eerste helikopter XD

• Topicstarter Topicstarter florian96
  • Startdatum Startdatum
F

florian96

Guest
hallo iedereen,

ik ben florian en ben 14 jaar. ik wil binnenkort een helikopter aanschaffen van max 60 euro en ik en mijn vriend zijn gaan kijken en kwamen de L1 skyro tegen. een leuk formaat vond ik heb er wat overgelezen en is makkelijk bestuur baar staat overal. kunnen jullie me advies geven? ik heb wel eens zo'n klein helikoptertje gehad maar die gingen allemaal kapot en ik wil graag wat groters.

gr florian

Ik zou eens kijken naar een Lama of iets dergelijks. volgens mij moeten die er wel zijn rond die prijs zijn..misschien ietsje pietsje duurder. maar ontzettend stabiel en je kan er tenminste mee sturen. succes!!

met de L1 skyro kun je toch ook sturen of niet? die big lama had ik gezien maar die is 200 euro.

Bekijk deze eens?

E-sky lama v3

populair ding. Upgrade baar en onderdelen allemaal vervangbaar.

Maar met een budget van niet meer dan 60 euries belandt je toch vrij snel in de categorie speelgoed. Of je moet in Hong Kong kopen. Bijvoorbeeld bij HK.

De skyro is 3 kanaals. Als je serieus wilt beginnen kijk dan naar 4 kanaals.

mvg,
Erik

ik zal eens kijken. maar 3 kanaals of 4 kanaals wat is daar het verschil van?
en als ik iets bij HK zou kopen wat zou daar een goede zijn rond de 60 euro?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou toch maar niet daar kopen. Met verzend kosten zit je alsnog over je budget ben ik bang.

Je hebt 1 stuur richting minder met de 3 kanaals. tenzij er iets gemixt is.

In principe heb je met 4 kanaals:

nick (voor en achter)
roll (links en rechts)
yaw (neus draaien)
throttle (omhoog/omlaag)

Met die setup zou ik minstens beginnen als je serieus wilt kennismaken met de hobby.

bedankt voor je snelle reactie. ik vind zelf de E-sky lama niet zo mooi en ik wil ook een beetje een moooie. weet iemand nog een goede want ik heb al veel rondgekeken maar als ik het zie weet ik niet wat goed is
gr florian

dan ben ik mee fan van de lama v3. ik wil zoiets een beetje zo'n model als de L1 skyro

gr florian

je kan de v4 extreme upgrades geven, dan moet je veel gaan sleutelen en zoiets als nog een keer de aankoop prijs investeren.

foto

er zijn niet echt 4 kanaals heli's met zo'n uiterlijk voor een beetje jouw budget. Ze zijn er wel, maar dan micro size.

kijk dat is wat ik nou prachtig vind.

alleen sleutelen gaat niet lukken. ben 14 jaar en niet zo technies.
ik ga wel wat info overdat ding zoeken.

1 ding vind ik jammer dat hij geen staart rotor heeft

gr florian

maar kun je ook bijvoorbeeld alleen die kap van de helikopter veranderen en is dat dan mooi?

hoi florian

Je kunt ook eens kijken naar de nine eagles solo.
Daar heb ik een maandje mee gevlogen en nu heeft mijn
zoontje van 5 er al 2 maanden plezier van.
Hij is erg crash bestendig.Ik heb hem al meerdere keren
hard tegen de muur geprakt en er is nog steeds niks stuk.

Gr Renz

ik denk dat ik misschien voor de v4 lama ga. moet je deze ook instellen en weet er iemand een goedkope site waar die onder de 74 euro te krijgen is?

hoi florian

Je kunt ook eens kijken naar de nine eagles solo.
Daar heb ik een maandje mee gevlogen en nu heeft mijn
zoontje van 5 er al 2 maanden plezier van.
Hij is erg crash bestendig.Ik heb hem al meerdere keren
hard tegen de muur geprakt en er is nog steeds niks stuk.

Gr Renz

Volgens mij is groter de bedoeling...:p

florian96 zei:
maar kun je ook bijvoorbeeld alleen die kap van de helikopter veranderen en is dat dan mooi?

Je moet dan ook een apart staartstuk kopen aangezien er volgens mij niks zit in dat plastic staartstuk van de v4. Het moet natuurlijk wel op een heli lijken.

Alle heli's moeten soms afgesteld worden. Zie het als onderdeel van de hobby... De verhouding werkbank/vliegen is sterk in het voordeel van het vliegen bij dit soort modellen. Je kunt hier zelf veel informatie over vinden. Kijk eens op het grootse helikopter forum in het lama v3/v4 gedeelte. Houd er wel rekening mee dat je gaat crashen. De aanschafkosten van een heli zijn nooit de kosten die je uiteindelijk kwijt bent. Je gaat spare parts nodig hebben om je heli in de lucht te houden en wellicht wil extra accu's. Afstellen en repareren wordt je vanzelf handig in.

Ook raad ik voor een goed begin een simulator aan (als het goed is krijg je een gratis sim bij je heli). Dit helpt tegen veel crashen. Je leert zo alle nieuwe figuren en dingen voordat je naar het veld gaat. Het volgende boek is erg handig en helpt enorm bij het afstellen, onderhouden, repareren en leren vliegen met je heli. Heb het boek zelf niet, maar wel een ander boek van de schrijver (Martin49 op dit forum) dat me goed op weg helpt in de overstap naar Collective pitch helikopters.

Ook bedacht ik me opeens dat er wel een kant en klare heli is die er zo uit ziet. Ook een E-sky, precies hetzelfde idee. KLIK

Succes ermee

bedankt voor alle informatie. ik ga dat lama v3/v4 topic eens bekijken want ik heb ook al een topic over de v3 en v4 hier op dit forum gezien en dat is nederlands dus dat doe ik liever.

inderdaad, iets groter is de bedoeling.

maar wat zijn spare parts precies? de rest snap ik.

gr florian

bedankt eric.

weet iemand een goedkope site voor de esky v4 lama?

gr florian

Deze al gezien?

Zoek naar rc heli winkels en kies de beste uit zou ik zeggen.

ik weet dat ik moeilijk ben maar dit vind ik niks. ik denk dat ik samen met mijn vriend allebij een v4 lama halen.

gr florian

Back