Ik heb een HK450GT uit Duitsland besteld. (zie mijn showcases voor de set-up)
Weet waar je aan begint als je zelf wilt bouwen! Je gaf overigens aan dat je niet zo technisch was...
Je heb vaak specifieke gereedschappen en middelen nodig:
Loctite, CA glue, ball link pliers, een setje heli schroevendraaiers, pitch gauge etc. etc.
ik ben totaal rond de 270 euro kwijt aan de HK450GT aangezien ik heb moeten investeren in gereedschappen die ik nog niet had.
Het bouwen is op zich goed te doen maar er zoals gezegd zijn er bepaalde gereedschappen handig om niet vast te lopen tijdens de bouw.
Dan het afstellen (en ik vergeet nog de helft)
Servo's (sub)trimmen, links aanpassen, swash horizontaal maken, flybars evenwijdig, (tail) pitch sliders in het midden, esc instellen voor heli (soft start bijvoorbeeld).
Dan nog de computer zender instellen (Je hebt een 6-kanaals digitaal of computer instelbare zender nodig:
CCPM mixing, servo subtrim, expo, Throttle curve (norm, idle 1 idle2, Pitch curve (norm idle 1 idle2), dual rates, servo reverse etc etc.
Het is een hoop. Maar het is het waard. Jij zegt dat je les neemt als je er één hebt maar ik zou je sterk aanraden als je dit doet om les te nemen VOOR dat je er 1 hebt! Ik ben nu 2 maanden bezig om alles te weten te komen over (werking van) de elektronica, het bouwen en het afstellen. Ik heb er een boek over gekocht en ik lees align trex handleidingen en handleidingen van zenders. Ook kijk ik veel youtube en de video's van finless bob (helifreak.com).
Denk dat ik nu aan de slag kan.
Koop niet zo maar een heli en wat elektronica, ga eerst uitzoeken wat je daadwerkelijk allemaal nodig hebt (of je pa vliegt heli en je hebt alles van gyro tape tot pitch gauge al in huis)!
Het klinkt allemaal ingewikkeld maar als je na een tijdje 'leren' weet hoe de 'echte' heli in elkaar steekt is het allemaal heel logisch en leuk! Laat je dus niet ontmoedigen! Maar ga wel eerst meer uitvinden en leren door in de literatuur te duiken, Nog meer

p

) vragen te stellen en veel youtube (bouw en af/instel)filmpjes kijken!
En wat ik heb gedaan is een leuke FP heli om in de tussentijd al lekker te vliegen...
mvg,
Erik