Dit kan aan een rijke afstelling liggen, maar IEDERE motor doet dat, zelfs een methanol. Spullen van 3W koop je rechtstreeks bij 3W.
Heb net nog even foto's bekeken. Netjes gebouwd! Echter, wel nog wat beginnersfoutjes ivm koeling (eerste benzinemotor?). Je moet echt veel uitstroomopeningen voorzien. Best onderaan de kap een heel stuk wegsnijden. Ook veel meer ruimte rond de demper voorzien. Anders is je romp op 5 minuten érg warm. Zelf ooit voorgehad met een Flyfan Raven. De tank werd soepel... Een deflectorlipje (vacuum ontwikkelen) aan de openingen helpt goed. Bij m'n knol Extra heb ik veel aandacht aan koeling besteed, goede luchtgeleiding rondheen de koelkop, veel koelopeningen met deflectors, grote balsa tunnel omheen de uitlaat,... De motor liep wel 10° koeler dan op het vorige toestel, waar de koeling weinig ontwikkeld was.
Johan, Ik heb je advies opgevolgd en naar een motorzaag winkel gegaan en er gelijk een pakking en pomp-membraam opgezet. Ik ga ook nog wat aan de koeling doen, onder het stabilo in de romp heb ik een opening gemaakt van 10x4 cm om de warme lucht kwijt te kunnen van de demper en de motor. dus de meeste warme lucht wordt door de romp afgevoerd. mvg Frank
Enkel een gat achteraan is niet voldoende. Dit is vooral om overdruk in de romp te vermijden. Best zo dicht mogelijk bij de warmtebron een luchtstroming voorzien. Ook moet je meer lucht rond de demper binnen krijgen. Maak gewoon wat open onderkant motorkap en enkele roostertjes onder/achter de demper. Simpel, snel en zeker goed. Laat je de boel te warm lopen is het zo om zeep. Je hebt er meer last van dan bij een methanol motor.
JA,ja hier zijn ze dan de foto,s van de maiden. De eerste vlucht was goed gelukt en zonder problemen, 2 tandjes up trimmen en 1 tandje op de ailerons naar links en klaar. De landingen gingen perfect,dus kan ik niets anders zeggen dan dat het een geslaagde dag was gisteren. De lek van de carberateur blijkt volgens mij mee te vallen maar ik blijf er wel op letten. De houten delen rondom de motor goed ingesmeerd met warme epoxy. Hier de foto,s Mijn wielkappen moet wel een opknapbeurt hebben omdat er scheuren onstaan zijn langs het landingsgestel maar dat is dan ook alles. Groeten frank
proficiat met de geslaagde maiden! Wat die wielkappen betreft , opknappen ....heb ik ook al paar keer moeten doen bij verschillende kisten en de eerste vlucht scheurden ze weer, dit blijf je toch niet voor op ons veld.. ik heb ze er snel afgetrokken en aan de kant gegooit. suc6 verder en hou hem heel
Hallo, Het gewicht van de edge licht op 7.5 kg leeg ,en heeft zoals ik gisteren gezien heb power zat. Met 1/3 gas kun je goed vliegen en figuren maken en met 1/2 gas gaat hij recht omhoog, en de motor moet nog los komen + er moet nog een 3blads gfk prop op. mvg Frank
Ziet er goed uit, en ondanks de wind van gister was het toestel goed in de hand te houden dus wat betreft de bouw kids van www.aeroplanisimo.eu is niets mee aan de hand, maar dat had Alezzzz al gemeld :schrik::schrik:
Tadango, Ik heb er nog een menz prop 22/10 op zitten, deze schrijven ze ook voor om de motor in te lopen. Er moet dadelijk een 21/12 of 22/12 3blads op , iemand nog over????? laat maar weten. mvg frank
Vliegman, je bent goed bezig. Moet zeggen dat ook de rest van de kisten zeer goed gebouwd zijn, heb zelf de kleine extra en de hotpoint 90 bijna gereed en ben begonnen aan de grote katana. De 80cc motor heb ik al liggen dus dat komt ook goed. Frank, Gefeliciteerd met de geslaagde maiden. groet, Daan
Hallo, Het is even geleden maar ik moet toch even zeggen dat de edge prima vliegt. Ik heb er nu ongeveer 5 vluchten op zitten en het gaat perfect. De figuren komt hij moeiteloos door heen en het landen is een eitje. De motor is sterk zat voor deze kist om meskant loopings en flet spins mee te maken en dan te bedenken dat de motor nog niet 'los' is en er een drieblads 21/12 op moet ipv de Menz 22/10. Met andere worden gewoon top. 1 klein ding en dat is det ik deze zondag geluk heb gehad omdat mijn linker aileron servo ( 635HB) kapot is gegaan, we denken dat de karbonite tandwielen het niet gehouden hebben nu maar de andere servo's kopen. Ik zag dat de linker aileron niet mee bewoog net voordat ik ging vliegen . Iemand ervaring met de Hitec 5625MG????? of een ander servo? mvg Frank
Even doorbijten en een 5985 kopen... Ik mag van Alexzzz niet meer vertellen over m'n ervaring met de 5645 en 5625
Ik heb in een vorig topic, meen het 2.60m extra topic van Raymon verteld naar mijn ervaringen met de 5625 servo's :wink: Ik heb er destijds veel problemen mee gehad en ben nu volledig op de 59-serie overgestapt, hier heb ik nog geen 1 kapotte van. De 5625 destijds waren er in 1 seizoen wel 3-4 en nog een servo die kapot uit het doosje kwam.