Waar ik bang voor ben, is onbalans in de standaard fan. Is de montage wijze van die fans allemaal hetzelfde, en zijn ze ook allemaal het zelfde kwa afmetingen in verband met monteren? Simpeler gevraagd, moet ik dingen aanpassen of is het plug and play? [edit] Kleine toevoeging, ik kom letterlijk net kijken op het gebied van EDF, lipo laden/gebruik en brushless ben ik net mee gewend zeg maar Maar mijn dinnetje heeft de Twister gegeven aan me voor mijn birthday en ik wil het graag goed doen, zou zonde zijn hem binnen no time te veruineren ...
Ik hoefde de standaard fan niet verder te balanceren, deze draaide direct erg netjes. De ruimte tussen de bladen en de rand is ook iets meer dan normaal waardoor hij iets minder strak gecentreerd hoeft te worden. Een andere fan past als je de montage flenzen eraf zaagt en hem met dubbelzijdig tape vastzet. De diameter was gelijk en de lengte ook. Alleen de flenzen passen niet.
Ohwwwwkejjjjj, nou als ik het zo lees ga ik het dan eerst met de standaard setup proberen. Het motorluik ga ik vastzetten met magneten, dan kan ik die er weer redelijk eenvoudig uit vandaan halen mocht ik erbij moeten wezen ofzo.
Met het motorluik zet je de fan vast.... ik tenminste wel. Hoe krijg je anders de fan weer los? Luik dichtplakken met tapen is de beste manier. Magneten houden niet genoeg......
Nou, zeg dat niet te hard Deze magneten hebben een houd kracht van 900 gram .... En daar 8 stuks van :shock: Gaat om dit type : 4e van boven #S-05-08-N Kunnen ruim 900 gram per stuk houden.
Middelpunt vliedende kracht natuurlijk, die motor wil dan wel naar buiten ja. Maar plakband gewoon over de buitenkant heenplakken dan?
Ja. De boel klemt al redelijk dus alleen blokkerne is genoeg. De fan zit met dubbelzijdig dunnen tape in de klem vast en de klep zit met glastape op de romp geplakt. Blijft netjes zitten. Magneten zijn alleen sterk als ze opelkaar zitten. 2mm van elkaar is het al veel minder. Dat is ook het probleem. Als het iets beweegt ben je de kracht kwijt en ligt de boel eruit. Zo ben ik al een paar keer een accu klepje verloren. Trillen en wind doen meer dan je denkt.