Eerste electro auto, graag advies

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Auto-G, 26 feb 2011.

1. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Topic is nog steeds gaande zie ik, het is ook erg lastig om iets te kiezen.
    Als geld geen rol zou spelen had ik of een e-revo of een savage flux gehad denk ik.
    Maar die zijn ook wel wat moeilijker voor een beginner.

Met de vele vlakke ondergrond hier en maar weinig modder denk ik dat ik een goede keuze heb gemaakt
    (Rustler VXL + Imax B6 lader vooral voor de toekomst want heb eerst nog geen lipo)
    Voor mij zou het meer dan dubbel zo duur zijn voor iets wat zelfs misschien minder geschikt zou zijn voor de plekken waar ik nu aan kan denken om te gaan rijden hier in de buurt.

Als je echt op het randje zit van dit kan ik wel/niet betalen of verantwoorden zou ik persoonlijk een stapje lager gaan. Heb je meteen wat achter de hand voor een leuke accu of onderdelen mocht dat nodig zijn.

Succes verder
    Zodra ik voor het eerst gereden heb laat ik het weten in ieder geval

2. Verderf

Verderf

Lid geworden:
    8 nov 2010
    Ik geloof dat het wel duidelijk is dat je je zooi heel erg graag wil verkopen...

anyway, hopups zijn in eerste instantie helemaal niet boeiend, ik rij ook nog gewoon met alles stock! ja de stock onderdelen gaan sneller stuk maar het is niet alsof dingen na 1 rondje op het park al afbreken!

hele goeie keuze, ga je zeker hoop plezier aan beleven :)

Laatst bewerkt: 2 mrt 2011
  3. Dudderie

Dudderie Guest

Mee eens, sommige mensen doen net alsof traxxas die auto's van glas maakt en je er een kapitaal aan aluminium in moet gieten om er nog wat van te kunnen maken. Als je upgrade wat je breekt zul je zien dat die karretjes nog verdomd stevig zijn!

Met de prijs van de stock onderdelen is het ook niet altijd nodig om dure upgrade parts te nemen. Daarbij geef ik bij het upgraden in ieder geval de voorkeur aan RPM onderdelen boven die van Integy aluminium of aluminium in het algemeen.

4. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    tsja het is al vaker gezegd , maar sommige krijgen alles stuk:), en over welke te gebruiken upgrade's zijn ook de meningen verdeelt , wel vindt ik RPM een echte aanrader voor vervanging van gebroken stock delen, maarja das mijn mening....:cool:

5. michael-broek

michael-broek

Lid geworden:
    6 apr 2010
    @verderf mijn aandrijfassen gingen na 1 rondje in puin op 6s en zonder wheeliebar de achterkant van je auto laten wegschrapen is ook nix.
    Ik wil mijn "zooi" kwijt ja heb je goed gezien.

En heb er nix van alu opzitten.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2011
  6. Verderf

Verderf

Lid geworden:
    8 nov 2010
    hij zit je helemaal niet te bestoken?

overigens zeggen zowel dudderie als ik niks over alu in jouw revo maar over hopups (alu of niet) in eerste instantie niet zo boeiend zijn, ja op 6s misschien, maar zie jij een beginner echt met 6s beginnen?

een wheelybar ben ik wel met je eens, maar als je rustig gas geeft heb je ook dat niet nodig.

7. leo-rcc

leo-rcc

Lid geworden:
    23 mei 2007
    Ben ik volledig met je eens. Ik investeer wel het liefst in een degelijk merk als HPI of Traxxas, maar het is niet nodig meteen 700 euro op de toonbank te knallen voor een goede wagen.

Ook is eerst voor een brushed wagen gaan en later een brushless setje opduikelen van het internet ook een goede optie. Een leuke brushless set breekt tegenwoordig ook de bank niet meer.

8. Verderf

Verderf

Lid geworden:
    8 nov 2010
    en beetje goed zoeken op ebay helpt ook altijd goed, als je het niet erg vind om iets langer te wachten kan je veel onderdelen vaak voor 50% van de kosten vinden in de US.

9. michael-broek

michael-broek

Lid geworden:
    6 apr 2010
    Rustig gas geven:D.
    Knallen met die bak.

10. westcoast

westcoast

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Dit zal ook de rede zijn dat jij wel je assen breekt en merendeel van de mensen niet.
    Ik heb pas 1 as gebroken, en rij zowel onroad als offroad met 4s en 6s.

wheelybar is een must voor onroad, offroad kun je met zo goed weglaten.
    Verder vindt ik een goede servo ook een hele verbetering.

Ook wel eens aan een summit gedacht? heeft ton koppel en heeft ook een hoge funfactor.

11. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    De rustler is aangekomen vandaag, het is een rode!
    Rijden zat er helaas niet meer in, dat ga ik hopelijk morgen doen.

Super iig verheug me er best op :p

12. darkfire

darkfire

Lid geworden:
    4 jun 2010
    de vxl of de xl-5?

13. Stormbreaker

Stormbreaker

Lid geworden:
    29 jul 2009
    Hij heeft de VXL gekocht.
    Helaas ontbrak er bij hem een adapter en een kabel van de bestelde snellader (Imax B6).
    Volgens Geert worden die vandaag nog naar hem opgestuurd.

14. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    dikke VXL ja check mijn signature, handig voor de toekomst

trouwens dat die adapter miste was geen groot probleem, heb geen lipo nog.
    en ik zal morgen de normale traxxas lader gebruiken om op te laden, doe ik hem er smorgens in

15. behave

behave

Lid geworden:
    20 feb 2011
    laat het ons weten geert, ga je op asfalt of gras rijden morgen. Tis dat ik niet in de buurt woon anders was ik ff komen kijken bij je

16. Stormbreaker

Stormbreaker

Lid geworden:
    29 jul 2009
    Ik had ergens gelezen dat gras niet handig met deze auto is.

17. behave

behave

Lid geworden:
    20 feb 2011
    :confused::confused:niet op gras met een VXL ??? wat vertel je me nou dan zou die voor mij afvallen. ik heb 100 bij 100 meter gras voor mn deur liggen

18. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Volgens mij was dat in dit zelfde topic.
    Iemand anders postte dat het wel mee viel geloof ik, staat op de eerste paginas ergens.
    Waar ik ga rijden is het gras kort een lange asfaltweg grote velden met kort gras en modder, en de zeedijk is hier.. zal nu wel best lang gras op zijn.

trouwens zat filmpjes te vinden van rustlers op best lang gras, volgens mij valt het wel mee!
    laat het weten hoor :)

19. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    gras is juist perfect ! als het maar wel een beetje gemaaid word ofc.
    op gras een parkour uitzetten met pionnetjes en dan pinbanden eronder is dikke fun ! (met de hpi e-firestorm teminste , is ong zelfde soort auto ;))

20. michael-broek

michael-broek

Lid geworden:
    6 apr 2010
    Gras perfect?
    Vind de rustler wat fijntjes voor op het gras.
    Kuntgras veldje zal wel leuk zijn.

Deel Deze Pagina