Edge 540T span 2.15 m

Discussie in 'F3A-X' gestart door frank stoop, 24 aug 2008.

  1. Nick Cornelis

    Nick Cornelis

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Bladel
    beste frank.

    nog updates?? hoorde iets van een motor inlopen ?? en vleugels meenemen ??
    heeft ie al gevlogen ??

    gr. nick
     
  2. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.719
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Nee,:rolleyes: lek bij de motor
     
  3. Nick Cornelis

    Nick Cornelis

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Bladel
    aha oke dat is idd minder..
    volgende keer meer geluk :)
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.428
    Locatie:
    Spijkenisse
    Waar precies?
     
  5. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.719
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Bij de carb.de regelnaalden we konden niet zien op welke plek, omdat de motor al op het toestel zat.
    Frank moet deze op een bok zetten zodat we het beter kunnen zien.
     
  6. frank stoop

    frank stoop

    Lid geworden:
    2 jan 2007
    Berichten:
    52
    Hallo,

    Ja, een tegenvallen. De motor blijkt te lekken bij de carberateur.

    Volgens mij zijn de pakkingen niet goed of het dicht niet na behoren.

    Alexzzz, Mischien weet jij het probleem als 3w kennen of waar ik nieuwe pakkingen moet hallen ????.

    Ga ook even 3w mailen of er setjes pakkingen verkrijgbaar zijn.

    Trouwens de motor loopt tot nu toe zeer goed en start probleemloos net zoals de 3w80xi.

    Deze moet nog even wachten tot mijn ander project (emhw ultimate 2.15m) gereed is.

    mvg Frank
     
  7. paulplevoets

    paulplevoets

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Sint-Truiden (Belgiƫ)
    Als hij goed loopt; AFBLIJVEN

    Ik heb ook ooit een 70 gehad welke z'n carb nat was na elke vlucht. Nieuwe pakking en membramen haalden niets uit. Gewoon mee blijven vliegen. Motor ging perfect.
     
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.428
    Locatie:
    Spijkenisse
    Klopt Paul, ik heb exact dezelfde ervaring.

    Grt.
     
  9. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.719
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Dat is nu wel een probleem, er loopt wel veel uit om door te gaan en angezien deze binnen zit wordt alles toch wel nat van de benzine en dat is ook weer niet goed.
    Als Frank een foto maak kun je zien waar deze zit
     
  10. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.428
    Locatie:
    Spijkenisse
    Uhm, mocht het zo zijn dat er geen kelk met luchtfilter op de carb zit, dan is het heel normaal dat ie de benzine er wat uitgooit hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Na 3 vluchten had ik bijvoorbeeld bij m'n DA150 op die manier een hele plas liggen in de motorkap:) (althans, de afdruk van die plas, want het blijft niet liggen natuurlijk)

    Grt.
     
  11. frank stoop

    frank stoop

    Lid geworden:
    2 jan 2007
    Berichten:
    52
    Ik wacht even de reactie af van 3w en ondertussen probeer ik een paking te snijden.



    deze kant van de carberateur is lek
    [​IMG]


    mvg Frank
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.428
    Locatie:
    Spijkenisse
    Lekt de carb zelf of het plastic blok waar de reeds onder zitten?
     
  13. paulplevoets

    paulplevoets

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Sint-Truiden (Belgiƫ)
    3W zweert trouwens bij dichtingspasta. Ze maken alles heel zuiver en doen er dan rode loctite dichtingspasta op. Wel maar een beetje, niet overdrijven! De pakking tussen het zwart plastiek blok en de carb kan je kopen bij een tuingereedschapszaak. Echter, wat jij beschrijft lijkt me gewoon de brandstof die een rijk afgestelde, nieuwe motor uitblaast. Je kan er een kelkje opzetten met filter. Origineel 3W of een sponsje over een gewone kelk (beste), deze kan je via Richard Branderhorst wel vastkrijgen denk'k.
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.428
    Locatie:
    Spijkenisse
    De blauwe schuimfilters van 3w ben ik zelf erg over te spreken....
     
  15. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.719
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Die filter die heeft hij er op zitten:D
     
  16. frank stoop

    frank stoop

    Lid geworden:
    2 jan 2007
    Berichten:
    52
    De ronde deksel met de 4 schroeven waar je op kijkt lekt, er zit een pakking tussen en de " venturi membraam". nooit van gehoord maar vliegman zij dat.

    Ik heb net een nieuwe pakking gemaakt en probeer morgen of hij niet meer lekt.

    De 3w kelk met filter gebruik ik ook, en ben daar ook over tevreden.

    groeten Frank
     
  17. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.719
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Nu maar hopen dat deze niet meer lekt:confused::confused:
     
  18. frank stoop

    frank stoop

    Lid geworden:
    2 jan 2007
    Berichten:
    52
    morgen weten we het.

    Als het positief is op de edge monteren en mischien zondag de maiden maken,

    Als het weer het toelaat.

    Zo moet het eruit zien als de motor gemonteerd is.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Een paar mooie gaten en sleuven in de motorkap gemaakt.

    [​IMG]
    [​IMG]


    Servo's geplaatst voor de ailerons + aangesloten.



    [​IMG]
    [​IMG]



    Wederom even in elkaar gezet + de roeren afgesteld.


    [​IMG]
    [​IMG]


    Ik heb de edge ook even op zijn gewicht gecontroleerd en ik denk dat 7.5kg leeg niet echt te veel is voor deze kist.

    Met een Da50 zal hij iets lichter zijn,maar ja die had ik dus niet.
    gewoon vliegen en we kijken wel.

    groeten Frank
     
  19. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Wel een pakking van gelijke dikte maken .

    Anders bestaat de mogelijkheid dat de membraam op je ventil blijft drukken . :confused:

    Orginale krijg je bij elke zaak die motorzagen repareert .
    Of bij 3W

    Op mijn 3W50 zit een tillotson , hat anders wel even de walbro bestelnummer door gegeven . :D

    Mvg Johan

    Ps: Waar gaat de warme lucht weer uit de kap? en sleuven zien er goed uit maar helpen weinig voor de koeling .
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2008
  20. multicrasher

    multicrasher

    Lid geworden:
    9 nov 2007
    Berichten:
    13
    misschien een beetje off topic, maar waar zijn deze kelkjes met filter van 3W te koop?

    Ik heb zelf ook een 3W 50 en die spuwt ook aardig wat brandstof in de romp.
    Is dit normaal bij een 3W of is de afstelling te rijk?

    mvg,
     

Deel Deze Pagina