Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Ik ben er weer

Zo na een bijna twee weken relaxen ben ik weer op mijn vaste heli platform neer gestreken.
Goede vakantie gehad maar helaas weinig kunnen vliegen totaal zes accu pakketten dat is niet veel.. Alles is nog heel en heeft de reis naar en van Italië goed overleefd. Heb daar voor publiek moeten vliegen... de Camping baas had gezien dat ik een Heli bij mij had en moest daarom ook gelijk een demo geven... ging perfecto... :rolling:

Ben eerst maar eens een uur aan het lezen geweest op het forum... Pfff er is weer zat gebeurd.

Ik zie dat er een aantal piloten is overgestapt naar de HH gyro .. ik weet niet of dat een optie is voor mij op mijn HBK II.. Ga eerst maar eens bij Francis buurten.. en zijn nieuwe aanwinst bewonderen..
Verder nog weinig te melden buiten het feit dat mijn HBK II weer vliegt als nieuw met de vervangen gears ... fluisterstil... je kunt nu het mooie geluid van de main rotorbladen weer goed horen.. :D

Frans...W

@pa5ca:

Frans, nog steeds 22:00 op 7077?
Is OE tijd hetzelfde als NL tijd? Nog niet gelukt, ik blijf proberen ;)

Gaat niet meer lukken Frank, we zijn weer thuis, ben slechts 3x qrv geweest.. het weer zat niet mee, meestal wat onweer rond die tijd.. verder veel, heel veel wind dus de heli heeft weinig tot niet gevlogen.. jammer:( Nu maar hopen dat het thuis weer wat beter gaat..

gr Frans....W

Zo na een bijna twee weken relaxen ben ik weer op mijn vaste heli platform neer gestreken.
Goede vakantie gehad maar helaas weinig kunnen vliegen totaal zes accu pakketten dat is niet veel.. Alles is nog heel en heeft de reis naar en van Italië goed overleefd. Heb daar voor publiek moeten vliegen... de Camping baas had gezien dat ik een Heli bij mij had en moest daarom ook gelijk een demo geven... ging perfecto... :rolling:

Ben eerst maar eens een uur aan het lezen geweest op het forum... Pfff er is weer zat gebeurd.

Ik zie dat er een aantal piloten is overgestapt naar de HH gyro .. ik weet niet of dat een optie is voor mij op mijn HBK II.. Ga eerst maar eens bij Francis buurten.. en zijn nieuwe aanwinst bewonderen..
Verder nog weinig te melden buiten het feit dat mijn HBK II weer vliegt als nieuw met de vervangen gears ... fluisterstil... je kunt nu het mooie geluid van de main rotorbladen weer goed horen.. :D

Frans...W

Welkom thuis in ons winderige landje Frans......
icon6.gif

Die HH gyro.... ik kan je hem van harte aanbevelen.
icon14.gif
Je kent de King niet meer terug, het lijkt nu wel een T Rex. Voor mij is nu de noodzaak om naar de T Rex over te stappen voorlopig niet meer aanwezig.

Gr.

Jerry

Justin,

Bedankt voor de tip, heb de belt gespannen en hij reageert nu inderdaad weer zoals vroeger. Nu hopen dat ie niet te strak gespannen is! Bladen blijven nog even doordraaien als de grote tandwiel stil staat.

Groeten,

Huub

Mooi dat hij het nu weer doet nu mijne weer in de luch schoppen:tank:

Justin

Welkom thuis in ons winderige landje Frans......
icon6.gif

Die HH gyro.... ik kan je hem van harte aanbevelen.
icon14.gif
Je kent de King niet meer terug, het lijkt nu wel een T Rex. Voor mij is nu de noodzaak om naar de T Rex over te stappen voorlopig niet meer aanwezig.

Gr.

Jerry

kun je mischien een demo geven met die nieuwe gyro?
ik wil wel eens zien hoe ze vliegt?
Op youtube zijn niet echt veel filmpjes van die nieuwe gyro.:neutral:

Justin

kun je mischien een demo geven met die nieuwe gyro?
ik wil wel eens zien hoe ze vliegt?
Op youtube zijn niet echt veel filmpjes van die nieuwe gyro.:neutral:

Justin

Justin,

Als het vanavond wat minder waaid zal ik even een filmpje maken. Ik heb vandaag ook maar eens alle tandwielen vervangen, want hij begon steeds meer lawaai te maken. Heb hem even binnen geprobeerd en nu hoor je bijna niets meer. Ook heb ik gemerkt dat er langzaam wat speling begint te komen op het grote lager dat in de Swashplate zit. Hier de schroefjes die in de kunstof houder zitten wat aangedraaid.

Gr.

