Super! op naar de F09's.... Inderdaad jammer van Danny, erg goed dat Derk en Danny zo dicht bij elkaar zitten! Dat geeft toch aan dat beiden erg aan elkaar gewaagd zijn. Wordt dus ook een spannenden finale op 7 september. Ik kijk er naar uit! Groet Winfried
Wauw super van Derk hoor, geweldig nieuws !!! Wel erg jammer voor Danny maar wel mooi 27e... Haijo 53, keurig!
Uitslagen van de voorronden: http://image2-1.rcuniverse.com/e1/forum/upfiles/101989/Rp43761.jpg http://image2-0.rcuniverse.com/e1/forum/upfiles/101989/Bx74190.jpg
Ciao, Ten eerste maar eens Derk feliciteren met zijn behaalde resultaat! Ik vind het verdiend. Leuke discussie hier die echter wat mij betreft nergens over gaat. Wij zitten hier natuurlijk met 10 eikels van juryleden die allemaal geen enkel verstand van jureren hebben en natuurlijk allemaal vet betaald krijgen van de top 5!!!! Over overdreven gesproken..... Nee, er is wel duidelijk verschil tussen de vlieger waardoor je op de rangschikking komt die er nu is. Ik zal niet zeggen dat er geen voorkeuren zijn van juryleden, want we zijn allemaal mensen die allemaal voorkeuren hebben etc. Trouwens, volgens de analyse had ik ook de nederlanders iets bevoordeeld. EN dat was nagenoeg met ieder ander jurylid, maar ik ben nergens gestreept. Hiermee wil ik echt niet alles goedpraten, maar ik denk niet dat we hier allemaal eikels zijn. Er zijn een paar dingen die je goed voor ogen moet houden: 1. Bekijk elke vlucht. 2. bekijk hem als een jury, dus onpartijdig. 3. Schrijf de punten op Als je dit doet kom je hoogstwaarschijnlijk op verbazingwekkende resultaten. In ronde 1 had ik het gevoel dat Gerhard Mayr beter gevlogen heeft dan CPLR. Kijkende naar mijn punten was het andersom (en niet met maar 1 punt verschil). Hoe kan dat dan? Gerhard maakte een paar heel goede figuren, maar ook een paar mindere. De mindere waren de K5 figuren. 2 punten daar missen is 10 punten zien terug tehalen op andere figuren, wat je niet gaat lukken. CPLR had een vlucht die niet zijn kunnen haalde, maar wel overal genoeg en met name op de K5 figuren. Zie daar een verschil. Een toeschouwer kijkt niet met K factoren in zijn kop. En daar zit het grote verschil. Nog zoiets: "Dat figuur was gewoon voor een deel uit! Hoe kan hij daar nu nog een 7 voor krijgen?". Tja, 20% uitvliegen kost je 2 punten en dan heeft hij nog een foutje gemaakt. Dus....... Je kunt pas oordelen als je op bovenstaande manier kijkt, anders kun je geen mening vormen. Derk vliegt goed, maar had gewoon meer fouten. Maar let wel dat hij in ronde 4 erg goed gevlogen moet hebben als ik het percentage zie. En van verschillende jury kanalen heb ik vernomen dat het ook goed was. Kijk maar eens naar zijn plaatsing in ronde 4 (ik geloof 14). Nu moet hij laten zien dat hij het F programma beter kan. Geheel nieuwe ronde met 2 vluchten en het eindresultaat van de P om de beste 2 mee te laten tellen. Je hoort mij trouwens niet zeggen dat Derk niet kan vliegen, want dat kan hij wel degelijk. Met name in F en zeker met unknown zou hij heel goed zijn. Maar dan moet je wel eerst de top 10 bereiken en dat is echt niet simpel! Het oproepen van een protest door