Hoi Frans,
Ik heb de snaar gedraaid en deze gaat nu links om.
Het probleem blijft echter. Zit nu volgens mij nog in de afstelling aangezien deze volledig rechts staat als je er van achteren naar kijkt
Frans,
Ik zou eerst de motor even los koppelen (stekkertje) als je nu de accu aansluit kan er niet veel gebeuren!
Als alles gaat zoals het hoort zal de Gyro na 10...20 seconden klaar zijn met het initaliseren en zal de LED constant branden.
Het armpje van de servo moet nu na genoeg recht op staan, en de tail swash +/- 3 a 4mm ruimte moeten hebben richting the behuizing van de tail rotor.
Als je niet zeker bent of de Servo okay is.. gewoon even het linkje loskoppelen en vervolgens met de rudder stick kijken of de servo mooi loopt.
Zet de trim op de zender op 0 ( het midden dus) het servo armpje moet nu nagenoeg verticaal staan.
Als dit het geval is dan heb je dit in ieder geval goed. Indien dit niet het geval is stel ik voor om het servo armpje even los te maken en deze een tandje te verzetten.
Volgende stap is het kiezen van de juiste positie van de servo op de tail boom.
By the way, laat de pushrod niet in de geleiders lopen.. deze geven erg veel frictie waardoor de servo erg hard moet werken!
Koppel nu de pushrod weer aan de servo en kontroleer de 3 a 4mm ruimte op de tail swash
Mocht dit b.v 6 mm zijn dan de servo bevestiging iets los draaien en het geheel een fractie naar voren drukken, let wel het gaat maar om tiende van milimeters!.
De kunst is om de servo dusdanig te plaatsen dat de heli niet meer om zijn as wil draaien.
Dit is even een gemier... maar je zult merken dat het uiteindelijk lukt.
Zo meer kan ik er niet over vertellen.
Frans.