Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Ga nu MIDSTICK vliegen.

Dit ben ik van plan.

In NORMAAL mode gewoon stick helemaal naar beneden is motor uit en pitch -2
In IDLE 1 mode stick in het midden is hover +5 pitch en gas op 70 % tot 95
In IDLE 2 mode stick in het midden is iets meer dan hover +7 pitch en gas op 85 % tot 95
In IDLE 3 mode stick in het midden is iets meer dan hover +7 pitch en gas op 95 % tot 100

Dit is erg aggressief op nu, maar als je van normaal naar idle 1,2,3 overschakeld is het te doen.

Ik kan gewoon landen in normaal mode en het gas dicht doen.
Verder heb ik dan een delay van 100 % ingesteld voor het overschakelen van idle 1,2,3
Zodat dit niet abrupt gaat.

Is wel erg wennen maar ik wil op de kop deze zomer.
hihihihih

Gr
Bobbert
Moet je om op de kop te kunnen vliegen niet juist 0 pitch hebben bij midstick?
Stick naar beneden negatieve pitch en stick omhoog positieve pitch?
Hoeveel pitch houd je over als je op de kop vliegt met stick naar onder als je midstick al op +7 zit?

Groeten,
Wilbert.

Een leuke gyro is de logitech 2100T. Maar persoonlijk zou ik het er niet voor over hebben. De king blijft een trainer imo en een esky 0704B HH is al goed genoeg mijn inziens. Als je veel meer wilt dan achtjes ed. vliegen denk ik dat je eerder aan de limiet van de king komt dan aan de limiet van die gyro of jezelf. En mocht je er zoveel geld in steken als die paar personen (waaronder ik :rolleyes:) dan zou ik gewoon een T-rex 450 oid. kopen gezien dat waarschijnlijk net zo duur is en je daar veel meer mee kunt, en een betere kwaliteit is.

Ik weet dat, maar dingen die ik nu koop voor de king, wil ik meenemen naar een volgende, dat wordt namelijk sowieso een barebone kit versie van een of andere 450 heli. Maar eerst wil ik nog wat spelen met de king, want vliegen kan ik nog niet, hoveren gaat al best goed, en met tail naar me toe kan ik ook al vierkantjes vliegen :P

Help!

Hallo,
Ik ben druk bezig (eindelijk tijd) met m'n king 2 af te bouwen.
Nu was ik aan het stoeien met de 3900 kV brushless om daar een 9 tands pinion op te zetten. Maar opeens zit er speling in de motor (het huis kan los bewegen tov de rest). Dit komt volgens mij omdat de as veels te makkelijk door kogellager van de stator kan bewegen waardoor de stator dus veel speling heeft tussen de magneetjes (~ 3-4 mm).
Kan ik dit verhelpen door wat locktite op de as te droppen, of kan ik dat beter doen door een braampje te slaan op het punt waar de as vast in de kogellager moet zitten.
Hopelijk is mijn probleem een beetje duidelijk....

Alvast bedankt voor de evt hulp,

Eefjan

Hallo Eefjan,

ik heb dezelfde motor in de King, ik kan ook de as samen met het huis een paar mm op en neer schuiven.
Kan echter geen kwaad, de magneten houden de as precies op de goede plek. Gewoon zo laten, alhoewel zou ik er wel een 10-tands pinion opzetten, de 9-tands laat je hoofdtandwiel heel snel slijten.
Verder prima motortje voor de King :D

Laatst bewerkt:
@ Frank,

Bedankt voor de tip! Ik heb ook nog een 10 en een 11 tands pinion. Ik had ergens gelezen in dit draadje dat juist een 9 tands de minste slijtage gaf met dit motortje. Maar ik zal er de 10 tands opzetten.

@ Bobbert,
Ik had al aan je foto's gezien dat je een ander motortje had. Welk merk is dat?

Groeten,

Eefjan

Nou, dan breng ik het draadje maar weer tot leven ;-)

Vandaag was het weer eens goed heli weer; sinds tijden... ik heb 3 lipo's 2200ma leeggevlogen dus weer ruim een halfuur ervaring erbij.

De eerste ging wat kwampachtig, vooral pitch/throttle was weer even wennen, maar daarna ging het super.

Ik was al enige tijd op zoek naar een betere servo dan de 0704B van esky, maar eigenlijk deed deze het best goed vandaag. Vreemd is alleen dat deze een afwijking van circa 4 puntjes heeft naar links op mijn rudder pitch, maar na het vervangen van de lipo, moet ik deze toch eerst op nul zetten want anders eindig ik op bijna 8 puntjes op de rodder pitch :-? ... zal wel de cheapo electronica zijn van esky.

Morgen wordt het weer warmer met meer zon, de wind wordt alleen wat krachtiger. Daar laten we ons natuurlijk niet van afschrikken; altijd goed voor de ervaring :-)

Kan iemand met een Futaba/Robbe FF9 mij vertellen hoe ze de king precies hebben ingesteld op de zender?

Ik kan neit vinden hoe en waar ik de idle-up ed moet regelen. Een instellingen overzichtje zou ik erg handig vinden als iemand dat voor me kan neerzetten..

Alvast bedankt!

Oorspronkelijk geplaatst door Bobbert
Ga nu MIDSTICK vliegen.

Dit ben ik van plan.

