Een mens kan niet altijd geluk hebben. Gelukkig maar, want dan leer je de keren dat je wel geluk hebt beter waarderen.
hallo dus goed nieuws amedeo heeft het printje weten te herstellen dus het kan weer ingebouwd gaan worden morgen eerst krimpkous halen want nu zijn er dunne draadjes aan gezet en deze moeten dus geisoleerd worden morgen terug in bouwen en ik denk dat de endfest niet goed gehecht heeft op de messing buisjes daarom morgen met stabillit proberen om ze vast te zetten en dan een blaas test doen om te kijken of de boot waterdicht is gr raf
Raf, Ik heb bij mijn Marder de buisjes zowel van binnen als van buiten verlijmd, voor de uiteindelijke afdichting heb ik RTV kit gebruikt, de motoren zijn ook in deze kit gezet. Heb je nog iets gemaakt om de Marder te kunnen ontluchten?, indien niet, kan dit ook een oorzaak zijn van water naar binnen trekken, dan lijkt het of de boot lek is.
hallo manfred mijn boot is volledig geseald dus er kan geen lucht uit maar ook geen lucht in de motoren zitten in de tec 7 verpakt en de eind stuken zijn volledig vol gespoten langs daar kan er geen water binnen de dopen zijn er met endfest op gelijmd en niet meer los te krijgen het enige wat niet goed vast zat waren die die twee buisjes die ga ik nu terug vast zetten met stabilit en in de toren een ontluchting maken langs binnen kan ik er niet meer aan daar langs onder de accu in de weg zit en langs boven de print we zien wel als hij terug klaar is of we nog een probleem hebben gr raf
hallo langs boven kan ik er wel aan om de buisjes langs binnen vast te zetten dus gaat dit gebeuren voor ik het printje er in ga zetten wel kijken dat ik de draden niet mee vast lijm gr raf
Hoi Raf, Om problemen te vermijden voor werkzaamheden aan de binnenkant heb ik mijn doppen en staartstukken verlijmd met RTV kit, kwartslag draaien en de boel is los. Ik hoop dat je vanuit binnen er nog bij kan om de buisjes te verlijmen, het blijft altijd pielen op die grootte, je video ziet er in ieder geval hoopgevend uit.
hallo manfred langs boven kan ik er nog aan dat is geen probleem maar de onderste vanachter die is onbereikbaar door de accu die er in zit langs voor kan ik wel nog aan het buisje ik heb het zo dat de onderste torpedo dop er nog vanaf kan want deze zit vast met tec7 dus 1 maar draaien en die is ook los morgen toch maar eens kijken hoe ik een en ander oplos voor de hai ga ik een andere sturing maken omdat deze boot 2 keer zo lang is als de marder kan ik de torpedo niet als tweede roer gebruiken ik ga wel de motor mee aan sluiten zodat ik de zelfde snelheid krijg als de marder maar om te draaien ga ik iets anders proberen eerst dit maken en testen voor ik het ga in bouwen natuurlijk je krijgt de uitleg wel via pb gr raf
dus we kunnen zeggen dat er zeer veel verschillen waren tussen de boten onderling bij de opgenoemde boten vergeet je de hai nog er is er maar eentje van gebouwd hij kon langer varen door dubbele accu capaciteit maar hij kon haast de bocht niet om daarom is bij die boot het project gestopt ik ga ze alle drie maken allee ze zijn haast klaar buiten dat ik nog op printjes zit te wachten gr raf
hein ja dat weet ik maar ik kan niet varen zonder dat roer de enige mogelijk heid om een bocht te maken is om ook op de torpedo een roer te zetten om dat de boot dan recht uit kan varen anders draait hij altijd in een cirkeltje rond en das ook niets de basis van manfred en mijn boot is deze deze sturen op hun motoren maar daar onze motoren onder in plaats van naast elkaar staan is dat roer onder de torpedo er bij moeten komen om recht uit en lk/rt te kunnen draaien dit staat er alleen maar op als ik er mee ga varen niet meer en niet minder gr raf
Ik haal artikelen weg als ze toch niet voor waar worden beschouwd. Hein [mod]Hein, het is niet toegestaan posts te verwijderen. Discussies worden daardoor onleesbaar. Ik heb de posts weer terug gezet. Dank voor het begrip[/mod]
ja had ik wel gedacht dat je dat zou doen ik kan je natuurlijk ook op de plonk lijst zetten dan hoef ik ook niet meer te antwoorden op je postings zo bij deze gedaan en nu is voor mij het topic terug proper gr raf
Ik heb de berichten maar weggehaald omdat ze toch niet voor waar beschouwd worden. Als iemand bij bv een VII C iets fout doet dan is veel commentaar. Maar als hij zelf afwijkt van de originele modellen mag er geen reactie komen. Voor mij hoeft het op zo een manier niet. En voordat er ingegrepen wordt door de moderator stop ik zelf wel. Hein ps wat is een "Plonk" lijst?
