EK F3A Oostenrijk te Kapfenberg

Dirk,

dat systeem bestaat nog hoor, afgelopen winter heb ik met dergelijk systeem gewerkt op de ITOC. Elk jurylid had een PDA, de organisator had er ook eentje en kon van eender waar in de zaal alles draadloos volgen en bijsturen, van muziek starten tot startvolgordes aanpassen. De punten lagen op de printer zodra het laatste jurylid zijn punten bevestigd had.

Best leuk maar voor indoor nog steeds niet snel genoeg en werkten we nog altijd met een "schrijver"
 
Volgens mijn informatie gaan de eerste 23 vliegers door.

Bob,
Correct. Het is 1/3 (maar niet meer dan 30) dat naar de semi finale gaat.
Dat zijn er in dit geval dus 68/3 = 23 die naar de semi's gaan.
Daarvan gaan daarna de beste 10 de finale in.

Sorry, mijn omissie.

Dus nog 11 plaatsten te verbeteren voor Danny, 15 voor Derk en 23 voor Job.

Henny
 
Dirk,

dat systeem bestaat nog hoor, afgelopen winter heb ik met dergelijk systeem gewerkt op de ITOC. Elk jurylid had een PDA, de organisator had er ook eentje en kon van eender waar in de zaal alles draadloos volgen en bijsturen, van muziek starten tot startvolgordes aanpassen. De punten lagen op de printer zodra het laatste jurylid zijn punten bevestigd had.

Best leuk maar voor indoor nog steeds niet snel genoeg en werkten we nog altijd met een "schrijver"

Inderdaad op EXFC gebruiken ze het ook, het is echt perfect voor freestyle en je ziet je score als je land, super!
 
Ben daar ook wel benieuwd naar.... als het maar geen motor problemen zijn....
(plettie advance)
 
Derk heeft in zijn 3e vlucht 441 gescoord. Nog zo eentje erbij Derk !
en even later Danny 430 in zijn 3e. Houd de opgaande lijn vast mannen !
 
Laatst bewerkt:
Zo......

Interessante dag. Weer een bak regen van heb ik jou daar. Vandaag zat ik op ronde 3 in de middag. Erg vervelende omstandigheden. Begin met tegelijk regen, zon en wind. Veel wind!!!! Na ongeveer 10 vluchten veranderde het in veel regen en weinig wind. Je zag nog steeds het vliegtuig dus..... Je vraagt je af hoeveel regen er nodig is om te stoppen.....
Maar goed, ik ging weer in mijn vuilniszak zitten, sommige zullen wel denken dat ik daar thuis hoor :-), en met 3 lagen kleding om de 7 graden met regen te overleven. Wat een leuke hobby......
Vandaag dus de nederlanders gezien (voor het laatst?). Punten zijn terecht. (Natuurlijk want ik heb ze zelf gegeven) toch goed om te zien dat als je een goede vlucht maakt dat je ook de punten krijgt.

Opvallend feit: 34 vliegers, 5 brandstof, 2 motor uitvallers. Vreemd genoeg allebei elektro!!!!!!
Eerste was Mayr: als je naar de punten kijkt zie je al dat hij niet goed startte. Tijdens de loop leek ineens alle power weg. Hij landde. Was toch een schrap vlucht geworden.
De andere was een spanjaard: tijdens de M gaf de motor wat sputteringen en toen was het over.

Bij Mayr hoorde ik motor oververhitting, maar lijkt vreemd.

Ulsamer was erg mooi om te zien.

Al met al, leuke vluchten, door en door koud en kl... weer. Op het veld staan flinke plassen en verscheidene modderpoen. Wat een hobby.....

Ik hoop echt dat derk of Danny de halve finales halen, maar ik heb er een hard hoofd in. Morgen schijnt het beter weer te worden en moeten de toppers nog vliegen. Als die hoog scoren valt hun resultaat naar beneden. Maar goed, morgen om deze tijd zullen we het weten.
In de vlucht morgen kunnen de nederlanders nog wel goed scoren. Seba en cplr hebben maar 503, dus daar valt wat te halen als het weer beter is dan vandaag.
 
Laatst bewerkt:
mbt het verliezen van onderdelen, een ervaringsdeskundige hier, met name waar het canalizers betreft..

bij het verliezen van een onderdeel krijg je een nul voor het figuur waar je inzat op dat moment, en alle er op volgende figuren.

Dus niet voor de hele vlucht!

Dat ik wel een nul kreeg voor mijn hele vlucht, was omdat de canalizer er in het eerste figuur afbrak :P
 
Ik hoop echt dat derk of Danny de halve finales halen, maar ik heb er een hard hoofd in. Morgen schijnt het beter weer te worden en moeten de toppers nog vliegen.
Met de scores van vandaag zijn Danny en Derk richting 25e plaats opgeschoven. Morgen nog een vlucht met 430-440 punten en ze zijn binnen lijkt mij.
 
Met de scores van vandaag zijn Danny en Derk richting 25e plaats opgeschoven. Morgen nog een vlucht met 430-440 punten en ze zijn binnen lijkt mij.

Ik hoop het echt voor beiden, echt! Maar helaas kun je daar nu nog helemaal niets van zeggen, ook niet over "opschuiven". 1 schrapvlucht mag. Om in de halve finale te komen moet je 3 vluchtenb goed presteren. Sorry, maar er zijn nu al 2 vluchten niet goed genoeg. Klinkt hard, maar waar.
In de groep van 15 tot 35 is veel concurrentie, een 7 meer dan een ander kan plaaten uitmaken, maar dan moet je gelukkig zijn. Laten we hopen dat ze geluk hebben/krijgen. Ik weet dat ze het kunnen! Nu "alleen" nog laten zien.....
 
Hey Bob super die live reports. Dank je wel.

Ik tel 19 vliegers die meer dan 1257 punten hebben (totaalscore van Derk).

Dan zou Derk nu dus 20 staan. Danny 22.

Daarbij moet natuurlijk wel bedacht worden dat Gerhard Mayr vandaag pech had. Normaal gesproken komt die morgen Derk weer voorbij.

Wordt spannend morgen.

Hopelijk hebben jullie morgen beter (droog) weer.
 
Laatst bewerkt:
Natte weer kan wel eens funest zijn voor gevoelige HV HF brushless regelaars.
Wat damp tussen de fets en de sturing is in de war.

inspuiten met graupner wetprotect, dan werkt een regerlaar zelfs onder water
(is ervaren met watervliegen..)
 
Back
Top