Mooie Hoover sessie. Knap hoe publiek voor het gezichtsveld geen enkele invloed heeft op de Hoover sessie. Mooi.
@ketnet, het gewicht is naar ondergebracht door het weg laten van overbodige alu stukken. Met de RJX 90 kop zoals op de filmpjes is het gewicht nu 5.8 kg. Wat betreft het geluid dit is vervormd. De heli is vrij stil, je hoort bijna enkel de rotorbladen. Ik gebruik geen pinion en maingear want alles is riemaangedreven. Hier nog enkele hoover sessies met behoorlijk wat wind iQ8pHAxduDM[/media] Pegase test 2 - YouTube P954ttOmUl4[/media] Pegase test 3 - YouTube Volgende keer proberen een opname te maken van de translatiefiguren. gr. Jos
Nou Jos, dat ziet er toch verdomd strak uit bij een windkracht 5 . Ik oefen deze figuren ook de laatste maanden en weet hoe moeilijk ze zijn. En ook nog met een eigenbouw heli. Petje af en hou ons op de hoogte, mag ook met detailfoto's van je heli
@Super john, dank je, vind het zelf nog niet strak genoeg, dus oefenen, oefenen en nog eens oefenen. WAAROM was hij niet klaar om mee te nemen naar het WK? Was ik zeker niet op de 67 plaats geeindigd . Dan maar oefenen voor het EK Wat je rechts kan moet je ook links kunnen, dit is mijn minder goede kant maar mijn heli blijft mij verrassen. heli Pegase test 4, windkracht 0 L0tjhAWxHCw[/media] Pegase test 4 - YouTube groeten Jos
niet strak genoeg? ik dacht effe dat de stream van Youtube niet kon volgen en mijn beeld op PAUZE stond!!! mooi die controle!!
Na bijna een jaar van testen en kijken of mijn idee het deed zijn we tot de vaststelling gekomen dat hij meer dan verwacht voldoet. Nu is het tijd voor een upgrade te maken. Wat kan er veranderen. Het eerste punt is het gewicht. De heli is vliegklaar met de romp 6048 gram. Voor F3C mag dit maar voor mij net iets te zwaar. De constructie kan lichter. De riemen worden aangepast. Van T5 gaan we naar 3M. Hier door kunnen we kleinere riemwielen gebruiken zonder de verhouding te veranderen. De afstand tussen de assen verkleint met 2cm. Riemen zijn korter en de heli wordt in zijn totaal 2cm lager. De vrijloop wordt verplaatst en komt rechtstreeks op de hoofdas. Hierdoor krijgen we ook een andere staartaansturing. Ik heb gekozen voor de staartaandrijving van de Compass 7HV. Enkele beelden van de werken in uitvoering. De volle riemwielen Na de bewerking van 159gr naar 38gr Met de vrijloop De nieuwe lagerblokken die tevens de motorsteun zijn universeel gebruik. Zeven op een rij Bij dit regenweer zullen we snel klaar zijn Grtz. Jos
Begint al iets te worden zo.. wou dat ik thuis n draai/freesbank had, zou de bouw van mijn ontwerpen een stuk sneller laten gaan
Koop er dan gewoon 1, of ga er voor sparen...... Zo gek veel geld kost dat niet hoor. Ik heb de mijne destijds voor 800 gulden gekocht. S.
1: minder vliegen (= tijd om te werken en geld te verdienen) 2: verdiende geldt opsparen 3: niet mekkeren over arm zijn. S.
niet iedereen verdiend duizenden euros per maand he, en als je net een auto gekocht hebt om uberhaupt naar t veld te kunnen, nee, dan zit een draai/freesbank er niet in nee. nergens voor nodig om zoon rare toon aan je posts mee te geven... Dus: 1: Hoeveel denk jij dat ik vlieg? duidelijk wordt t overschat vaak alleen zaterdags en zondags, want doordeweeks moet ik werken. 2: wat denk je wat ik doe? 3: waar staat dat? tis algemeen bekend dat studenten arm zijn dacht ik hahah
@ Steven, de lager/motorsteunblokken zijn cnc-vervaardigd door Kris Swerts, de riemwielen zijn gekocht maar op de thuisdraaibank in vorm gedraaid. Al de andere onderdelen worden conventioneel gefreest of gedraaid. @Anko, ik heb er al 33 jaar meer op zitten dan jij en ben nu pas bezig met het inrichten van mijn werkhuis. Ook door de levensomstandigheden die ik heb mee gemaakt ging het niet sneller. Jij hebt de skills, het MBF en de leeftijd mee. Zet het in je gedachten en alles (op zijn tijd ) komt in orde. De werken in uitvoering het gewicht zonder de vrijlooplager. riemwiel van de eerste trap met uitgedraaide kamers. zoals het zou moeten worden. Hiervoor moet ik mijn cnc-frees voor in stellen. Onder het riemwiel ligt de regelaar. Met het riemwiel uit te voeren in deze vorm krijg ik een geforseerde koeling op mijn regelaar. Altijd welkom zeker in een romp. De achteras van de tweetraps aandrijving. Grtz Jos
We hebben het riemwiel van de eerste trap (zie foto hier boven) aan gepakt met de cnc. De zes aanhechtingspunten moeten nog in vorm gefreest worden zodat het schoepen van een ventilator worden. Huidig gewicht 28gram. Voor het riemwiel van de staartaandrijving moest nog een adapter gemaakt worden. Voor dit stuk gebruikt ik een bestaand onderdeel van een andere heli. Voor de kenners onder ons rara welk origineel onderdeel was het? Grtz Jos
Dank je Steven, probeer het zo goed mogelijk te maken. Dit moet mijn paradepaardje worden op de EK. Laurens gij zit dicht bij, weet je ook welk onderdeel. Grtz Jos
Hei Jos , Echt TOP man , zeer mooi gedaan .. enne , mag ik ook een gokje wagen , het is een gear die de heckrotorriem aandrijft van een RAPTOR 50 .. ;-) en tussen haakjes Jos , ik ga u binnenkort nog eens bellen voor iets uit te frezen .. Maar ... KEEP UP THE GOOD WORK .. Grtz Ron