de nederlanders gisteravond is niet echt in goede aarde gevallen. Zal nog wel over nagepraat worden en ik hoop echt niet dat het te negatief wordt. BTW: Ik vind SEBA goed vliegen, maar zeker niet uitsluitend 9 en 10. Met mij trouwens ook het juryteam (van mijn groep). Vliegt veel te diep, maar nog wel altijd zo goed dat hij bij de top 3 hoort. De voorvlieger doet het veel beter. Een jochie van 13 staat verschrikkelijk goed te vliegen en was gisteren in ons team de beste vlieger! Daarnaast wil ik ook nog wel dit kwijt: Je bedrijft een jurysport. Je vraagt dan om een beoordeling. Natuurlijk vind je als piloot altijd dat je te weinig krijgt en dat is heel natuurlijk. We hebben allerlei systemen om jurybevoordeling te voorkomen: 5 juryleden, TBL en analyse. Als je dan nog de uitslag niet kan accepteren, moet je wellicht wat anders gaan doen, want die 5 juryleden zouden (gemiddeld) zomaar eens gelijk kunnen hebben! Indien er een jurylid bij is die loopt te kloten, wordt dat er wel uitgefilterd. 1 Jurylid kan nooit het geheel bepalen. De jury heeft er geen enkel voordeel bij door iemand te bevoordelen of niet. Sterker nog, dat komt eruit en dan ben je klaar als internationaal jurylid! Dus accpeteer nu eens iets. Goed dus ook wat kritische noten....., maar nu de focus op de wedstrijd, want daar gaat het toch om! En die wedstrijd is gewoon mooi! Groeten, Bob
Het is in elke tak van sport het zelfde liedje met juryleden mijn vriendin doet aan paarde sport de dressuur en als je dan kijkt daar naar de wedstrijden dan word er echt op de persoon gejureerd kijk maar naar de olympische spelen. Ik ben het dan ook met Bob eens dat als je niet kunt accepteren dat je met een jury te maken heb moet je stoppen op welk niveau dan ook. Wat voor een protest hadden de nederlanders ingedient ?
Berichtgeving Oostenrijk: Der Flug von CPLR war wirklich nicht gut (habe noch nie so einen schlechten Flug von CPLR gesehen) – liegt’s am zu neuen Modell ?! Es würde mich nicht wundern, wenn CPLR auf sein gewohntes Modell Osmose zurück wechselt (dieses steht immer als B-Modell bereit). Wir haben die Flüge zwar nicht gesehen, aber Sebastiano soll in allen 4 Durchgängen keine guten Flüge gehabt haben. Die Niederländer brachten am Abend sogar einen Protest gegen 2 PR ein, da diese zu offensichtlich für Seba gepunktet haben. Dieser Protest wurde von Frankreich (trotz vier 1.000er für CPLR !) und der Schweiz mitgetragen – wir haben uns entschlossen diesen Protest nicht zu unterschreiben, da wir keinen Flug von Sebastiano gesehen haben und daher die Wertung nicht objektiv beurteilen konnten. Es könnte also sogar kommen, dass das Semifinale und Finale nur von 8 Punkterichtern bewertet wird – wir werden sehen ….
De officiele site wordt niet meer bijgehouden zo lijkt het :-( Al twee dagen geen updates. Top 10 na de semifinals (zie F3A RC3 AUSTRIA - Motorkunstflug) 1. ITA S.Silvestri 2. FRA CPLR 3. GER B.Beschorner 4. AUT G.Mayr 5. FRA St.Carrier 6. LIE W.Matt 7. GER M.Wissinger 8. AUT M.Zeiner 9. ITA L.Friggeri 10. GER G.Uhlsamer Geen idee waar Derk geëindigd is. Vier landen plus de familie Matt maken de top 10, dat zegt toch wel wat.
