eerste helikopter XD

• Topicstarter Topicstarter florian96
  • Startdatum Startdatum
waarom spaar je niet even door?
en met een budget van 60 kom je niet ver ja alleen wat de andere ook al zeggen "speelgoed"
voor 150 heb je al een blade msr een leuke beginner heli

waarom spaar je niet even door?
en met een budget van 60 kom je niet ver ja alleen wat de andere ook al zeggen "speelgoed"
voor 150 heb je al een blade msr een leuke beginner heli

ik ga voor de v4 lama want die is niet heel duur en als ik het binnen een maand niet meer doe vind ik 150 euro toch wel een beetje veel en van mijn ma mag ik dat niet aan een helikopter besteden :(

bedankt dirk,

kan ik hem iji miracle art kopen? daar is hij 55,99 euro alleen heb ik maar 2 roor bladen en geen 4 erbij. ik kan nog geen link plaatsen want heb nog geen 7 dagen een acc.

gr florian

Laatst bewerkt door een moderator:
kan je doen maar bekijk dan ff de hoeveelheid verzend kosten. maybe is het dan bijna even duur... en als de douane dan nog btw en ander kosten gaat vragen zit je zeker wel over de 85 euro die je er hier voor betaalt.

Let er bij miracle mart bestelling op dat je europese socket plug kiest en controller mode 1 of 2. (zoek ff op het forum naar wat mode 1 en 2 is) Zelf vlieg ik graag mode 2 aangezien de rechter stick dan volledig de cyclic aanstuurt zoals in een echte heli.

hier in nederland heb ik er ook 1 voor 74 euro gevonden met gratis software maar wat houd dat in 'software' en dan heb ik ook 4 extra rotor bladen. ik denk zelf dat die in nederland beter is om te halen en waarschijnlijk goedkoper/

Software is de simulator. Gratis sim waar je mee kan oefenen voordat je gaat vliegen. Als je later echt serieus wil beginnen en het als hobbyvoorwerp, niet als tijdelijk gadget, ziet, koop dan een goede sim. Helpt enorm;).

Maar lekker rommelen met zo'n co-ax kan geen kwaad en is leuk...

Succes ermee!

is een landingskruis in het begin nodig of is niet perse want ik wil niet bij de eerste beste vlucht alle rotorbladen en alles kapot hebben. zoja waar haal je die goedkoop?

gr florian

Voor de lama v4 zou ik lange sate stokjes nemen. zon set met van die bollen krijgt de lama niet de lucht in.

Ik zou het zo doen...

Moet je zelf even bekijken als je het model hebt. gekruist kan, maar misschien kan je ook voor en achter parallel. ligt ook aan de lengte van de stokjes.

Zorg dat bij op de zijkant neerkomen het training gear er voor zorgt dat de heli op z'n pootjes terecht komt.

en als ik er een extra accu wil halen. moet ik dan 900 mAh of 800mAh kopen.

op ebay zie ik er geen verschil in kwa prijs voor 900 en 800 mAh

Laatst bewerkt door een moderator:
900mah is een grotere capaciteit en betekent dus langer vliegen. Let er op dat het 2S voor dat model.

je kunt ook kijken bij hobbyking accu's uit hun DE warehouse

Snelle levertijd en toch nog stukken goedkoper. Neem bijvoorbeeld deze of deze voor iets meer capaciteit. Let er op als je zelf uitzoekt dat het stekkertje goed is (mini JST). Anders moet je zelf stekkertjes aan de accu/esc gaan solderen en dat kan je wellicht (nog!) niet aangezien je aangaf dat je niet zo technisch bent...;)

Verder zou ik niet naar meer dan 1000mah zoeken. Dat wordt al snel te zwaar.

groet,
Erik

ik heb op ebay 4 stuks voor 12,66 euro inclusief verzenden gevonden. dat zijn die voor de lama v3 en v4 staat er. 900 mAh. ik kan de link wel even via pb geven zodat als je wilt even kan kijken of dit de goede zijn. wat moet de afmeting voor zo'n ding zijn voor de lama v4?

gr florian

Ziet er aardig uit. Het zijn wel 1C accu's denk ik. Dat betekent dat je kan laden met een current van 1 x de capaciteit. dus 900ma. duurt een uur. een 2C kan met 1800ma geladen worden in een half uur. etc.

Maakt niet zoveel uit want de standaard lader laadt met max 800mah

en die jij net liet zien zijn dat met 1800 ma dus die zijn in 30 min opgeladen?

maar zitten bij die ook verzendkosten?

Jah in principe wel. Nee geen verzendkosten (7 euro nog wat tot 3 KG dus heel veel lipo's is dat)

En je kan niet met die e-sky lader 1800 ma laden. 800 ma max. dan moet je een goede lader hebben die je in kan stellen.

Jah in principe wel. Nee geen verzendkosten (7 euro nog wat tot 3 KG dus heel veel lipo's is dat)

En je kan niet met die e-sky lader 1800 ma laden. 800 ma max. dan moet je een goede lader hebben die je in kan stellen.

als ik die accu's van ebay koop zijn die dan goed voor de lama v4?

In principe alle accus met een niet te groot gewicht. Deze lijken mij goed, als het niet past dan moet je kleine aanpassing maken eventueel. Ik denk echter dat het gewoon zo past. Ontlaad stekkertje is mini jst zo te zien dat is ok. Balanceer stekkertje is jst-xh dus dat is dan ook OK. Conclusie: het is een geweldige deal ik zou het doen :o. Ga wel even na of de verkoper betrouwbaar is en lees eventueel zijn voorwaarden...

Back