beste frank. nog updates?? hoorde iets van een motor inlopen ?? en vleugels meenemen ?? heeft ie al gevlogen ?? gr. nick
Bij de carb.de regelnaalden we konden niet zien op welke plek, omdat de motor al op het toestel zat. Frank moet deze op een bok zetten zodat we het beter kunnen zien.
Hallo, Ja, een tegenvallen. De motor blijkt te lekken bij de carberateur. Volgens mij zijn de pakkingen niet goed of het dicht niet na behoren. Alexzzz, Mischien weet jij het probleem als 3w kennen of waar ik nieuwe pakkingen moet hallen ????. Ga ook even 3w mailen of er setjes pakkingen verkrijgbaar zijn. Trouwens de motor loopt tot nu toe zeer goed en start probleemloos net zoals de 3w80xi. Deze moet nog even wachten tot mijn ander project (emhw ultimate 2.15m) gereed is. mvg Frank
Als hij goed loopt; AFBLIJVEN Ik heb ook ooit een 70 gehad welke z'n carb nat was na elke vlucht. Nieuwe pakking en membramen haalden niets uit. Gewoon mee blijven vliegen. Motor ging perfect.
Dat is nu wel een probleem, er loopt wel veel uit om door te gaan en angezien deze binnen zit wordt alles toch wel nat van de benzine en dat is ook weer niet goed. Als Frank een foto maak kun je zien waar deze zit
Uhm, mocht het zo zijn dat er geen kelk met luchtfilter op de carb zit, dan is het heel normaal dat ie de benzine er wat uitgooit hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Na 3 vluchten had ik bijvoorbeeld bij m'n DA150 op die manier een hele plas liggen in de motorkap (althans, de afdruk van die plas, want het blijft niet liggen natuurlijk) Grt.
Ik wacht even de reactie af van 3w en ondertussen probeer ik een paking te snijden. deze kant van de carberateur is lek mvg Frank
3W zweert trouwens bij dichtingspasta. Ze maken alles heel zuiver en doen er dan rode loctite dichtingspasta op. Wel maar een beetje, niet overdrijven! De pakking tussen het zwart plastiek blok en de carb kan je kopen bij een tuingereedschapszaak. Echter, wat jij beschrijft lijkt me gewoon de brandstof die een rijk afgestelde, nieuwe motor uitblaast. Je kan er een kelkje opzetten met filter. Origineel 3W of een sponsje over een gewone kelk (beste), deze kan je via Richard Branderhorst wel vastkrijgen denk'k.
De ronde deksel met de 4 schroeven waar je op kijkt lekt, er zit een pakking tussen en de " venturi membraam". nooit van gehoord maar vliegman zij dat. Ik heb net een nieuwe pakking gemaakt en probeer morgen of hij niet meer lekt. De 3w kelk met filter gebruik ik ook, en ben daar ook over tevreden. groeten Frank
morgen weten we het. Als het positief is op de edge monteren en mischien zondag de maiden maken, Als het weer het toelaat. Zo moet het eruit zien als de motor gemonteerd is. Een paar mooie gaten en sleuven in de motorkap gemaakt. Servo's geplaatst voor de ailerons + aangesloten. Wederom even in elkaar gezet + de roeren afgesteld. Ik heb de edge ook even op zijn gewicht gecontroleerd en ik denk dat 7.5kg leeg niet echt te veel is voor deze kist. Met een Da50 zal hij iets lichter zijn,maar ja die had ik dus niet. gewoon vliegen en we kijken wel. groeten Frank
Wel een pakking van gelijke dikte maken . Anders bestaat de mogelijkheid dat de membraam op je ventil blijft drukken . Orginale krijg je bij elke zaak die motorzagen repareert . Of bij 3W Op mijn 3W50 zit een tillotson , hat anders wel even de walbro bestelnummer door gegeven . Mvg Johan Ps: Waar gaat de warme lucht weer uit de kap? en sleuven zien er goed uit maar helpen weinig voor de koeling .
misschien een beetje off topic, maar waar zijn deze kelkjes met filter van 3W te koop? Ik heb zelf ook een 3W 50 en die spuwt ook aardig wat brandstof in de romp. Is dit normaal bij een 3W of is de afstelling te rijk? mvg,