Enigma/Alex/???

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Kimble_Schmitz, 23 mrt 2009.

1. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
  2. val

val

Lid geworden:
    2 okt 2004
    Bas,
    Mooie herstelling, het lijkt me dat ze een non woven versie gebruiken voor de herstelling.

Nu, De staart is vermaakt. Ik heb de methode gebruikt zoals GJ beschreef met de carbon kous. Niet de moeite om er een foto van te maken want er is niets van te zien. :)
    Ik kan wel even beschrijven wat ik gedaan heb, Eerst 2 uur alles bij elkaar gezocht wat ik nodig had. En dan wat testjes gedaan om de juiste druk te hebben op de ballon.De balon vulde ik met een vat dat dient voor helium ballons hiermee kon ik precies doseren. In een tentstok heb ik een sleuf gemaakt, om een schuurpapiertje in te klemmen. dan via het motorspant en een boormachine heb ik de staart uitgeschuurt. Alles met een sterke lamp erbij. Na dit uit te blazen en ontvetten, heb ik een festo buisje van 6mm tot op het einde in de ballon gebracht en afgeplakt met tape. Hierover de kous en deze geimpregneert, de overtollige lijm af gedept. En het geval op zijn plaats gebracht, de ballon opgeblazen en klaar. 15Min werk. Alles heeft dan afgedekt op een terrarium-warmte matje liggen harden. bij het opblazen krijgt de ballon eerst zijn dikte aan de vulopening, wanneer je het uiteinde ziet dikken moet je stoppen met blazen want anders is het boem! De carbon kous is een van 20mm en de grootste diameter van de staart is 24 versmallend naar 14.
    Uit de kous heb ik enkele Rovings genomen naar de vernouwing toe.
    Alles ligt nu mooi strak tegen de binnenkant en is terug sterk.

Eerst wou ik dit verslag schrijven als hij terug vloog maar wegens ongelooflijk veel omstandigheden is het er vandaag ook niet van gekomen :(

Groeten Val

3. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Hoi Val,

wordt sterk he, die kous aan de binnenkant.
    Mooi dat het weer allemaal OK is.

GJ

4. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Nou! Wat ik zo lees klinkt als een 'job well done'
    Sterker dan ooit.

Deel Deze Pagina