EagleWing FPV

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Baggus, 25 nov 2010.

  1. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Het is net een easystar die je inelkaar zet :p
     
  2. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Alle roerhorentjes staan verkeerd om.

    MVG. Robert.
     
  3. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    lol, zo heb ik ze altijd :p

    is daar iets mis mee dan?

    als je hem in het echt ziet dan zie je pas hoe verschillend hij is van een ez*
     
  4. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Jah het kan wel...maar eigenlijk zou je het scharnierpunt van je servostang op je roerhoorn haaks op het scharnierpunt van je roer moeten staan. Pas dan krijg je evenveel uitslag naar bijde kanten op. Dat gaat dan ook heel gelijkmatig. Doe je dat niet dan moet je het compenseren met je zenderinstellingen. Dat lukt overigens ook gedeeltelijk omdat je servohevelweg een andere baan beschrijft dan jou roerhoorn. Mechanisch gezien bouw je ook onnodige momenten op in je roer die weer negatieve invloed hebben op je besturing (tordatie enz.)

    MVG. Robert.
     
  5. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Ik ben nog geen jaar bezig met modelvliegen, en begrijp hoogstens de helft van wat je uitlegt.
    Kan je misschien een foto laten zien van hoe het beter kan?
    Zoals ik het nu heb loopt het soepel, en het roer lijkt evenveel uitslag te geven beide kanten op.
     
  6. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Als je de servo en het roerheveltje om had gedraait was je stuurstangetje lang zat geweest.

    Door jou roerhevel om te draaien, komt het punt waar jou stuurstang met het heveltje verbonden is, recht boven het schanierpunt van jou hoogteroer te staan. Dus de schanierlijn.

    Nu heb je dat punt ongeveer 1cm van jou schanierlijn zitten.

    Je loopt dus in feite het hoogteroer van het schanierpunt af te douwen.

    Staat jou stuurstang die verbonden is met de roerhevel recht boven de lijn, dan wil hij het hoogteroer netjes omhoog of omlaag duwen, inplaats van het roerheveltje te willen verzetten.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2010
  7. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    bedankt voor de uitleg, zal er vanavond eens naar kijken.
     
  8. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Heb er nu toch deze op zitten:
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : hacker Style Brushless Outrunner 20-26M

    Had eerst:
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 35-30 1400Kv / 470w

    De eerste is misschien iets te licht, maar de 2e is veelste zwaar en heb ik verkocht aan iemand met een skywalker, waar hij het overigens perfect op doet.

    Die grote motor duwde bij half gas op 3s het vliegtuig al verder voorover dan ik met elevator kon corrigeren, daarnaast zorgde het gewicht ervoor dat hij de neiging had "om te vallen".

    Voor de skywalker is hij prima aangezien de motor daar op dezelfde hoogte als de vleugels zit, maar bij de EagleWing is dat helaas een ander verhaal.

    Ik heb alle roerhorentjes nu goed staan trouwens.
     
  9. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Jammer, had 't even gezegd. Je had eenvoudig met wat vulringen de thrust angle van de motor aan kunnen passen, zodat hij niet naar beneden duwt. Da's weer typisch iets voor een Chinees schuimpje, thrust angle niet correct, om moedeloos van te worden.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  10. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Ik had er 2 besteld: een daarvan reserve, die heb ik nog liggen en doet het ook.

    Ik ben alleen een ontzettende noob op dit gebied en heb geen idee wat voor hoek de motor dan zou moeten hebben.
     
  11. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Dat geeft niet, ik help je graag hoor, geen probleem, dus niet schromen gewoon vragen.

    Als hij met gas erop naar beneden duikt dan wijst de motoras teveel naar beneden, naar de neus, dus je zal wat ringen aan de bovenkant onder het bevestigingskruis moeten doen zodat de motoras meer van de neus weg wijst, omhoog dus.

    Je moet gewoon even experimenteren wat 't beste werkt, een beetje duiken met half- of volgas is niet zo'n probleem, maar het moet wel met 't hoogteroer te corrigeren zijn.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  12. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Bedankt voor het advies, ik zal het morgen eens proberen.
     
  13. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Voordat je morgen die kist nu gelijk de grond in boort, schiet eens wat plaatjes en stuur naar ssassen(at)immersionrc(dot)com.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  14. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Wees gerust, dat was vandaag dus al gebeurd :p. Opgooien ging een beetje lomp dus ik dacht (meer reflex) 'm met iets gas bij te redden. Tja...

    Alleen de neus was gespleten. Met wat warm water uitgedeukt en weer netjes aan elkaar gelijmd, je zou het verschil niet zien.

    Ik zal zo eens een paar foto's nemen.
     
  15. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Foto's huidige motoren op motor mount:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Sander jij hebt de highres foto's in je mail. Blijft wel camera van mobieltje.
     
  16. knikvleugeltje

    knikvleugeltje In Memoriam

    Lid geworden:
    13 feb 2006
    Berichten:
    1.699
    Locatie:
    Tweede Exloërmond
    Geef mij toch maar houtbouw ;)


    Taco.
     
  17. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Tjerk,

    Je hebt een reactie via email van mij ontvangen. Overigens maximale prop op de Turnigy 3530 14400kV is pakweg een 9x6, maar een 8x6 is meer dan voldoende.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  18. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Tot nu toe met 8x4 in de weer geweest, als hij goed vliegt zal ik er misschien een andere prop op zetten.
     
  19. robot

    robot

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    1.454
    Locatie:
    heerhugowaard
    hi

    hier een foto van mijn foto vliegtuig
    als je wat overpowerd vliegt,gaat de zij trust ook een grote rol spelen
    staat de zij trust niet goed,als je volgas omhoog gaat
    ga je dit met richtings roer bijregelen op zender?
    ga daarna over in glij vlucht,gaat je kist rondjes vliegen

    ook iets om gek van te worden

    [​IMG]
     
  20. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Weer een dag vol frustraties verder heb ik 'm nog steeds niet vliegend gekregen.

    De motor heb ik geprobeerd in allerlei hoeken te plaatsen, verschillende lipo's op verschillende plekken om te experimenteren met het zwaartepunt etc.

    Bij de laatste crash is er een stukje neus in de sneeuw verdwenen.

    Hij is te koop TEAB.

    Ik ga weer terug naar de TwinStar.
     

Deel Deze Pagina