Eerste electro auto, graag advies

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Auto-G, 26 feb 2011.

1. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Nee woont niet meer thuis, heeft geen auto's meer en is al een tijd gestopt. Helaas
    Gereedschap zat er niet echt bij, heb hier thuis wat standaard gereedschap zoals alle normal inbusjes etc heb ik wel..

Verder zitten hier een paar doe het zelf zaken dus mocht ik het juiste gereedschap niet hebben liggen is dat geen probleem denk ik.

2. darkfire

darkfire

Lid geworden:
    4 jun 2010
    wat mij zoiezo handig lijkt is een wheeliebar of je een vxl neemt of niet, je kan hem altijd gebruiken. een RPM bumper is de grootste aanrader die er is en eventueel een RPM gearcover, omdat de standaard een open gaatje hebben maar die kan je zelf ook wel dicht plakken. eigenlijk zijn alle RPM delen sterker maar ik zou dat gewoon vervangen als de standaard kapot zijn (behalve de bumper). wat ook wel handig is is WD40, dat helpt tegen roest.
    verder zijn ere nog tips voor als je nieuwe banden gaat kopen/lijmen, maar dat komt dan wel.
    over alu. kan je het in de meeste gevallen niet nemen want het buigen en dan kan het vaak zo goed als weg en alu. is ook nog eens duur.

(mijn langste bericht ooit op het MBF)

3. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    *zucht* had ik maar niet de tip gegeven, lees even goed , je kan toch wel een beetje engels, althans krijg je toch wel op school ?:cool:

4. Stormbreaker

Stormbreaker

Lid geworden:
    29 jul 2009
    Ik zag dat de Speed-T standaard een wheeliebar heeft.
    @QRacing, ik had het eigenlijk niet echt gelezen.
    De voltmeter zit in de charger maar jij begon opeens dat je ook nog een goede multimeter nodig hebt.

5. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    dus??, heb je het verhaal goed gelezen en begrepen ?? ik twijfel het, idd de lader laat de aangesloten spanning zien van de aangesloten accu (laadzijde)(heeft dus een ingebouwde voltmeter) en waar heb je dan de multimeter voor nodig?????

:bye:

6. Stormbreaker

Stormbreaker

Lid geworden:
    29 jul 2009
    Volgens mij om te checken of de lipo niet overladen is?

7. Dudderie

Dudderie Guest

@q-racing: Heh, die tip kende ik niet :D
    Even mijn multimeter eraan gehangen inderdaad: mijn accu lader gaf inderdaad 0.02 volt teveel aan. Ik heb hem goed gezet met jouw instructie :D

8. behave

behave

Lid geworden:
    20 feb 2011
    Maar nog even mijn vraag, hoe kan het nou zijn dat bij usa site de lipo's bijna 70% goedkoper zijn?
    Wie kan me een goede set aanraden. S2 lipo's 2 setjes een lader en wat ben ik dan nog meer nodig?

Ik ben zo bang dat ik het verkeerde koop. Het gaat waarschijnlijk een rustler vxl worden. Dan kan ik dat spul vast bestellen en koop ik woensdag de auto.
    Het sneeuwt nu toch hier.
    Trouwens de vxl is waterdicht had ik begrepen maar kunnen de lipo's hier wel tegen?

9. Dudderie

Dudderie Guest

Als je de accu's (die 20c accu is goed genoeg) en lader (van q-racing) neemt die hier al zijn gelinkt kan ik je garanderen dat je de juiste accu en lader hebt.

zoals gezegd moet je wel even met je dremel een stukje uit het chassis dremelen voor de stroom kabeltjes. Dat is een ingreep van niks en de procedure staat in het rustler topic uitgelegd (effe zoeken, zelf ook wat doen he ;))

wat betreft waterdichte accu's: Zolang je de auto niet als duikboot gebruikt kunnen ze ertegen. Als je er bezorgd om bent kan je er altijd een balonnetje omheen doen en voor de rest verwijs ik je ook naar het rustler topic voor tips omtrent accu's hop-ups etc etc.

Het is er allemaal al eens langsgekomen en beantwoord, dus daar vind je en schat tips en kennis!

Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2011
  10. Rolf92

Rolf92

Lid geworden:
    5 okt 2010
    + je lagers worden niet erg blij van water

11. behave

behave

Lid geworden:
    20 feb 2011
    Ik was het rustler topic al aan het afspeuren dus ja ik doe zelf ook wel wat hoor:) Wilde alleen even extra zekerheid.
    Zijn er nog meer mensen die iets willen bestellen dan kunnen we het misschien in 1 keer doen of is dart niet praktisch?

12. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    behave bekijk dat nog maar eens want ik heb daar net ook mooi advies gekregen over accus en laders bij hobbyking.

stuur me anders even je email dan kan ik je op MSN adden om eventueel tezamen iets te doen of gewoon over andere dingen te praten

iedereen bedankt!, denk nu dat het verder door kan gaan in het rustler topic zelf, de keuze voor de auto is door mij iig gemaakt weet niet hoe ver behave is.

ik kan niet wachten :eek:

13. Dudderie

Dudderie Guest

Fijn dat we even konden helpen :D

14. Stormbreaker

Stormbreaker

Lid geworden:
    29 jul 2009
    Ik heb samen even met Geert naar de adapter en laders op Hobbyking gekeken maar er kleven nadelen aan.
    Zo hebben ze een Amerikaanse stekker en daar moet een verloopstuk voor gekocht worden om het naar een Nederlandse te brengen.
    Platte Reisstekker Amerika - ElektronicaWereld.nl - Goedkoopste van Nederland
    Ook is mij het even niet duidelijk met het voltage van de adapter.
    Is dat gewoon 220 V of 110 V (voor de Amerikaanse markt)?

15. Dudderie

Dudderie Guest

*nevermind. Ik heb het gechecked op de site en ik ben bang dat je gelijk hebt..*

Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2011
  16. Stormbreaker

Stormbreaker

Lid geworden:
    29 jul 2009
  17. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    ik heb even zitten kijken en er kleven geen nadelen aan, hooguit 1 , ja de meeste worden met een engelse of amerikaanse stekker geleverd , maar er staat ook bij 100-240Volt input (Input: AC100 ~ 240v 50/60Hz (International))

dus lees nu eens nog een keer goed ...............

Laatst bewerkt: 27 feb 2011
  18. behave

behave

Lid geworden:
    20 feb 2011
    Goh dacht ik toch dat dit de eerst vriendelijke topic zou worden.
    Zonder overbodige en dubbelzinnige opmerkingen.
    helaas.... weer een droom in duigen.
    We zijn allemaal een keer begonnen en vroegen alle dingen 10 keer voordat het duidelijk is.

19. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    :thumbsup:

*nevermind, opmerking al weg-ge-edit , of zo*;)

20. behave

behave

Lid geworden:
    20 feb 2011
    Kijk dat waardeer ik (en meer met mij denk ik) Toppie, we zijn hier toch om andere hulp te bieden toch. als mijn kennis helemaal op en top is zal ik hetzelfde doen. Niets is zo leuk om met elkaar over de hobby te kletsen toch.

Deel Deze Pagina