Ik heb de volle resultaten van de semi's te pakken: De Belgen blijven nog net voor Nederland ;-) de kloof is ook nog net iets groter dan diegene met de piloten voor Benoit. Enorme spanning voor plaats 1 en 2 zo te zien hehe
Ik denk dat je de soep nu heter eet dan opgediend hoor, niemand hier heeft gezegd dat de juryleden eikels zijn .. ik gaf ook al aan dat het overtrokken was en borrelpraat, dus dat gaat inderdaad per definitie nergens over Voor de rest bedankt voor je heldere uitleg. Ik begrijp uiteraard het punt met K factoren etc, kennelijk dat Derk daar toch nog wat puntjes laat liggen. Ik vermoed dat hier meer achter zit, oud zeer, want zo bedoelde ik het niet hoor.. ik accepteer altijd de scores van de jury en als ik naar m'n eigen vluchten kijk kan ik niet zeggen dat ik de indruk heb dat daar iets niet aan klopt ofzo. Het gaat denk ik mis op de nuances hier.. ik heb nooit bedoeld te zeggen dat de top 5 altijd de top 5 zal zijn omdat die 'de jury in hun zak hebben'. Genoeg daarover, want zoals je al zei, het gaat nergens over. Terug naar de resultaten.. ondanks de ena-laatste positie toch een knappe prestatie van Derk. Als je hoort bij de top-25 piloten van Europa, dan is dat niet iets om je voor te schamen. Jammer inderdaad dat Unknown er zo niet inzit. Dat is uiteindelijk waar het om draait! Vanuit Nederland ontzettend bedankt dat je, ondanks het je duidelijk tegenstaande onderwerp, de moeite hebt genomen om e.e.a. helder te maken!
dat Benoit rond de 20ste plaats staat is goed voor hem maar wat is er in godsnaam aan de hand met Philippe Marquet ? 2 jaar geleden nog net geen finaleplaats en nu nergens meer ? En dat voor iemand die leeft voor de F3A.
Today, day 4, Stephane Carrier landed prematurely after two minutes. Reason: TX battery low. (vanuit RCUniverse) en nu dit: Just received an SMS from Bob Skinerconfirming the results as follows... 1 - CPLR 2 - Silvestri 3- Beschorner 4 - Mayr 5 - Carrier Team results as follows... 1 - France 2 - Germany 3 - Austria 4 - Italy
Naar aanleiding van een vraag op RCUniverse welk materiaal er gebruikt is, werd er verwezen naar deze lijst met gebruikt materiaal op de Amerikaanse kampioenschappen. http://nsrca.us/documents/nats/2008_Nats_Pilot_Information_Sheet.pdf
Ciao, maar nu vanuit nederland... :-( Het is alweer voorbij. Aangezien de laatste 2 dagen voor een jurylid aan een stuk doorgaan heb ik niet de tijd gevonden om wat berichtjes te plaatsen, sorry. Toch wou ik nog afsluiten met een overzicht en reactie op eerdere berichten. Mijn antwoord over het jureren was niet specifiek voor de schrijver/vrager bedoeld, maar meer in algemene zin. Als dat wel te persoonlijk overkwam, mijn excuses. Over het Oostenrijkse bericht: - CPLR heeft inderdaad in de P niet echt gevlogen zoals we dat van hem gewend zijn. En zelfs de semi-finale was mwa,mwa. Maar wat maakt hem dat uit? Helemaal niets, want de finale is een geheel nieuwe wedstrijd en de resultaten uit de voorgaande rondes zijn er niet meer. Het gaat hem dus echt om de laatste dag. Toch denk ik dat hij ondanks zijn "slechte" vliegen (als dat slecht is, hoe zou ik dan vliegen?????? ) wel goed geplaatst is. In mijn jurering zat tussen 1 en 2 (CPLR en Carrier) 4 punten! Mag duidelijk zijn dat die aan elkaar gewaagd zijn. Semi finale: Mooie vluchten die een voorbode geven wat er in de finale voor niveau komt te zitten. Perfecte omstandigheden alhoewel een beetje heet. Geen wind met 35 graden! 