Jerry

Justin,

Als het vanavond wat minder waaid zal ik even een filmpje maken. Ik heb vandaag ook maar eens alle tandwielen vervangen, want hij begon steeds meer lawaai te maken. Heb hem even binnen geprobeerd en nu hoor je bijna niets meer. Ook heb ik gemerkt dat er langzaam wat speling begint te komen op het grote lager dat in de Swashplate zit. Hier de schroefjes die in de kunstof houder zitten wat aangedraaid.

Gr.

Jerry

Mooi man;)

Justin

Zo, Ik ben er weer..
De belt een rotschop gegeven en de king in ere hersteld...
Heb voor de feestelijkheid meteen 3 nieuwe Tower pro servo's en de HH gyro van de belt er op gezet..
Kinderspel.. en vliegen maar..
Zag een paar pagina's terug een vraag over de tower pro...
Nu hier de foto's..
100_3828.jpg

100_3830.jpg

De tower pro heeft inderdaad iets andere maten. Had ze via ebay 6 stuks voor 9 euro... ex verzending...
Het resulteerde in het gebruik van de langere mee geleverde parkers i.p.v. de hele korte orginele. en 2 M3 ringetjes tussen de swash holder en de achterste 2 servo's..
De HH gyro was er werkelijk opzetten, instellen (weet tenminste nu hoe) en draaien...
Voor de kenners, het is een walkera (sorry) WK-G011 met digitale Esky (dat dan wel weer) servo. (overigens dat digitaal staat tegenwoordig gewoon op het labeltje..)
De trower pro servo is groter omdat de 1 en 2e tandwiel (die bij de esky kapot draaien) gewoon groter zijn.. Zal binnen kort eens de binnenkant fotograferen..

Suc6 benno

Zo, Ik ben er weer..
De belt een rotschop gegeven en de king in ere hersteld...
Heb voor de feestelijkheid meteen 3 nieuwe Tower pro servo's en de HH gyro van de belt er op gezet..
Kinderspel.. en vliegen maar..
Zag een paar pagina's terug een vraag over de tower pro...

De tower pro heeft inderdaad iets andere maten. Had ze via ebay 6 stuks voor 9 euro... ex verzending...
Het resulteerde in het gebruik van de langere mee geleverde parkers i.p.v. de hele korte orginele. en 2 M3 ringetjes tussen de swash holder en de achterste 2 servo's..
De HH gyro was er werkelijk opzetten, instellen (weet tenminste nu hoe) en draaien...
Voor de kenners, het is een walkera (sorry) WK-G011 met digitale Esky (dat dan wel weer) servo. (overigens dat digitaal staat tegenwoordig gewoon op het labeltje..)
De trower pro servo is groter omdat de 1 en 2e tandwiel (die bij de esky kapot draaien) gewoon groter zijn.. Zal binnen kort eens de binnenkant fotograferen..

Suc6 benno

Hoi Benno.... weer strakke plaatjes... je bent weer lekker bezig.
Ik begrijp uit jou woorden dat de CP een probleem geval is...??? Misschien dat je wat detail foto's kunt maken van de servo montage...altijd handig.. ook ik zal tzt ook weer aan nieuwe servo's moeten.. de mijne zijn nu ook al weer een drie maanden oud.. dus zullen ze zich binnenkort wel weer melden.

Frans.....W

Welkom terug Frans !!

Tegen die tijd gewoon overstappen op goede servos. Towerpro of HXT900.

Je bent van harte welkom om te komen kijken naar mijn nieuwe speelgoed.
Als de wind vanavond wat gaat liggen ga ik sowieso nog even vliegen.

Welkom terug Frans !!

Tegen die tijd gewoon overstappen op goede servos. Towerpro of HXT900.

Je bent van harte welkom om te komen kijken naar mijn nieuwe speelgoed.
Als de wind vanavond wat gaat liggen ga ik sowieso nog even vliegen.

Zo even bij Francis zitten kwijlen... mooie kist... er is mee gevlogen maar dat mag ook... nee super hoor.. :D
Beide getracht nog even te vliegen, Francis had het na een half pack wel bekeken... er stond nog veel wind vanavond... ik heb zelf ruim 1 1/2 pack gevlogen maar het was redelijk vechten tegen de elementen ha ha..na mijn bijna tweede crash toch maar besloten de heli aan de grond te zetten.
Bij het weg zetten van mijn heli zou het nog bijna misgaan... mijn Throtle hold switch was naar de ON positie gegaan... ik denk zelf dat ik er perongeluk tegen aan ben gekomen... Geen schade aan de heli wel een blauwe pink.. darn.. :hammer:
Het blijft oppassen ... en opletten en dan doen die houten bladen toch nog wel zeer...:-?

