Ec-135 trex 450

Ik wou al lang een EC-135.

Ik ben zeer geïnteresseerd in de EC-135 van Hirobo.

Maar voorlopig heb ik mijn handen vol met de bell 222 en de BO-105 nog te verbeteren naar het schaal zijn.

Dus als tussendoortje heb ik mij de EC-135 van heliartist gekocht.

En deze is zo'n 5 minuten geleden door de postboden aan mij overhandigt.

Ik moet nu nog alleen de 4blads kop bestellen en de fenestron (((deze is binnenkort pas leverbaar)))

Hier al enkele foto's.

file.php

file.php

file.php

Ik ga deze ook nog wat bij werken om hem schaal te maken voor het oog

Wat me wel direct opviel was dat de kwaliteit zeer goed is

Dat alles intact er bij zit

Maar er is toch 1 min puntje de afwerking van de EC-135 van align is toch iets beter daar zitten er al klinknagel op, hier nog niet dus daar gaan we weer met het verhaal van die vervelende nagels.

:D

Deze ga ik zeker even volgen :)

Wat ik jammer vind aan de EC135 schaalfuses is, dat de staartrotor niet zo mooi uitkomt. Is daar eigenlijk iets voor te maken?
(Overgens zie je vaak bij de EC135 trauma heli hier in de buurt dat de staartbladen helemaal niet draaien)

Succes met bouwen :)

Groet, Christian

Hey wat leuk weer een EC-135!!

Ik heb ook al zitten wachten op de fenestron en deze zou inmiddels al leverbaar moeten zijn volgens Flying-Hobby.com maar helaas nog steeds niks. Ik ben ook zeer benieuwd naar de prijs ervan.

Succes met bouwen. wat komt er in te staan als aandrijving?

@ Christian; Lijkt me niet helemaal goed wanneer de bladen niet draaien, hij zou toch het koppel van de hoofdrotor op moeten vangen.

@ richard78 ==> ik had die van u gevolgd zeer mooi.

En ook zeer mooi gedetailleerd die van mij is minder gedetailleerd maar dat geeft niet heb ik weer meer werk.

De fenestron zou voor ergens dezer dagen, maanden zijn hoop ik altans.

Voor de rest komt er een T-REX 450 SE V2 in.

@ Christian ==> wat je bedoelt met niet schaal aan de staart dat begrijp ik.

Dat is juist de fenestron die ik en richard78 missen.

Een fenstron is een speciale staartstuk je zou het wel een fan kunnen noemen.

En als deze niet draait en ze vliegen bij jou over zoek dan maar dekking.

fenestron_closeup_1.jpg

Mijn excuses voor de onduidelijkheid ;)
Heb het filmpje nog maals bekeken met de stilstaande fenesteron en inderdaad draaide deze wel, alleen was het heel slecht te zien (brakke camera denk ik?)

Veel succes met de bouw ;)
Enig idee of er ook een Mini Titan in zou passen?
(Staat wel aangegeven op flying hobby)

Groet, Christian

Dank je! De Align versie zoals ik hem gebouwd heb heeft idd al popnagels. De antennes heb ik zelf gemaakt van stuurstangen en de treeplanken van kunststof pijpjes. Eigenlijk moet ik het landingsgestel nog mat grijs maken maar heb daar nog geen tijd voor gehad. (vliegen blijft ook leuk!!)

Ik dacht van wel want er zitten onderdelen bij om hem passend te maken voor verschillende modellen.

Maar ik weet het niet zeker als hij past best eens mailen.

Alle navigation lights zitten er nu ook in.

En ik heb zelfs nog een search light bij gemaakt.

Wat de klinknagels betreft die ga ik weg laten omdat ik dan de romp op nieuw moet spuiten.

Dus nu begin ik aan de antennes en aan de rest van de details.

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

wow :cool:

:offtopic: sorry :(

ik wil graag mijn Trex450 in een Align EC-135 romp gaan bouwen (om mee te beginnen :mrgreen: ) maar ik vraag me af of ik of mn staartservo, n Futaba S9650, in de romp gaat passen.

Heeft iemand bouwfoto's hiervan?

Thx

De fenstron gaat niet meer zolang duren heb ik vernomen.

Ze zouden enkel nog op de nieuwe bladen van de fenestron moeten wachten de unit zelf zou klaar zijn.

Ben heeeeeel benieuwd. Hij had er al moeten zijn aldus Flying-hobby maar dan wachten we nog even. Ik ben overigens ook erg benieuwd of die dan in de align rompjes past..

Ik heb een medicijn voor jouw kopzorgen over de klinknageltjes;
Schuren en een heel mooi kleurenschema erop in wit/blauw/oranje.............

Grz. Bone

Back