwens snel los, had het gevoel dat ik ze gewoon goed vast(vast = vast) heb gezet..

    nog een update: Het schroefje toch nog kunnen vinden(geloof me, dan moet je geluk hebben om zo'n schroefje op een blauw tapijt terug te vinden) en nu draait die niet meer. maar het gaat nog niet helemaal lekker, de as zat zonder speling vast maar na in mijn hand vol gas te geven, krijgt die weer speling..oftewel hij wilt niet goed vast zitten...iemand tips? Naar mijn idee zit de vlakke kant van de as richting het gaatje in de tandwiel, waar de fix collar op komt. dat lijkt mij correct?..

    ik ga nog maar even door, tips zijn altijd welkom!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2009
  18. mixit

    mixit Guest

    Gewoon een nieuw hardware set kopen
    Hardware Set (EK1-0326 / 000302) | E Sky Shop
     
  19. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    ZÓ eindelijk ben ik na 2 dagen door dit topic heen gelezen! :) nice! Veel informatie, maar niet veel dat ik nog niet zelf ontdekt had in de rest van het forum en uit de beschrijvingen van de shops. Ik heb hem nu xtreme bijna compleet. Wel heb ik nu 1 grote vraag: Aangezien ik nog veel moet oefenen wil ik maar meteen alle upgrades voor een zo fijn en lang mogelijke stabiele vlucht in huis hebben. Welke brushless set kan ik het beste halen?
    Wat ik heb gevonden is: 2x 4200Kv 2s motertjemet 2mm asjes, met 2x 15/20A 2s regelaartjes. Maar er moeten ook tandwieltjes bij gematched worden(pinions geloof ik). Nu weet ik niet welke brushless motertjes ik moet laten komen van hobbycity of rctechnics om de heli zsm weer de lucht in te krijgen. Mischien dat ik beter een brushless setje kant en klaar ergens in een shop kan bestellen, maar die kan ik nergens vinden. Ik ben ze ooit 1x bij een, voor mij onbekende, shop tegen gekomen maar aangezien er zoveel filmpjes over zijn moet het vast in meer winkels te koop zijn...toch?
    Jakko
     
  20. m-peters

    m-peters Guest

    hmm...

    volgende probleem..tandwiel is versleten..(tandwiel war de achterste motor op inhaakt, die je er het eerst af kan halen) kan dat door de xtreme motors komen? zijn er speciale tandwielen voor ofzo? in iedergeval niet te vinden op miracle mart.

    dit was voor de extreme motors en innershaft niet het geval, kunnen schroeven hierdoor ook losraken?

    had het schroefje dus weer gevonden, en bij de stock innershaft blijft alles wel netjes op zn plek..vind het allemaal beetje merkwaardig..

    iemand een idee wat ik fout zou kunnen hebben gedaan?

    alvast bedankt!
     

Deel Deze Pagina