Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Ik kan natuurlijk niet in je geldbuidel kijken maar als je toch al ruim 90+ euro uitgaat geven voor een lader en een balancer, zover ik weet heb je bij de Ultramat12 nog een aparte balancer nodig (correct me if i'm wrong guys), waarom dan niet eens naar de Ultramat 16 kijken?
Ik heb die zelf net gekocht is heel compleet, ingebouwde balancer, is wel zon 30 euro duurder maar ik denk dat dat verschil het wel waard is.

@Benno..
Tjah Haarlem-Leusden... misschien postcode verkeerd genoteerd?? :rolleyes:
Ik heb door het lezen van dit draadje voldoende kunnen lezen over een aantal zaken waar men later toch op overschakelde en met de toekomst in het vooruitzicht heb ik dat gelijk maar gedaan. tjah die loterij kan ik nu ook wel goed gebruiken hoor.:lol: de geldbuidel is nu wel streng op dieet lijkt het wel hahaha. Geniet van je vakantie.. Montpellier mooie omgeving.

@Francis, jammer dat dat evenement niet veel was, maar wie weet heeft de lokale RC-shop daar idd wat leuks te bieden. Veel plezier daar in ieder geval nog;)

Groetjes,

Edwin

Rosti,

bedankt voor je antwoord. Het lijkt inderdaad logischer om een ultramat 16 aan te schaffen. Ik vroeg me af waar jij deze hebt gekocht?

Michiel

Probleem

Ik heb de King uitgerust met een aluminium kop en vervolgens de 3100 Kv motor met een 10t gemonteerd. Voorheen zat er er een zwaardere motor op gekocht bij Hobbycity. Ik moet nu bijna volgas geven wil de heli de lucht in gaan. Als ik een stuurcorrectie geef begint dat ding heftig heen en weer te wiebelen en blijft dit doen dus snel neerzetten. Nu zitten er rvs landingsskids op die 70 gram wegen. Gaven voorheen geen probleem. Heeft het te maken met de zwaardere kop en veranderd zwaartepunt of heb ik iets verkeerd gedaan. Bladen lopen wel kaarsrecht geen bladspoor.

De motor is nu te licht voor de heli. De heli weegt met 2200 lipo nu 630 gram. Kan de 3800 kv motor zonder probleem worden gemonteerd en levert die wel genoeg vermogen?

gr Chris.

Rosti,

bedankt voor je antwoord. Het lijkt inderdaad logischer om een ultramat 16 aan te schaffen. Ik vroeg me af waar jij deze hebt gekocht?

Michiel

Hoi michiel check je postbus.. zit PB-tje in.. ;)

ben zeer tevreden net 2 maal lipo 2200 opgeladen.. gaat volautomatisch en geeft netjes aan wat de verschillende cellen aan voltage hebben en wat er ingegaan is..

Groetjes,

Edwin

WooooooohoooooooWWWW

JaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAA hooooOOOOOOOOORRRRRRR

ik heb mijn eerste hover moment gehad net gaaaaaaaaafffffff..

Pfff peentjes zweten zo in je woonkamer zeg.. eerste lipo (lees 15 min) wat gestuiterd. moest veel corrigeren groundeffect en trainerskruis dat merk je zeg.. en als je dan ineens het lef hebt om van de grond te komen gaat het echt een stuk beter voor 2-5 seconden en dan gauw weer op de grond en Pfffffffff

GaaaaaaaFFFFF moet ff wachten nu.. beide 2200lipos aardig leeg denk ik.. goed de Ultramat 16 in de gaten houden als tie klaar is met laden om te kijken hoever ik ze leeg had gevlogen....

Gaaaafffff

tssskkk lijk wel enthousiast :yes:

Edwin

Owww ja rete windstil hier.. maar ik durf nog niet naar buiten te veel mensen.. hoe hoog gaat tie.. tjeh jij bent slecht zeg ga eens wat hoger...

