Eerste electro auto, graag advies

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Auto-G, 26 feb 2011.

  1. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    you're welcome:infinity::smile:
     
  2. Hackroader

    Hackroader

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    1.336
    Locatie:
    Arnhem
    over die integy alu onderdelen ,
    wat in het topic al gezegd werd ,alluminium buigt en buigt niet meer terug en dan kan je het weggooien , plastic daarentegen buigt gewoon terug , als je de goede verhouding alu en plastic hebt dan is dat het beste. Over het passen van die onderdelen , ze zijn van hetzelfde merk en zullen dus ongetwijfeld passen ;)
     
  3. pakant

    pakant Guest

    kopen bij digitaalmodeltrein


    Misschien heb je geluk. Volgens het gastenboek doet Markus het goed. Ik heb mijn bestelling niet helemaal gekregen. Achteraf had ik mijn spullen beter gewoon in de winkel kunnen kopen. Ik koop nooit meer bij digitaalmodeltrein.
     
  4. behave

    behave

    Lid geworden:
    20 feb 2011
    Berichten:
    539
    Locatie:
    Deventer
    Nu zit ik toch weer te twijfelen ik kan een e-revo kopen voor 425 omgebouwd naar brushless. Had dit ook al in een ander topic gevraagd maar doe het stiekem ook hier even. Is er veel verschil tussen een omgebouwde e-revo en ene originele?
    Er zit een Mamba Monster 2200kv in en een nieuwe regelaar.
     
  5. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Beste behave ik ben natuurlijk zelf en dikke noob, maar deze kan ik wel beantwoorden voor je....

    Het scheelt een hoop en ik zou zowieso voor brushless gaan als je het kunt betalen!
    Ik zelf morgen bestellen (vandaag is de winkel gesloten) maar wel een rustler dus.

    Met brushed is het zelfs ingewikkelder zit je met het indraaien van de motor geloof ik (weet niet veel van brushed)
    Is gewoon beter en je wilt wss toch vanzelf brushless.
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2011
  6. behave

    behave

    Lid geworden:
    20 feb 2011
    Berichten:
    539
    Locatie:
    Deventer
    Hoi geert,

    Wat scheelt het volgens jou dan. Als je een brushless setje er in zet, wat is er verder dan nog anders aan de auto's?
     
  7. Roaldo

    Roaldo

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    Rotterdam
    ff googlen...
    volgens mij moet je dan alleen een nieuwe motor mount plate kopen, of veranderen.
    als je een e-maxx ombouwt moet je wel in de gaten houden dat er in de brushed 2 motoren zitten en het dus net zou lijken alsof ie iets mist...
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2011
  8. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Behave over die wagen en die mamba dingen die er in zitten weet ik verder niets hoor.
    Na veel lezen in diverse topics zie ik altijd dat iedereen mensen die eerst een normale versie van een bepaalde auto wilden halen Brushless adviseren
    Is vast een topic over

    Kom anders op MSN als je wilt
     
  9. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    heel simpel, nee - er is geen verschil qua motor :)

    een E-revo brushless heeft een MMM 2200KV setje, een omgebouwde heeft dat ook, iig de mijne wel. het kan zijn dat de persoon zelf voor een 1800KV is gegaan ofzo.

    de regelaar blijft daarintegen gewoon hetzelfde.

    verder zoals ik al eerder poste, het enige echte verschil tussen een e-revo brushed en brushless:
    -14mm hexes vs 17mm hexes

    nou zijn er nog andere kleinere dingen maar die zijn niet zo boeiend:
    -dual motor plate vs single motor
    -dual gear cover vs single motor cover

    en de imax lader moet je gewoon bij dealextreme halen, ik zelf had hem van hobbyking met eerder gelinkte externe lader en die werkt tot de dag van vandaag ook prima!
     
  10. behave

    behave

    Lid geworden:
    20 feb 2011
    Berichten:
    539
    Locatie:
    Deventer
    iemand ervaring met de HPI Firestorm Flux. als ik de forums lees zou deze net beetje beter zijn dan de traxxas
     
  11. johnny1980

    johnny1980

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Eersel (nb)
    waarom is die beter dan?
     
  12. behave

    behave

    Lid geworden:
    20 feb 2011
    Berichten:
    539
    Locatie:
    Deventer
    zou sterker zijn qua auto staat ergens op het forum, dus iets minder schade bij een crash.
     
  13. Dudderie

    Dudderie Guest

    Ghe, dat is de eerste keer dat ik het lees ;)
     
  14. Hackroader

    Hackroader

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    1.336
    Locatie:
    Arnhem
    idd..
    ik heb de auto nu een maand , staat al 2 weken stil maar super leuke auto :p
    dat wel...
    kheb ook al 2,5 jaar een traxxas slash , is alleen een shocktower gebroken door me eigen domme schuld. Maar als je gaat rijden ergens met weinig paaltjes , neem de HPI :p
     
  15. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    vergeet overigens niet te kijken hoe makkelijk reserve onderdelen zijn te krijgen,
    bij traxxas bijv is dat echt heel makkelijk en redelijk goedkoop.
     
  16. Hackroader

    Hackroader

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    1.336
    Locatie:
    Arnhem
  17. behave

    behave

    Lid geworden:
    20 feb 2011
    Berichten:
    539
    Locatie:
    Deventer
    duidelijk, de hpi laat ik schieten toch maar de traxxas. nu alleen nog de afweging een nieuwe rustler of een 2ehands e-revo(door prof onderhouden)
     
  18. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Revo zou ik dan nemen ( logisch want ik heb er 1 )
    Of je nou brushless neemt of brushed.
    Rustler vxl is wel een stuk sneller dan een brushed Revo, maar die blijft offroad wel wat eerder hangen dan een 4wd 1/8 Revo.
    Nadeel is dat je wel wat meer accu's op voorraad moet hebben want een Revo gebruikt er nu eenmaal 2 tegelijk en de Rustler 1.
     
  19. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Zeker voor de e-revo gaan, de rustler is leuk maar de e-revo is sterker + 4wd;)

    EDIT:

    En voor de rest eens met westcoast:)
     
  20. behave

    behave

    Lid geworden:
    20 feb 2011
    Berichten:
    539
    Locatie:
    Deventer
    Dus de Rustler vxl is sneller dan een e-revo? dat had ik niet gedacht.
    Maar als ik alle verhalen zo lees adviseert eigenlijk iedereen om een brushless te kopen gewoon omdat ze beter zijn onderhoud vriendelijker en sneller. Of kan ik met een brushed versie van de e-revo ook goed uit de voeten? (scheelt erg veel geld vind ik)
     

Deel Deze Pagina