Ik vraag me dan toch af hoe die logger dan werkt? Actief op thermiek sturen of gewoon achteraf zien of je goed zat? Bernard
Na de vlucht kun je de logger uitlezen. Bij f5j heb je maximaal 30 seconden motorloop, 10 minuten werktijd en een doellanding. De Altis heeft 2 modi. Een vrije en een f5j. De laatste is een wedstrijd modus en is niet aan te passen
Iedereen gebruikt weer zijn eigen connectoren om alles met elkaar te verbinden. Zelf gebruik ik bij alles goudstekkers. Zouden 2 mm stekkers te zwak zijn voor de stroom en amperage's die er door de setup lopen of valt dat wel mee? Ik wil 350 mah 65 C accu's gebruiken met een 2500 kv motor. Bernard
In een E36 draad in het speed/pylon deel van het forum geeft Rick R tips over stekkers en optimale kabeldikte. Die 2mm goudpluggen zijn prima lijkt me.
1! Als je Tot het randje gaat. Daar mik ik niet op. Liefst een vlucht of vier met één keer laden en één seizoen met een accu doen?
Is dat niet afhankelijk van je timer of je tot het randje gaat. Die gaat gewoon aan full power en dan weer uit. Maar goed 10 tot 15 seconden full power trekt je accu niet leeg. Heb nu 4 accu's besteld en dan zien we het op het veld wel. Bernard
4 vluchten op 1 accu, lijkt me wel spannend. Ga je in de 4 e vlucht net lekker verticaal omhoog, schakelt de regelaar na 5 sec de motor uit op 3V per cel cutoff. Mooie stall en dan verticaal de grond in... Het is voor de accu,s veel beter om ze niet leeg te vliegen, ontladen tot 3.7 V /cel onbelast, in 1 of 2 vluchten. Dat is ideaal, kun je ze zo bewaren tot de volgende vliegdag en net vantevoren laden. Dat is mijn beste ervaring nu voor lipo levensduur, niet te ver ontladen, en pas opladen als je gaat vliegen. Tjarko
4 vluchten op 1 accu, lijkt me wel spannend. Ga je in de 4 e vlucht net lekker verticaal omhoog, schakelt de regelaar na 5 sec de motor uit op 3V per cel cutoff. Mooie stall en dan verticaal de grond in... Het is voor de accu,s veel beter om ze niet leeg te vliegen, ontladen tot 3.7 V /cel onbelast, in 1 of 2 vluchten. Dat is ideaal, kun je ze zo bewaren tot de volgende vliegdag en net vantevoren laden. Dat is mijn beste ervaring nu voor lipo levensduur, niet te ver ontladen, en pas opladen als je gaat vliegen. Tjarko
Ik zat ook te denken aan 2 vluchten per accu. En dan op het veld laadspulletjes mee op ze te laden mocht dat nodig zijn. De ESC wil ik inderdaad gaan afstellen dat die er mee stopt als de stroom low is. Aangezien de F5 mannen meer weten over accu's dan de vrije vlucht boys. Ik vraag me af, zegt de burst C waarde op de accu's nog wat of is dat een beetje een fictief getal. Ik heb namelijk een 350 mah accu 65~130C 130 is de burst. En wil met een 30 amp vermogensmeter het vermogen meten van de setup. Gaat dit goed??? Bernard
Mijn oog viel ook op die accu's. En ik vroeg de heren in het electro speed /pylon deel van het forum al het hemd van het lijf.... veel tips gehad.
Is het een idee om een standaard stekker te kiezen (voor E36)? Het voorstel van Rick R. :http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__45504__Mini_Black_T_Connector_Pack_5_Pairs_.html Die rode jst stekkers lijken niet optimaal te werken voor 10-12A. Op de club kiezen we de montage methode wel. male/female aan de accu +/- aan welke kant .
Zelf doe ik alles met 2 mm goudpluggen. Aangezien ik dat ook op mijn combat modellen heb. Kan ik eventueel de ESC van de combat omzetten mocht die kapot gaan (beide 10 of 12 amp) en de accu's van de combat kan ik dan ook gebruiken. Wel goed idee om de boel beetje gelijk te trekken. Heb gisteren de hele setup besteld en ben benieuwd wat die gaat trekken qua vermogen. Heb er ook een vermogensmeter bij gekocht. Hopelijk blijft die heel aangezien daar max 30 amp op mag. Gewoon rustig aan de gashendel vol open en kijken. Bernard
Mooi! Is dat ook te loggen dat vermogen? statisch vrmogen lijkt mji anders dan tijdens een stijgvlucht. Laden->vliegen->laden kan natuurlijk ook. Dan heb je een idee van verbruik.
Ik geloof het wel maar het is wel een redelijk grote unit. Dus meenemen naar boven word lastig. http://www.pearlfreeflight.com/E-36_Power_Systems.html Ik houd het schema aan met de watt meter om het vermogen te meten. Dit heeft maar 1 functie, uitrekenen hoelang de maximale motorloop is om mee te doen in F1Q. Aangezien het model niet voor mij is en ook niet door mij gevlogen zal worden is het leuk om internationaal mee te kunnen doen aan F1Q. Eerste internationale wedstrijd word de world cup wedstrijd in Zulpich en natuurlijk in nederland. Bernard
Inmiddels de spullen binnen voor de aandrijving. 20160127_153240 door BBruins geplaatst op 27 jan 2016 om 15:40 Had er een servo bij besteld. Die is alleen groter dan de servo's die ik al heb dus even kijken wat ik ga doen. Denk voorlopig de gene die op de foto staat plaatsen mocht die passen. Bernard
Bernard, je moet een servo by Hobby K. bestellen HK 5320, Afm. 6,5 x 16 x 13,5 mm. Gew. 1,9 gram. Voor de diegene die nog op zoek is naar een timer. Ik heb mijn timer gekozen! Niks geen Texas Timer van $60,- of een Starlink timer van $35,- plus post en invoer rechten van $ 12,- ,maar een KP Aero timer E36 van nog geen 26,- Euro. Hij komt uit Engeland, geen invoer rechten. Ik heb er twee gekocht en dat koste mij met post 55,- Euro (PayPal) .De timer heeft de afm. van 24 x 16 x 10 mm. Gew. 1,8 gram en past ook goed in de nek van de Pearl. Ik heb wat testjes gedaan en ik was meteen verkocht. Er zitten 3 kleine pot metertjes op waarmee je het toerental kan regelen, de motor loop van 1 tot 20 sec. en met een kleine servo kan de vliegduur worden ingesteld to 320 sec. (DT servo). Ik heb op mijn electromotor trekbank ook de trekkracht van de HK 1806 motor gemeten, 215 gram bij een stroom van 9,1 Amp. De Hacker A10/7 motor trekt 245 gram bij een stroom van 7,3 Amp!!! Als prop. heb ik de Aeronaut 7 x 4 inch. of 17,5 x 10 cm. klapprop. gebruikt. Nog even een reactie naar Henk betreffende het gebruik van een radio besturing set (ontvanger en zender) te gebruiken om de motor te stoppen, er staat nergens dat dit niet mag. In de USA wordt hier mee gevlogen bij de E36. de vlieger legt wel de zender op de grond tot de motor is stopt en tot de DT wordt gebruikt. Pim Ruyter
Dag Pim, Dank je voor het servo advies. Kun je de servo gewoon met de stekker aansluiten op de timer? Welke heb je trouwens gekocht de mk1 of mk2? Zit er iets van een startknop op?? Bernard