Het is wel stil op dit draadje 8-O Frank is wel aan zijn Edge aan het bouwen maar er komen geen fotos van Is wel jammer en deze week zal er wel weer niets van komen, er is Kermis in Vessem :celebrate:en dan zal deze ook wel niet aanspreekbaar zijn roost:
Waaauw, Logica hehe ;-) Ik moest even denken maar nu versta ik het, om "een midrange" te krijgen bij een 3W moet je hem onderaan zo scherp zetten dat je hem niet meer gestart krijgt. Misschien is een Servo op de L naald een oplossing
edge 540T Hallo, Eindelijk wat foto,s van mijn edge die ik aan het 'bouwen' ben. Zo komt de kist uit de doos en omp het eerste gezicht ziet het er allemaal degelijk uit. mvg Frank http://i445.photobucket.com/albums/qq178/frankstoop/DSC01675.jpg http://i445.photobucket.com/albums/qq178/frankstoop/DSC01676.jpg http://i445.photobucket.com/albums/qq178/frankstoop/DSC01677.jpg http://i445.photobucket.com/albums/qq178/frankstoop/DSC01678.jpg http://i445.photobucket.com/albums/qq178/frankstoop/DSC01679.jpg http://i445.photobucket.com/albums/qq178/frankstoop/DSC01680.jpg
Alleen op het zicht zie je al dat die edge goed gaat vliegen. Zijn er ervaringen met CA-sharnieren op deze maat (50cc en meer) van vliegtuigen? Ik dacht dat die alleen bij methanol arf-jes zaten.
Joeri Op zich is er niets verkeerd met CA scharnieren maar ik zou toch opteren om toegewijde "echte" scharnieren te gaan gebruiken op zo'n grote kist. Stevo
Ja dat was ook mijn eerste gedachte bij het zien van de foto's. Ik ben een grote fan van deze scharnieren bij electro's en kleine methanols. Maar op een 50CC benzine kist? hmm
Ik was misschien te vroeg met men vuil bakkens. Ik herinner mij nu net dat er bij mijn 50cc yak ook CA-scharnieren inzaten bij het openen van de doos. De scharniersloten waren bij mijn yak al uitgesneden en er zaten ca-scharnieren in om de boel netjes samen te houden. Tussen de bijgeleverde hardware zaten wel heavy-duty scharnieren. Misschien is het bij deze kit ook wel zo.
edge 540T Hallo, Ik zal zelf ook al te denken wat de scharnieren bij deze edge deden. Ik heb gewoon de de kavan scharnieren gepakt en met epoxy erin gelijmd + geborgd met een speld, ik denk dat dat veel beter is. Hieronder zie je het hart van de edge,een 3w50i met een tonyclark demper, en wordt star op het motor schot gemonteerd. Mischien niet de lichte motor (da) maar toch sterk zat. De demper heb ik door in de romp kunnen monteren met een goede ophangen voor de trillingen, wel even wat zaagwerk maar dan heb je ook wat. groeten Frank http://i445.photobucket.com/albums/qq178/frankstoop/DSC01777.jpg http://i445.photobucket.com/albums/qq178/frankstoop/DSC01778.jpg http://i445.photobucket.com/albums/qq178/frankstoop/DSC01779.jpg http://i445.photobucket.com/albums/qq178/frankstoop/DSC01780.jpg http://i445.photobucket.com/albums/qq178/frankstoop/DSC01781.jpg http://i445.photobucket.com/albums/qq178/frankstoop/DSC01783.jpg http://i445.photobucket.com/albums/qq178/frankstoop/DSC01784.jpg http://i445.photobucket.com/albums/qq178/frankstoop/DSC01789.jpg
Lijkt me ook beter op deze manier Frank, komt nooit meer los zoals jij het gedaan hebt Ik wil hier absoluut niet nog eens de discussie starten over CA scharnieren. Stevo
Ik gebruik ook de kavan scharnieren bij de grotere kisten . Zal wel een Zimmermann demper zijn , TC maakt geen dempers , verkoopt ze alleen . Op de verchroomde dempers van Zimmermann staat zijn Homepage ingebrandt : Z-S-D (Zimmermann-Schall-Dämpfer) Home Mvg Johan
Ik heb 3 resodempers van Zimmermann op mijn ZG-20'ers. Ik vind ze heel goed presteren voor de zenoah's. In de 80er jaren werden heel veel heli's met zimmermann dempers uitgerust omdat het toen het beste op de markt was . H.Z. en T.C. wonen bijna naast elkaar en harald maakt voor alle Toni modellen speciale dempers. KS heb ik ook wel gehat als demper (bananen) en reso . Op een 3W70 las vegas kreeg ik de afstelling niet 100% voor elkaar met KS dempers . Met de 3W60 was het wel goed . Als ik nu een demper nodig heb neem ik ze van Zimmermann . Mvg Johan
Ja het ziet er inderdaad een zimmermann uitlaat uit. Ik heb ermee gevlogen op een 110" yak en dat ging goed. Als ik mij niet vergis zijn ze wel (heel) wat zwaarder dan de alu uitlaten
Valt nog wel mee, BMB XL60 3D 265gr VS Zimmerman 295gr.. is natuurlijk wel 10% zwaarder, maar die 30gr zal het ook niet maken..