electro-sleeptreffen MVC Columbia 12 april wordt 19 april

Als de gewenste hoogte bereikt is schakelt het systeem.....
De meeste zweefpiloten kunnen dat ook heel goed zelf hoor....:D
Het grootste probleem zit er in dat er zo weinig sleep-piloten zijn die je in de buurt van een belletje af kunnen zetten. Dus als dáár nou eens een apparaatje voor was.....:rolling:

1. Louis (loeki) ASW24, 2,4 GHz
2. Ally (Ally) graupner elektro kadett 2400 sleper (tot 7Kg), ventus 2cx 4,5m, 2,4GHz
3. Willem (jve) Grunau Baby, BOT, 2,4Ghz
4. Rob (rupke), telemaster sleper (tot 12 kg), SB11 4,2 m; 2,4GHz
5. Fred Thijssen Nimbus4 6.5 meter + ASW 19 4.5 meter 2.4 Ghz
6. Geert van Melick Ka6 E 5 meter 11 kg En een ASW17 4,4 meter 5kg
7. André_D ASW15 5.0 meter 10,5 kg
8. Marc Sanders Piper Super Cub 2m10 sleper tot 5kg (laten we eens beginnen tot max 3a4kg..., 2,4Ghz
9. Douglas (SRS) Grunau baby, Alsema Sagitta, (Toledo Special? want meestal sta ik werkeloos toe te kijken als er grotere slepers zijn... )
10. Jan Brilman, Amigo IV, 2.4 GHz
11. Bert (Bertus) pipercub, ask-18 (als hij af is) asw-24
12. Berrie: Supra (klittebandsleep), Furio (klittebandsleep), Skyfall (voor Bertus) (deelname een beetje onder voorbehoud.)
13. Gerben, Rascal 110 (tot 18kg), Ibis 120 (tot 11kg), NF151-klein nurflugeltje wat zweeft als een baksteen
14. Jeff, ASW 15
15. Eric: Diva, klittenbandsleep (deelname onder voorbehoud)
16. Gert-Jan, Solution XL (5? kilo)
17. Planck Franck ; KA6E 8 kilo, 2,4Ghz
18. Siem - DG100 4mtr of Metrick 2mtr
19. Fred - Samurai 1.8mtr
20. Ab (honda-x) - Ka8b 3,5 mtr, 2,4 Ghz

Volgens mij heeft de sleper ook een ontkoppelhaak...

Hmm, als je dit bij F5J er tussen zet weet je zeker dat je nooit te hoog je motor uitzet... Dank voor de tip en niet verder vertellen ;-)

Het grootste probleem zit er in dat er zo weinig sleep-piloten zijn die je in de buurt van een belletje af kunnen zetten. Dus als dáár nou eens een apparaatje voor was.....:rolling:

Ho ho een zweefvliegpiloot mag altijd tegen mij zeggen waar hij heen wilt.
En als ik thermiek voel zeg ik het altijd aan de zweefvliegpiloot.
Niet iedereen over 1 kam scheren. :rolling:

Gerben een handig ding.
We hebben het er inderdaad over gehad.
Dat kwam eigenlijk door een broer van mij.
Die zegt altijd tegen mij bij 150 a 200 meter ik gooi los.
Ik kan dan een paar sleepjes extra met mijn accu doen en hij vind het leuker om van die hoogte thermiek te vinden.
Dat zette me tot nadenken het electro slepen is gewoon anders als op benzine slepen.
Dat maakt het voor mij juist veel leuker dan als een kip zonder kop met benzine te sleuren.

In principe mogen we niet hoger vliegen dan 120 meter bij ons in België.
Voor een sleeptreffen krijgen we " even " een plafonds-verhoging naar 200 meter.

Wat willen we dan nog doen met al onze grote zwevers ? op het rek plaatsen ?
In de toekomst zullen we misschien verplicht zijn om terug met kleinere zwevers te vliegen

Uittreksel uit de VML :

Hoe hoog mogen we vliegen?

Een modelvliegtuig, helicopter of drone kan makkelijk enkele honderden meters hoog vliegen, maar mag dat??

De Circulaire CIR/GDF-01 van het DGLV zegt duidelijk dat modelvliegtuigen mogen vliegen tot op 120m hoogte. Deze hoogte mag opgetrokken worden tot 200m voor wedstrijden en evenementen. Voor clubs die in burgerlijke CTR's liggen is dit altijd 100m.

In een recent gesprek met DGLV werd het volgende verduidelijkt: de verhoging tot 200m is toegelaten voor alle wedstrijden, shows en andere evenementen die officiëel vermeld staan op de wedstrijd of recreatiekalender. Voor alle andere evenementen die een verhoging tot 200m wensen, of officiële evenementen die nog hoger zouden willen gaan, dient een speciale toelating aangevraagd te worden aan het DGLV, die dit dan kan toestaan of weigeren. Deze aanvraag kan gedaan worden door de organiserende club, of via de VML. De uiteindelijke beslissing van het DGLV is bindend!

