Een drie-wielig heftruckje, 3D-geprint

Aktie, daar zeg je wat!
En daar zou jij en anderen mij misschien mee kunnen helpen.
Daar is POWER voor nodig, en dat kom ik toch te kort.
Ik heb me de laatste dagen een aap gezocht om wat verpakte power te vinden in de vorm van een kleine 2S LiPo, maar nergens kunnen vinden.
Er zit er nu een in van 350mA meet de volgende afmetingen, met daarbij tussen haakjes, het absolute max. wat ik er in zou kunnen persen:
Lang: 54 (59) mm
Breed:30 (38) mm
Dik: 11 (11) mm
desnoods met een iets kleinere capaciteit, bv. 300mA.

Dan komt er misschien een beetje meer vaart in.
Het heffen gaat nu wel goed, kennelijk neemt dat toch minder vermogen.

Nog wat cijfertjes voor de liefhebbers:
Het totaal gewicht van het truckje is 454 gram.
De belasting op het midden van een Euro pallet, dus halverwege de lengte van de lepels, waarbij hij nog net niet gaat kiepen, is 155 gram.
Maar dan kan hij niet meer rijden, vanwege een gebrek aan grip, ook op een totaal vlakke ondergrond: het aandrijfwieltje slipt gewoon.
Ook als je de achterkant vast houdt om te zorgen dat hij niet gaat kantelen, kan hij meer dan 170 gram heffen, en de mast verstellen; met meer heb ik dat niet geprobeerd, maar dat zal nog wel hoger liggen.
Maar met 110 gram kan hij prima rijden op een vlakke ondergrond zonder obstakels.

Dat was het zo'n beetje; nu nog even wachten op een stortvloed aan aanbevelingen om een passende LiPo te kunnen aanschaffen;)
Cor

Mijn heftruck gaat rijden op een platte 9V batterij.
Dan zou die op schaal ook de juiste snelheid rijden.
Aandrijving is zo'n mini motor van alie.
Ook wel bijzonder dat zo'n heftruck toch nog 100 gram kan heffen.
Kan je niet wat plaklood kwijt achterin?

Dan heb je het bovenstaande niet goed gelezen Maarten: kijk maar eens wat er in die LPG cilinder zit.
Bovendien, ik wíl helemaal niet méér heffen.
En achterin kan ik niets meer kwijt, zie mijn vraag over de accu......
Cor

Cor, waar jij zegt "De belasting op het midden van een Euro pallet, dus halverwege de lengte van de lepels, waarbij hij nog net niet gaat kiepen, is 155 gram.
Maar dan kan hij niet meer rijden, vanwege een gebrek aan grip, ook op een totaal vlakke ondergrond: het aandrijfwieltje slipt gewoon."
Dan heb ik het idee dat je toch nog wat gewicht nodig hebt (ondanks je gewicht in de gasfles, inderdaad dat had ik wel gelezen).
En dat zou je dan mogelijk onder je heftruckje kunnen plakken.

Ik had het dus wel goed gelezen maar mogelijk verkeerd geïnterpreteerd?

Wat ik bijzonder mooi vind, is dat je met "Maar met 110 gram prima kan rijden op een vlakke ondergrond zonder obstakels."
Dat hebben de tekenaars/ontwikkelaars van dit heftruckje goed gedaan!

Dus samenvattend: met 155 gram kan hij niet rijden, en met 110 gram wèl.
Dat is voor mij voldoende, hoeft niet met meer te rijden.

ik hoop niet dat er afspraken zijn ivm gewicht europallets
Deze wegen aardig wat.

IMG_20230730_143847.jpg

Back