In NORMAAL mode gewoon stick helemaal naar beneden is motor uit en pitch -2
In IDLE 1 mode stick in het midden is hover +5 pitch en gas op 70 % tot 95
In IDLE 2 mode stick in het midden is iets meer dan hover +7 pitch en gas op 85 % tot 95
In IDLE 3 mode stick in het midden is iets meer dan hover +7 pitch en gas op 95 % tot 100

Dit is erg aggressief op nu, maar als je van normaal naar idle 1,2,3 overschakeld is het te doen.

Ik kan gewoon landen in normaal mode en het gas dicht doen.
Verder heb ik dan een delay van 100 % ingesteld voor het overschakelen van idle 1,2,3
Zodat dit niet abrupt gaat.

Is wel erg wennen maar ik wil op de kop deze zomer.
hihihihih

Gr
Bobbert

Ik heb een FF9 en dit zo ingesteld op die zender.
Ik moet zeggen dat het nog niet helemaal is wat ik wil maar ik kan in de normaal mode nog gewoon rustig vliegen.

als ik overschakel naar idle1,2,3 dan wordt het midstick en heb ik dus een continu toerental en + en - pitch.

Deze overschakeling moet wel met een delay van 100 %, anders gaat de oveschakeling veels te abrupt.

Zo, net even wezen vliegen maar ik heb me toch maar terug getrokken ;-) mijn tuin heeft teveel hindernissen voor dit weer. Kracht 2 tot 3 gaat prima maar we hebben nu windstoten tussendoor die veel krachtiger zijn. Op zich gedraagt de King zich kranig, maar de staartrotor maakt overuren. Hierdoor blijft de King steeds enorm stijgen en dalen waardoor je blijft corrigeren met de throttle. Gelukkig geen crash gehad maar wel twee niet geplande landingen...

Hopen dat de wind minder wordt vandaag maar de verwachtingen zijn anders. Jammer...

Het is hier in het oosten ook te winderig.
Heeft me vanochtend de Trex 450 XL gekost :(

Dat is balen zeg. Ik verbaas me er over dat ik zelf gestopt ben, normaal gesproken laat ik mij niet snel uit het veld slaan. Heeft me waarschijnlijk weer de nodige schade voorkomen.

Is de 450 er slecht aan toe? Als het goed is ben ik volgende maand weer in het Oosten. Zou leuk zijn als we een mini Hanze meeting kunnen houden :-)

Het valt volgens mij hier in Duiven nog wel mee hoor.
We gaan vanmiddag weer ff lekker hier naar het Horsterpark eens kijken hoe het weer gaat.

Gelukkig kunnen we nog een vliegtuig pakken als het te hard waait.

Gr
Bobbert

Schade valt Heel erg mee. 1 bladegrip geknapt en die heb ik wel op voorraad.
Maar heb niet de juiste tools op het moment, dus moet nog even wachten met de reparaties.
Laat het ons weten als je weer in het oosten bent. Kunnen we een keer in de vroege avond of in het weekend samen komen met Frans en Rob.

Ook in de kop noord holland veel wind

Hee mede piloten,

Ook in de noord kop heel veel wind helaas afgelopen weekend.
Maar vandaag maandag vrij en het zou een koude maar lekker nagenoeg wind stille dag worden.
Dus king'tje even checken, nog een bakkie koffie en dan naar buiten.

groeten,

Dave

Schade valt Heel erg mee. 1 bladegrip geknapt en die heb ik wel op voorraad.
Maar heb niet de juiste tools op het moment, dus moet nog even wachten met de reparaties.
Laat het ons weten als je weer in het oosten bent. Kunnen we een keer in de vroege avond of in het weekend samen komen met Frans en Rob.

Fijn dat de schade beperkt is gebleven. Ik geef zeker even een seintje als ik oostwaards keer!

Ik heb sinds 2 weken een honey bee king 2
prachtig ding ( ik kan al bijna hooveren )
maar sinds gisteravond heb ik een probleempje
de gyro doet erg vreemd hel lampje gaat knipperen als je hem aanzet
zijn er meer mensen met dit probleem en is hier een oplossing voor ??
of ben ik z'n kneus die iets over het hoofd ziet

Gr Marien

Ik heb sinds 2 weken een honey bee king 2
prachtig ding ( ik kan al bijna hooveren )
maar sinds gisteravond heb ik een probleempje
de gyro doet erg vreemd hel lampje gaat knipperen als je hem aanzet
zijn er meer mensen met dit probleem en is hier een oplossing voor ??
of ben ik z'n kneus die iets over het hoofd ziet

Gr Marien

Dat het lampje knipperd bij het aanzetten is juist normaal, dat is de initialisatie van de gyro, dit duurt een paar seconden en dan zou het lampje moeten blijven oplichten ten teken dat de gryro geinitialiseerd is.

Tijdens het initialiseren is het van belang dat je de heli niet beweegt, zodra het gyro lampje aanblijft hoor en zie je ook de tailservo even bewegen.
Pas dan is je heli klaar om echt te gaan vliegen.

Zover ik het begrijp is het je alleen niet eerder opgevallen. als de gyro blijft knipperen na 5-10 seconden dan is er wel wat aan de hand maar zolang binnen dat tijdspan de gyro stopt met knipperen en blijft oplichten dan is dat normaal en dus ok.

Groetjes,

Edwin

Back