Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Hoi Mietse,
Grappig, ik heb ook een 3100KV.... maar wat jij kunt kan ik ook... dus lijkt me het normaal. Tenminste ik kan me niet voorstellen dat twee motoren het zelfde hebben... Misschien dat er meerdere mensen zijn die dit kunnen beamen.
Dit fenomeen was mij nog nooit opgevallen. De set van mij is inmiddels 7 maanden oud en heeft iets van 60 vlieg uren.

Groeten,

Frans.

Bedankt voor de reacties.
Gelukkig ben ik dus niet de enige ;).
Ik dacht al dat ik de boel gesloopt had :schrik:

nou denk het niet ik heb ook al zovaak een crach gemaakt maar dan met mijn lama v3 dat is wel wat goedkoper maar dan nog. Het is altijd weer goed te maken aangezien er heel veel onderdelen zijn voor de belt cp.

He Robin, wanneer koop je eens een nieuw toetsenboard.

Ik ben het helemaal met de heren eens..
Heb zelf de King in Hongki(o)ng bij John Hobby gekocht. Snelle levering (als ze niet eerst een weekje wachten wegens pasen....) Goede service (je mag de defecte spullen terug sturen a 30 euro verzend kosten voor garantie) Lage prijs (mede door de lage dollar en een beetje teniet gedaan voor de verzend kosten) jammer dat je niet kunt zien dat iets niet op voorraad is (ik heb 2 weken op mijn Brushless zitten wachten waarna ze een refund deden en ik dus lokaal nog moest gaan winkelen voor meer geld).
Kortom een leuk bedrijf alleen zouden ze om de hoek moeten zitten...

Heb zelf voor de King gekozen als heli instap omdat hij nog beter bekend was en een beetje goed koper.. Een nieuw setje rotorbladen voor 8 euro i.p.v Carbon voor 30 euro..
En geloof me, je gaat leergeld betalen....
Verder moet je de king wel uitbreiden met een paar upgrades zoals een BL (niet standaard voor de King wel voor de CP).
Succes met kiezen
ps. als ik het over moest doen zou ik de auto pakken en er een leuke trip mee maken naar de snoep winkel omdat ik het toch eerst eens in de vingers had willen voelen. Verder creeer je zo meteen een band met de shopowner....

Heb trouwens vandaag de orginele lipo met de orginele lader opgeblazen. Bovenste cel is bijna 2 keer zo dik geworden.
Ik dacht dat de orginele lader een balancer was en dat dus niet gebeuren kon...
Ga hem zo maar eens van de binnen kant bekijken.
to be continued...

Benno.

haha ja sorry mijn toetsenbord is n iet geweldig toetsen blijven vaak hangen en zie het vaak over het hoofd sorry zal er vortaan op letten;)

Robin

Ik kan m'n brushless motor uitelkaar trekken (omhoog), ik voel alleen wat weerstand van de magneten.:nooo: (zie foto)

Is dit normaal :puppydogeyes:.

Het is een standaard esky 3100Kv en kan er nog gewoon mee vliegen.

Ja das normaal..
Mijn 3900 kan ook gewoon omhoog tot hij door het tandwiel wordt tegen gehouden.
Deed hij al nieuw uit de verpakking... Wees niet bang..
Als je er spanning op zet zal hij nooit omhoog gaan zonder de heli....

Benno

Zoals belooft hier de vermogens metingen...
Wie volgt???

volt Ampere vermogen Lift gewicht in Gram
12,55 0,1 1,255 1
12,34 1,6 19,744 5
11,9 3,7 44,03 51
11,52 5,4 62,208 163
10,63 11,8 125,434 971
10,32 14,3 147,576 1135
9,97 15,2 151,544 1245
Configuratie.
Orginele Honeybee king2
9 tanden en 3900 BL motor.
image-upload-20-712155.jpe (image)

Omdat tabellen schijnbaar niet echt goed leesbaar blijken te zijn nog even de belangrijkste..
100%Throtlle = 151,5 Watt en 1245 gram lift.

Laatst bewerkt:
Interessante metingen!
Heb je wellicht ook nog gemeten bij een liftgewicht van ca. 525 gram?
Dan heb je een idee van het hoververmogen.

Hoe heb je dit gemeten, draait de motor continu op 100% throttle en geef je steeds iets meer pitch of gebruik je de throttle/pitch curve zoals je er normaal ook mee vliegt?

Ik gebruik trouwens ook de 3900kv motor met een 10T pinion.