We hebben dit punt opnieuw in de aandacht gebracht gezien er klachten geweest zijn, en wij op de vingers getikt werden door het DGLV. VML dringt er ten stelligste op aan dat deze regels nauwgezet nageleefd worden. We weten dat het schatten van de hoogte zeer moeilijk is, maar het zijn zoals gewoonlijk de extremelingen die het voor iedereen verbrodden!

Laatst bewerkt:
Dan kom je een dagje op onze club vliegen, lekker hoor af en toe even echt hoog daar lijkt de thermiek net op een stofzuiger.:D

louis

Ik ben me ondertussen een beetje aan het voorbereiden op de route.
Zodoende even jullie veld bekeken (zal het vorig jaar ook best gedaan hebben maar ben ik vergeten:hammer:)
Maar wat een prachtige locatie hebben jullie.
Ik denk dat iedereen die niet komt spijt gaat krijgen.

Laatst bewerkt:
Zoals het er nu naar uitziet laat ik mijn sleper thuis, en weet ook nog niet welke zwever ik mee ga nemen. Dat is afhankelijk van het weer...

Ah, 20 inschrijvingen, gezellig, @SRS, maar wel je GB?, dan wil ik wel n keer samen naar boven, leuk 2 GB's die n beetje om elkaar cirkelen. Waarschijnlijk is de GB van Berrie nog niet klaar, zou helemaal mooi zijn, 3 GB's tegelijkertijd.

Laatst bewerkt door een moderator:
En nu maar duimen voor mooi weertje.
Het had afgelopen zaterdag perfect weertje geweest.:p

Morgen avond ga ik mijn strut naar het kielvlak repareren.
Mijn regelaar moet ook even nagekeken worden want die hielt zaterdag bij 3.7 volt per cel ineens in.

Zo het er naar uit laat zien zijn de weergoden ons zaterdag gunstig gestemd.
Fingers crossed! Lijkt me mooi duo GB sleep.

Mijn maat komt zaterdag ook met zijn lunak dus het worden er 21.
Het lijkt weertje te worden om zonnebrand te smeren.

Mijn piper vertoonde zaterdag nog een gebrekje wat ondertussen verholpen is.
Man wat heb ik er een zin in.

Heb je al wat vernomen van de props Gerben?

verstuurd met mijn smartphone

De voorspellingen voor het weer van zaterdag is veel belovend.
Een NO wind van max 3Bft middenin een oprukkend warmte front, betekend dat er kans is dat het zeer vroeg thermisch wordt, maar ook dat de ontwikkeling zo sterk is dat er aan het einde van de dag een beetje regen kan vallen.

Helaas is de kans dat ik aanwezig kan zijn zeer klein, ik blijf wel goed hoop houden.

Zijn er trouwens zaterdag ESG stickers te krijgen?
Zo ja, wat mogen ze kosten?

Eric

Hey Gerben maak niet uit dan blijven de ampère slurpers er nog even opzitten

1. Louis (loeki) ASW24, 2,4 GHz
2. Ally (Ally) graupner elektro kadett 2400 sleper (tot 7Kg), ventus 2cx 4,5m, 2,4GHz
3. Willem (jve) Grunau Baby, BOT, 2,4Ghz
4. Rob (rupke), telemaster sleper (tot 12 kg), SB11 4,2 m; 2,4GHz
5. Fred Thijssen Nimbus4 6.5 meter + ASW 19 4.5 meter 2.4 Ghz
6. Geert van Melick Ka6 E 5 meter 11 kg En een ASW17 4,4 meter 5kg
7. André_D ASW15 5.0 meter 10,5 kg
8. Marc Sanders Piper Super Cub 2m10 sleper tot 5kg (laten we eens beginnen tot max 3a4kg..., 2,4Ghz
9. Douglas (SRS) Grunau baby, Alsema Sagitta, (Toledo Special? want meestal sta ik werkeloos toe te kijken als er grotere slepers zijn... )
10. Jan Brilman, Amigo IV, 2.4 GHz
11. Bert (Bertus) pipercub, ask-18 (als hij af is) asw-24
12. Berrie: Supra (klittebandsleep), Furio (klittebandsleep), Skyfall (voor Bertus) (deelname een beetje onder voorbehoud.)
13. Gerben, Rascal 110 (tot 18kg), Ibis 120 (tot 11kg), NF151-klein nurflugeltje wat zweeft als een baksteen
14. Jeff, ASW 15
15. Eric: Diva, klittenbandsleep (deelname onder voorbehoud)
16. Gert-Jan, Solution XL (5? kilo)
17. Planck Franck ; KA6E 8 kilo, 2,4Ghz
18. Siem - DG100 4mtr of Metrick 2mtr
19. Fred - Samurai 1.8mtr
20. Ab (honda-x) - Ka8b 3,5 mtr, 2,4 GHz
21. Rob Robbied lunak 4 meter 2.4 Ghz

Even het lijstje aangevuld.

vraagje: zit er in de buurt een modelbouw zaak? Ik heb een potje balsa filler nodig:

S-SE32A.jpg

Misschien kan ik daar dan van te voren ff langs schieten.

Oh ja, Eric, ESG stickers, goed idee, wie heeft deze?

Ik kan ze wel op A4 transparant stickervel printen maar dat ziet er niet zo mooi uit.

Back