2 x 4 takt (CPLR en Carrier), rest elektro. Of de echte winnaar ook gewonnen heeft in de semi finale is de vraag, maar eerlijk gezegd maak ik me daar niet zo heel erg sappel over gezien een finale die toch overnieuw begint. Derk heeft in mijn ronde (als ik het zo mag noemen) de punten behaald die hij verdiende. De vlucht was onder zijn kunnen, maar als je meer dan de helft moet doen met 1 oog (!!) dan valt het wel weer mee. Mug (of iets anders vreemds vliegends UFO??) in oog gekregen. De tweede vlucht was veel beter, maar nu had hij de pech dat hij als eerste moest. De jury moest nog een standaard vinden heb ik het idee. Soms moet je toch echt nog een beetje geluk hebben naast goed vliegen. Toch heeft hij een erg goede indruk achter gelaten bij vliegers en juryleden. Over zijn optreden hoeft hij zich echt niet te schamen. Tevens heeft hij gezien hoe de top vliegt en ook hij kwam tot de conclusie dat er nog een hoop werk te verzetten is! Finale: Eigenlijk in 1 woord: Genieten! Weer was perfect! Heel licht briesje met 35 graden. Voor het eerst moest ik ook deze dag in de middag jureren. Wat was ik blij dat de rest van de week ik in de ochtend zat! Ik weet niet waar er overal zweet uit kan komen, maar op een open veld wordt het erg heet! Eerste ronde, geen bijzonderheden behalve dat er verschrikkelijk goed gevlogen werd. Met name Carrier liet bij mij een verpletterende indruk achter. Beschorner was op vrijdag beter (we praten nog steeds op details!!). ROnde 2 (unknown 1) was mooi. Alle vliegers kwamen hier doorheen, sommige perfect waaronder CPLR en Carrier. Ronde 3 (F09) was zo ongeveer een herhaling van ronde 1 qua niveau, maar de hitte begon wat parten te spelen in concentratie. Ronde 4 (unknown 2) was het moeilijkste programma. Naar mijn smaak te veel snaps, maar goed...... Nu werden de jongens van de mannen gescheiden! Het is gewoon niet eerlijk dat CPLR dat gewoon vliegt alsof nooit anders!!!! Carrier had een snaprol op 45 graden mis. Koste hem te veel (3 punten). Ja, op dat niveau gaat het dus om zulke details om iets te winnen of verliezen! Frigeri en Ulsamer behoorden tot de jongens (om in het gezgde te blijven ) Mayr was verschrikkelijk goed in "control". CPLR was als laatste in die ronde en dus van het kampioenschap. Mooiere aflsuiter kon je niet krijgen! Silvestri was op deze dag aanmerkelijk beter dan eerdere dagen. Toernooi vlieger! moet gewoon net als andere in het toernooi komen. Podium: 1. CPLR 2. Silvestri 3. Beschorner Mijn mening (dus echt alleen mijn mening!!!! ) Plaats 1: Terecht Plaats 2: Kijkende naar alle dagen misschien onterecht. Kijkende naar de finale dag, kan ik er wel mee leven. Plaats 3: Verrassend. Er zijn meerdere vliegers die 3 konden worden en dat was ook erg close heb ik gehoord. Mayr, Beschorner en Carrier waren kandidaten. Kijkende naar alle dagen denk ik dat Beschorner daar weleens kan horen. Op de finale dag zou ik (op gevoel) toch Carrier de meeste credits geven. Maar Mayr heeft zeker niet minder gevlogen. BLijkt wel dat dit close was. En echt, neem van mij aan dat mijn gevoel niet in mijn punten hoeft te blijken. D.w.z. de zitten erg dicht bij elkaar en een verschil van 10 punten kan ik gewoon niet jureren. Ik weet dat ik Carrier drie 10-en heb gegeven en CPLR maar 1. Toch stond CPLR boven in mijn ranking! Conclusie: Ik kijk terug op een voor mij perfect verlopen EK. Mooi vliegen en weer samen met oude jury collega's. Derk kan ook terug kijken op een goed EK wat volgens mij aan zijn verwachtingen voldeed. Van Hajo en Danny heb ik geen mening gevraagd of gekregen, dus dat kan ik niet vermelden. Oja, Het protest: Misschien kan de TM (Dick vdv) er nog wat woorden aan vuil maken, maar het protest is nooit ingediend. Het heeft wel wat mensen wakker gemaakt en dat is denk ik een juiste reactie geweest. Maar dat is echt vnauit mijn oogpunt. Groeten, Bob
Lijkt mij dat excuses niet nodig zijn, je bent niet verplicht hier te posten en dat je het wel deed is alleen maar mooi! Accoord, ik las het wel als zodanig en het was vanuit mij echt oprecht een gewone vraag, geen insinuatie. Weet je of er ook video's zijn gemaakt van vluchten? Als ik het verslag lees, klinkt het als een erg geslaagd evenement! Zijn de unknown programma's ergens te vinden?