Laatst bewerkt:
Ik heb hellaas niet het hover gewicht vermogen gemeten.
Ik heb de orginele esky zender met zijn orginele config.
Daarmee heb ik gewoon alleen de throttle langzaam opgedraaid.
Ik heb op 100% throttle nog wel de linker en rechter regelaar verdraaid maar op 100% throttle maakte dat niets meer uit.

Als jij de meting eens copieerd dan weten we wat de verandering van 9 naar 10 tanden uitmaakt (vanuit gaande dat jou hbk2 ook nog orgineel is zonder carbon upgrades.)

Ben je trouwens nog langs geweest in zwolle eind feb.?

Benno.

Heb net mijn king2 weer zwaar beschadigd....
Na de landing (alles ging goed dit keer) wilde ik de zender weg leggen om met 2 handen de accu los te koppelen.
raak ik de 3d switch (links boven) perongeluk aan.
Zoefffff...... crashhhhh.....
Gevolg 1 servo, 1 main blade, en een verbogen axis....
Nu toch eerst maar die KX#@$%^! schakelaar los genomen (was me nameljk al eerder overkomen maa toen zonder schade).
Midden pen aan losse boven zijde gesoldeerd = dus zal er nu niet meer contact komen.
Een aanrader voor alle beginners (het eerste jaar het je de 3D switch echt nog niet nodig.)
Nu maar weer naar de webwinkel...

Benno
ps ben wel lekker bezig zo...

Esky king 2 blijft spinnen

Hallo allemaal,

Mijn 1e keer hier op dit forum dus als er iets mis gaat weet je waar het aan ligt. Sinds 2 weken bezig met heli vliegen althans zoeken op internet en een aankoop gedaan. De Esky honeybee king 2 met alu rotor upgrade en alu tail upgrade(partial). Brushlesh motor(geen idee welke) en houten blades(inmiddels overleden). Eerste in de huiskamer geprobeerd om feeling te krijgen maar dat valt niet mee op 2 vierkante meter. Na een aanvaring met de stoelpoot toch maar het grasveld opgezocht wat dat zou "beter" gaan. Geen trainingskruis aanwezig dus zo maar geprobeerd. En warempel hij vloog! Maar na 4 seconden was de pret over omdat ik gewoon stond te @#$%##@#$%.Rotor blades overleden,boven body in 2e gebroken, main gear naar de @#$#@$ enz enz. Geen geweldig begin dus(eigen schuld). Gelukkig was de heli voor zien van diverse spareparts(doos vol inmiddels half vol) dus kon ik aan de gang. Inmiddels zit ie weer in elkaar met als extra een tail boom van carbon. Nou komt het. De main rotor draaid prima dus geen schade aande alu upgrade vooralsnog. de heli draaide alleen als een gek in het rond. Dus afstelen niet goed. Na enige uren klooien nog steeds niet. Bleek verkeerd om te zitten(servo). Maar ook na de juiste installatie niet goed te krijgen. Zelfs nadat ik de trim geheel naar links en de linker bestuurd stick naar laiks had werd het minder. Inmiddels is na al dat geklooi ook de servo volgens mij overleden. Wat doe ik verkeerd? Inmiddels wel een simulator besteld van Esky want dit gaat mij geen 2e keer gebeuren. Nou nog een trainings kruis want die hadden ze niet. Kijk wel of ik er eentje van 2X2 meter kan maken, scheelt weer in de stoelpoten.

Hallo allemaal,

draaide alleen als een gek in het rond. Dus afstelen niet goed. Na enige uren klooien nog steeds niet. Bleek verkeerd om te zitten(servo). Maar ook na de juiste installatie niet .

Ik begrijp uit je relaas dat je ook een Tailboom vervangen hebt... mijn vraag draait de tail rotor wel in de juiste draai richting, deze moet namelijk tegen de klok in draaien, dus al je er tegen aankijkt links om!!! (main rotor draait rechts om!!)
Het zou kunnen zijn dat je de belt twist verkeerd om hebt, waardoor de rotor verkeerd om draait.
Nog even wat betreft de afstelling van de tail rotor, dit dient mechanisch te geschieden.. je moet de servo in de midden stand hebben en vervolgens de servo dusdaning over de tailboom schuiven dat je op de tail rotor as nog +/- 3 mm ruimte hebt aan de linkerkant, dus tussen de behuizing en tail swashplate! Het is een kwestie van veel uit proberen, maar geloof me ga niet met de trim zitten te klooien dat is nergens voor nodig. Zal als ik vanavond tijd heb wel een fotootje posten, dan wordt het misschien allemaal wat duidelijker.
Dat van die simulator lijkt me een goeie... nooit weg... zoals ik al wat vaker gemeld heb... ik vlieg nu gemiddeld 3 a 4 keer in de week op de sim. Ik ben pas gaan vliegen met de King na een kleine twee maanden simmen.
Goed de ene pakt het wat makkelijker op dan de ander... Maar neem van mij aan dat simmen is een MUST!!!