Nee ik blijf echt nog even binnen hehehe

buiten vliegen

ik zou op dat moment lekker buiten gaan vliegen! als die mensen zeggen spring in de sloot doe je dat toch ook niet ?;) ( neem ik aan en dat hoop ik )
mits het verantwoord is, wat kan jou het schelen dat die mensen dat zeggen. jij bent hun niets verplicht! we hebben een mooie hobby en windstill is het niet vaak.
en zo te zien ben je een beginner die voor de volle 100% enthousiast is !
ik zie dan de volgende formule voor me :

Enthousiasme + heli + windstil weer = mooie gelegenheid om proberen te vliegen ;)

maar nogmaals mits het verantwoord is ;) niet dat je 112 moet bellen omdat er een rotorblad in iemands hoofd steekt ;)

Groetjes Rowan, :D

Owww ja rete windstil hier.. maar ik durf nog niet naar buiten te veel mensen.. hoe hoog gaat tie.. tjeh jij bent slecht zeg ga eens wat hoger...

Nee ik blijf echt nog even binnen hehehe

Mooi man! Rustig blijven werken aan je ervaring met het vliegen! gewoon blijven hoveren tot dat je er echt klaar voor bent. dat duurt echt wel meer dan een maand!
Ik raad je aan om toch buiten als de wind licht ('s avonds natuurlijk niet in het donker:rolleyes: ) te gaan vliegen.
Maar alles op z'n tijd!

Ik was ook zo anthousiast als jij maar zag daar al snel het gevolg er van CRASH! ik wilde alles snel snel snel doen. Maar nu ben ik op de goede weg en zie ik het licht aan de andere kant al.:zon::lol:

Suc6
Groeten Justin

HH Topie!

Heb Me HH getest en doet het prima! Kan natuurlijk beter maar gaat de goede kant op.
Ik vlieg nog steeds met een stock zender:o.
Maar de MX 12 komt er aan :fadein:

Justin

Probleem

Ik heb de King uitgerust met een aluminium kop en vervolgens de 3100 Kv motor met een 10t gemonteerd. Voorheen zat er er een zwaardere motor op gekocht bij Hobbycity. Ik moet nu bijna volgas geven wil de heli de lucht in gaan. Als ik een stuurcorrectie geef begint dat ding heftig heen en weer te wiebelen en blijft dit doen dus snel neerzetten. Nu zitten er rvs landingsskids op die 70 gram wegen. Gaven voorheen geen probleem. Heeft het te maken met de zwaardere kop en veranderd zwaartepunt of heb ik iets verkeerd gedaan. Bladen lopen wel kaarsrecht geen bladspoor.

De motor is nu te licht voor de heli. De heli weegt met 2200 lipo nu 630 gram. Kan de 3800 kv motor zonder probleem worden gemonteerd en levert die wel genoeg vermogen?

gr Chris.

Hoi Chris,
Je krijgt nog weinig response op je vraag.. eigenlijk kan ik hem ook niet beantwoorden.
Vraag, wat bedoel jij met heftig heen en weer wiebelen?
- Gaat de kop heen en weer?
- Gaat de staart heen en weer?
2200mA LIPO's is niet echt een probleem... ik vindt ze persoonlijk te zwaar voor een HBK II ik zelf vlieg met 1700mA maar staat even los van jou vraag.
3100KV en een 10T is gewoon een goede combinatie, vlieg er zelf al ruim 3/4 jaar mee.
De aluminium meuk.. tja 't zal iets extra gewicht in de schaal leggen maar zou toch niet een probleem mogen geven.
70Gr voor de skids vindt ik wel een beetje zonde...
3800KV motor moet kunnen.. 10T maar let wel op je max head speed.
Anders eens kijken wat ie doet middels deze link Dark Horse - Helicopter Power & Setup Advanced Calculator

Ik zelf zou het zoeken in de afstelling van de pitch, je kunt je heli op een personen weegschaal zetten en hem daar met iets zwaars vergrendelen.
Vervolgens proberen van de schaal los te komen... als je het gewicht goed hebt gekozen... zal dat niet lukken... maar je kunt wel mooi even kijken wat de trekkracht van je heli is!
Ik was ooit eens bij 4RC in de zaak toen daar twee mensen kwamen met een HBK II's die wilden ook niet opstijgen... bleek dus gewoon verkeerd afgesteld te zijn. Er had iemand aan de paddle stand zitten klooien.. Na het afstellen door Eddie vlogen ze weer als nieuw...

Ik hoop dat je wat hebt aan deze info...:puppydogeyes:

Mooi man! Rustig blijven werken aan je ervaring met het vliegen! gewoon blijven hoveren tot dat je er echt klaar voor bent. dat duurt echt wel meer dan een maand!
Ik raad je aan om toch buiten als de wind licht ('s avonds natuurlijk niet in het donker:rolleyes: ) te gaan vliegen.
Maar alles op z'n tijd!