Zo even bij Francis zitten kwijlen... mooie kist... er is mee gevlogen maar dat mag ook... nee super hoor.. :D
Beide getracht nog even te vliegen, Francis had het na een half pack wel bekeken... er stond nog veel wind vanavond... ik heb zelf ruim 1 1/2 pack gevlogen maar het was redelijk vechten tegen de elementen ha ha..na mijn bijna tweede crash toch maar besloten de heli aan de grond te zetten.
Bij het weg zetten van mijn heli zou het nog bijna misgaan... mijn Throtle hold switch was naar de ON positie gegaan... ik denk zelf dat ik er perongeluk tegen aan ben gekomen... Geen schade aan de heli wel een blauwe pink.. darn.. :hammer:
Het blijft oppassen ... en opletten en dan doen die houten bladen toch nog wel zeer...:-?

Ik dacht al, wat licht er naast de bank, maar dat was jij die zo zat te kwijlen !! ;)

Het waaide inderdaad te hard om echt lekker te vliegen. Misschien een andere avond deze week...en dan wat later, want toen werd het bijna windstill.
Wilde vanavond niet nog eens weg. De vrouw begint nu echt te klagen. Ik heb de domme fout gemaakt eens op te tellen wat ik sinds 3 januari heb uitgegeven aan deze leuke hobby !!!. Bijna 1000 euro !!!
Dus toen ik die mooie Trex500 liet zien die Frans op het oog heeft kreeg ik net nog geen klap op mijn hoofd, maar het scheelde weinig. Ook mijn voorstel om dan een leuke Gaui EP200 erbij te kopen kon op weinig enthousiasme rekenen.....:lol:

Justin,

Hier het beloofde filmpje. Zoals je aan de boom kan zien waaide het nog behoorlijk en toch blijft de heli mooi stilstaan.
Ik heb bewust steeds rukjes aan de staart gegeven om te laten zien hoe snel hij zich stabiliseerd.
Af en toe verdwijnd de heli even uit beeld, had de camera in m`n mond.....:(

Gr. Jerry

http://www.youtube.com/v/qyLB28yquaQ

Lijkt me moeilijk ! Vliegen en tegelijk filmen ( en nog wel de camera in je mond:rolleyes:) Maar mooi filmpje!
Je kan goed zien dat de gyro zich goed stabiliseerd.
Nu maar wachten op mijn HH gyro uit Hong Kong:)

Justin

Justin,

Hier het beloofde filmpje. Zoals je aan de boom kan zien waaide het nog behoorlijk en toch blijft de heli mooi stilstaan.
Ik heb bewust steeds rukjes aan de staart gegeven om te laten zien hoe snel hij zich stabiliseerd.
Af en toe verdwijnd de heli even uit beeld, had de camera in m`n mond.....:(

Gr. Jerry

http://www.youtube.com/v/qyLB28yquaQ

Hoi jerry, Zie ik bij jou nu ook dat de king langzaam naar rechts draaid en door jou weer terug gezet wordt..
Bij mij houd de HH gyro nl niet de king recht naar blijft hij heel langzaam draaien (zeg maar 1 omwenteling per minuut als ik hem tenminste door zou laten gaan...)

Benno

welkom terug Frans! vijn om te horen dat je een goede vakantie hebt gehad! Justin

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi jerry, Zie ik bij jou nu ook dat de king langzaam naar rechts draaid en door jou weer terug gezet wordt..
Bij mij houd de HH gyro nl niet de king recht naar blijft hij heel langzaam draaien (zeg maar 1 omwenteling per minuut als ik hem tenminste door zou laten gaan...)

Benno

Hoi Benno,

Ja dat is zo maar ik was bewust dwars op de wind aan het vliegen. Als ik 180 gr draaide ging de staart langzaam de andere kant op. Recht tegen de wind blijft hij echter strak staan. Wat ik wel merk is dat als de accu leeg raakt, de staart wat begint te trillen.

Gr. Jerry

Misschien een idee als men weer eens wat anders wilt of zoveel spareparts hebt dat je een leuk projectje wil gaan doen? :D
Zou toch ook voor de king te realiseren moeten zijn?

[URL="
- TANDEM EP100 pre-test[/URL]

groetjes,

Edwin

Laatst bewerkt door een moderator:

Benno

Ik heb mijn headhold nu goed afgesteld maar geen verschil. Hij blijft heel langzaam ronddraaien. Het is niet veel maar het hoort volgens mij niet. Ik heb ook geen idee wat ik er aan moet doen. Zou het met de tail servo te maken hebben? Bij mij zit er een towerpro op.

gr,
FRans

Back