Suc6.

Frans

Laatst bewerkt:
het kan zijn dat je snaar verkeerd hebt zitten op startrotor .
dan draaid hij de verkeerde kant op .

Hee daar had ik nog niet aan gedacht. Ik vond het al een heel gedoen die snaar erop te krijgen. Hij moet dus weer uit elkaar dan! Ik ga zo even kijken welke kant hij op draaid.

bedankt Frans
Afz Frans (das toevallig):zon:

Nou Frans ik heb even gekeken en jawel als ik de mainrotor rechtsom draai dan gaat de staart rotor ook rechts om als ik er tegenaankijk(dus staart zit links en kop staat rechts en ik sta ervoor)

Nog een vraagje, hoe kan ik testen of ik de servo van de tailrotor gesloopt heb?

gr,
Frans uit Haarlem

Wie heeft er veel verstand van de esky king ( KUN JE ME DAN MISCHIEN HELPEN )

Hallo, ik heb een nieuwe esky king en ik snap echt niks van die uitleg van dat boekje :confused: en er staat ook niks over de transmitter bij enzv kan iemand me uitleg geven over de esky king en de transmitter:D:smile:;-) !! PLLZ

Alvast bedankt ;):D

Groeten Justin uit Lochem

Hoi Justin,

ik dus net zo veel als jij, ik kan je wel een advies geven!
Ga niet vliegen maar koop eerste een simulator. Die van mij lag na 30 seconden in de prak!

gr,
Frans

Hoi Frans,

Ik heb de snaar gedraaid en deze gaat nu links om.
Het probleem blijft echter. Zit nu volgens mij nog in de afstelling aangezien deze volledig rechts staat als je er van achteren naar kijkt

Hoi Frans,

Ik heb de snaar gedraaid en deze gaat nu links om.
Het probleem blijft echter. Zit nu volgens mij nog in de afstelling aangezien deze volledig rechts staat als je er van achteren naar kijkt

Frans,
Ik zou eerst de motor even los koppelen (stekkertje) als je nu de accu aansluit kan er niet veel gebeuren!
Als alles gaat zoals het hoort zal de Gyro na 10...20 seconden klaar zijn met het initaliseren en zal de LED constant branden.
Het armpje van de servo moet nu na genoeg recht op staan, en de tail swash +/- 3 a 4mm ruimte moeten hebben richting the behuizing van de tail rotor.
Als je niet zeker bent of de Servo okay is.. gewoon even het linkje loskoppelen en vervolgens met de rudder stick kijken of de servo mooi loopt.
Zet de trim op de zender op 0 ( het midden dus) het servo armpje moet nu nagenoeg verticaal staan.
Als dit het geval is dan heb je dit in ieder geval goed. Indien dit niet het geval is stel ik voor om het servo armpje even los te maken en deze een tandje te verzetten.
Volgende stap is het kiezen van de juiste positie van de servo op de tail boom.
By the way, laat de pushrod niet in de geleiders lopen.. deze geven erg veel frictie waardoor de servo erg hard moet werken!
Koppel nu de pushrod weer aan de servo en kontroleer de 3 a 4mm ruimte op de tail swash
Mocht dit b.v 6 mm zijn dan de servo bevestiging iets los draaien en het geheel een fractie naar voren drukken, let wel het gaat maar om tiende van milimeters!.
De kunst is om de servo dusdanig te plaatsen dat de heli niet meer om zijn as wil draaien.
Dit is even een gemier... maar je zult merken dat het uiteindelijk lukt.

Zo meer kan ik er niet over vertellen.

Frans.

Bedankt voor je info Frans, ik ga er straks weer even mee aan de slag. Als ik de pushrod los haal van de servo dan ga ie constant heen en weer zonder dat ik wat doe. Verder is de constructie van de tailfin volgens mij niet wat het hoort te zijn. De helft is van de alu versie en de andere helft niet. Verder zit de dwarsbout volgens mij niet goed. Hij loopt volgens mij te zwaar dus eerst maar alle orginele delen bestellen.

Back