Ik was ook zo anthousiast als jij maar zag daar al snel het gevolg er van CRASH! ik wilde alles snel snel snel doen. Maar nu ben ik op de goede weg

Hey Justin en Rowan je wilt niet weten hoe groot de drang was om gelijk naar buiten te gaan, maar daar dit echt de eerste avond Real practice was wilde ik dat gewoon voor mezelf houden en niet afgeleid worden door wat dan ook.
Maar ik denk dat als het morgenavond weer zo rustig is ik het toch even gauw op het grasveldje achter m'n huisje ga proberen heb daar wat meer ruimte dus hoef ook niet gelijk de heli weer op de grond te zetten als die even wat meer beweging wilt (lees niet direct doet wat ik wil hahahaha).

Wat een wereld van verschil als je de heli iets verder van de grond laat komen. als je tegen loskomen aanzit denk je echt dat die afstelling volslagen prut is maar als tie eenmaal goed los is reageerd hij direct en een stuk nauwkeuriger.

Tjah ik heb de verslagen gelezen over hoe snel je "te" enthousiast kan zijn Justin, ik heb mezelf voorgenomen dat voor ogen te houden en voorlopig alleen gedurfde capriolen op de sim uit te halen daar ben ik al een stukje verder maar de heli in het echt is toch wel een ander verhaal.

In totaal 3 lipo's leeg getrained vanavond, beide zijn alweer vol en klaar voor morgen :evilbat:

Groetjes,

Edwin

Onbedoelde auto gyro landing...

Het was 21:30 en toch nog maar even een accu pack leeg getrokken.. kon het niet laten... het was immers bijna wind stil.
Goed ik zit dus te pielen met de HH switch op mijn zender... die rechts zit! Schakel ik de throtle switch (die zit dus links) en zie ik mijn heli van ruim tweemeter naar beneden kukkelen...:eek:
Grappig genoeg.. de HH stond aan en de heli maakte in verhouding een redelijke zachte landing... tenminste alles is nog heel... zelfs de fragile skids.. dus voor de zoveelste keer weer mazzel gehad..
De staart bleef naar mij toe staan.. ondanks dat de motor uitviel.

Hebben er nog meer HBK II gevlogen vanavond???

Frans..........W

Hey Justin en Rowan je wilt niet weten hoe groot de drang was om gelijk naar buiten te gaan, maar daar dit echt de eerste avond Real practice was wilde ik dat gewoon voor mezelf houden en niet afgeleid worden door wat dan ook.
Maar ik denk dat als het morgenavond weer zo rustig is ik het toch even gauw op het grasveldje achter m'n huisje ga proberen heb daar wat meer ruimte dus hoef ook niet gelijk de heli weer op de grond te zetten als die even wat meer beweging wilt (lees niet direct doet wat ik wil hahahaha).

Wat een wereld van verschil als je de heli iets verder van de grond laat komen. als je tegen loskomen aanzit denk je echt dat die afstelling volslagen prut is maar als tie eenmaal goed los is reageerd hij direct en een stuk nauwkeuriger.

Tjah ik heb de verslagen gelezen over hoe snel je "te" enthousiast kan zijn Justin, ik heb mezelf voorgenomen dat voor ogen te houden en voorlopig alleen gedurfde capriolen op de sim uit te halen daar ben ik al een stukje verder maar de heli in het echt is toch wel een ander verhaal.

In totaal 3 lipo's leeg getrained vanavond, beide zijn alweer vol en klaar voor morgen :evilbat:

Groetjes,

Edwin

RADD'S SCHOOL OF ROTARY FLIGHT? ;-)

Het was 21:30 en toch nog maar even een accu pack leeg getrokken.. kon het niet laten... het was immers bijna wind stil.
Goed ik zit dus te pielen met de HH switch op mijn zender... die rechts zit! Schakel ik de throtle switch (die zit dus links) en zie ik mijn heli van ruim tweemeter naar beneden kukkelen...:eek:
Grappig genoeg.. de HH stond aan en de heli maakte in verhouding een redelijke zachte landing... tenminste alles is nog heel... zelfs de fragile skids.. dus voor de zoveelste keer weer mazzel gehad..