hallo de marder staat haast terug in elkaar printje is hersteld en werkt weer naar behoren nu staat alles te drogen en uit te harden de twee koppen staan er nog niet op omdat deze nog moeten worden verbonden met de accu en dan kan hij terug geschuurd en gespoten worden en hopelijk is hij dan goed voor een paar jaar gr raf
hallo ook het gaatje gevonden langs waar het water is binnen gekomen het zat in het koepeltje de rand waarvan het gemaakt is die zit juist een mm boven de opening waar het printje in past langs binnen kon er door een gaatje van een speldekopje water binnen komen en ja natuurlijk juist op het printje nu staat de boot weer te drogen en dan kan ik straks weer een reed contact aan brengen en de koppen er op lijmen en dan kan hij terug in de verf komen gr raf
het reed contact zit er reeds terug in en nu heb ik het eerst verstevigd door het in te pakken met stabillit express het is nu veel steviger en zal zo gemakkelijk niet meer breken nu nog het lood er terug in steken en dan kan alles terug opgeschuurd worden en terug een kleurtje krijgen en dan hopen dat hij waterdicht is deze keer maar bij het vacuum zuigen kreeg ik geen lucht meer binnen dus deze keer ben ik er wel zeker van dat het goed is gr raf
de marder zit terug in elkaar en staat te drogen straks terug de ware head spuiten en dan de vernis er overheen dan is de boot klaar ik ben nu aan de hai bezig daar deze boot dubbel zolang is als de torpedo kan ik niet hetzelfde principe toepassen om te draaien zoals bij de marder hier moet ik dus al mijn kennis bij elkaar gaan rapen om dit tot een goed einde te laten komen de hai gaat dus twee motoren achter elkaar krijgen waarvan motor 1 voor de aandrijving dient en motor twee wordt een pompsysteem om te kunnen draaien ik ga proberen het op de plaats te krijgen daar waar bij de echte boot roostertjes zouden moeten staan de openingen gaan wel iets groter moeten worden om voldoende stuwdruk te krijgen op de as van de motor komen twee waaiertjes te staan om iets meer water te kunnen verplaatsen het principe leunt aan bij een boegschroef systeem met een waaiertje maar dan wel maar 6 mm groot ik kan nu voorlopig niet verder aan dit stukje daar ik voor een nieuwe spanschroef moet gaan voor de freesmachine want zonder deze tool is het onbegone werk om dit tot een goed einde te brengen want het moet perfect in het center staan anders krijg je aan een kant meer vermogen dan aan de andere kant als dit stukje gemonteerd is geworden dan ga ik er eerst mee kijken of het wel degelijk werkt gr raf
hallo toch verder kunnen werken hier het volledige pomp systeem de motor en de rotor zitten hier volledig in weg gewerkt kant van de rotor hier zie je de twee uitstroom openingen en de rotor zelf er zit er nog maar eentje op voor de tweede moet ik nog eventjes zoeken waar ik hem heb neer gelegd(ze zijn ook zo klein niet waar) hier komt nadien een dekseltje op en dan komt dit dus in de buis van de "hai"geschoven er is een plat stukje aan dat is waar de draden van de voortstuwing motor doorheen gaan (ik wilde niet teveel boren in het plexyglas ) nu op zoek naar de tweede rotor en dan kan het dicht en getest worden gr raf