Frans..........W

Nice one Frans, wel grappig dat de staart zo strak bleef staan, je zou verwachten dat als je de motor uitzet je gyro wel kan sturen tot hij een ons weegt maar als de rotorbladen niet meer draaien kan die dat ook niet meer corrigeren. dus je autorotatie heeft je gered denk ik.:D

Bij mij zit de Throttle cutoff switch rechts en zit er links een zeer geschikte schakelaar om later die HH op te programmeren.

Kan niet zeggen dat ik gevlogen heb maar heb het wel geprobeerd :newbie:
:proost:

Frans..........W

ja, ik wel dus,

heb vanavond mijn 3 pakketjes van de HBK2 leeggevlogen hier in Nijmegen, toch behoorlijk wat wind, zelfs om 21:30u terwijl de zon al bijna onder was.
Alles heel gebleven, maar ik durfde toch weer niet een echt rondje te vliegen, heen en weer gaat wel steeds beter :D
Frans, mijn tip: niet meer pielen met die HH, gewoon altijd AAN laten staan, ik heb nog nooit met HH-uit gevlogen, waarom zou ik??? Helivliegen is al moeilijk genoeg, gebruik de HH, daar is ie voor gemaakt ;)

Laatst bewerkt:
Probleem

Hoi Cris,

Ikzelf heb ook de nodige alu upgrades. Zo veel zelfs dat ik nog hoger uitkom met het gewicht. In totaal met lipo kom ik uit op 642 gr. Ikheb dan wel een 3800KV er op zitten echter met een 9T.(11T zijn op in mijn voorraad:().Ik heb geen enkel probleem met opstijgen dus volgens mij kan het daar niet in zitten. Het wiebelen waar jij het over hebt kan alleen komen doordat er iets verkeerd zit in de kop ben ik bang.
Staat de flybar wel evenwijdig verdeelt tov de kop en de paddels? Zitten de zwarte plastic verbindingen wel vast op de kop? Deze willen wel eens losraken. Heb je al eerder met de alu kop gevlogen en was het probleem er toen niet?Zet er anders even een foto op zodat we beter kunnen kijken. Verder zou je pitch verkeerd kunnen staan. Als ik de potmeters geheel linksom draai op de zender dan kom ik ook niet van de grond omdat je dan te weinig pitch heb. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

gr,
Frans

Laatst bewerkt door een moderator:

Frans..........W

Jazeker Frans ik heb 3 accu,s leeggevlogen en moest van de laatste even bij komen. De eerste 2 gngen prima de wind was bijna helemaal weg. Bij de 3e kwam er ineens weer wind opzetten toen ik op een meter of 4 hoog zat. Ik leek wel een debiel als je zag wat ik allemaal moest doen om die king weer veilig op de grond te krijgen. Het leek wel of ik er zelf in zat zulke rare bewegingen maakte ik.(alsof dat helpt:rolling:).
Gelukkig ging alles goed en was de king nog heel.Vandaag is het echt windstil en ik ga zo naar buiten om weer verder te oefenen met achtjes draaien.

gr,
Frans

Vlieg weer

Mannen spullen pakken en naar buiten!
Hier is het bijna wind stil!
niet te geloven wind stil + geen regen = vlieg weer!
Gelukig ben ik vroeg wakker en keek naar buiten en het was raak. Eindelijk is het dan lekker weer om te gaan vliegen. Meteen met me nieuwe hh gyro. Die dus ook nog maar is teste ;)
Als jullie accu's vol zijn zou ik zeggen:
Laat je Vrouw effe staan.
en ga naar buiten:p

Justin

Mannen spullen pakken en naar buiten!
Hier is het bijna wind stil!
niet te geloven wind stil + geen regen = vlieg weer!
Gelukig ben ik vroeg wakker en keek naar buiten en het was raak. Eindelijk is het dan lekker weer om te gaan vliegen. Meteen met me nieuwe hh gyro. Die dus ook nog maar is teste ;)
Als jullie accu's vol zijn zou ik zeggen:
Laat je Vrouw effe staan.
en ga naar buiten:p

Justin

Vrouw naar werk ikke vrij kids aan het spelen accu's waren vol nu weer leeg. Het ging in 1 woord GEWELDIG!
Bladstil en gaan
Nu maar weer alles opladen en kan ik er vanmiddag weer 4 leeg vliegen

gr,
Frans

Back