Erasmusbrug Rotterdam

Ha mede modelbouwers,

Sinds enige tijd ben ik bezig met het bouwen van een model van de Erasmusbrug (de Zwaan). Dit is een leuke uitdaging aangezien er geen bouwtekeningen etc in omloop zijn. Maar goed so far so good.

Nu zit ik er over te denken ergens een site neer te zetten waar mensen de vorderingen kunnen volgen (scheelt me een hoop foto's sturen naar Jan en Alleman ;)). Weten jullie / of iemand van jullie of je dat zo maar kan doen. Of moet je dan toestemming hebben van de architect oid van een dergelijk object? Of mag je dat gewoon op het web plaatsen? Iemand hier toevallig ervaring mee.

Grtz Ksandert

Waarom zou je niet gewoon een bouwverslag hier op het forum neerzetten? Je hebt dan in ieder geval meer bezoekers dan op een aparte site.
Als je dit opgeeft aan het beheer via de meldknop krijg je ook wat extra ruimte om foto's te plaatsen.

Je bent natuurlijk ook niet de enige, die deze brug bouwt of heeft gebouwd. O.a. bij "De Minitruckers" (www.minitruckers.nl) is er eentje opgenomen in de baan. Deze is uiteraard demontabel en schaal 1 : 16.

Ha Corrien,

Bouw verslag hier zou kunnen maar dan moeten ook mijn familie en vrienden lid worden van dit forum om het te volgen. Zij hebben er verder niets mee. Dus daarom denk ik aan een aparte site.

ik heb trouwens bij minitruckers gekeken en is zeker een mooie brug maar met alle respect voor de bouwers (die idd een mooie brug hebben gemaakt) maar dat mag je niet de Erasmusbrug noemen. Daar kloppen te weinig elementen en karakteristieken voor.

Grt Ksandert

Laatst bewerkt:
image.jpeg

image.jpeg

Hoofd gedeelte (dus zonder wegen etc) in de grondverf.

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    178,1 KB · Weergaven: 504
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Ksandert, mooi project heb je daar lopen.

Wat betreft het volgen van je bouw hoeven vrienden, familie en kennissen geen lid te worden van Mbf, ook een bezoeker kan gewoon alle delen van het forum bekijken.
Tenzij ze willen reageren, dan moeten ze wel lid worden. Maar ik denk dat als je een aparte site ervoor zou maken je dit probleem ook zult hebben. Gastenboeken vereisen meen ik ook een registratie.

Bouw verslag hier zou kunnen maar dan moeten ook mijn familie en vrienden lid worden van dit forum om het te volgen. Zij hebben er verder niets mee. Dus daarom denk ik aan een aparte site.

Nee hoor, alles openlijk te lezen zonder een login, het enige wat ze moeten doen is even maar deze site en het juiste topic surfen en eventueel daarvan een bookmark/favoriet maken.

...Weten jullie / of iemand van jullie of je dat zo maar kan doen. Of moet je dan toestemming hebben van de architect oid van een dergelijk object? Of mag je dat gewoon op het web plaatsen? Iemand hier toevallig ervaring mee.

Grtz Ksandert

Allereerst: complimenten met je brug-model! Erg mooi gemaakt.
M.b.t. die toestemming: Jij mag gewoon een model van die brug maken en de foto's hiervan op het web zetten, hoor.
Zolang je het niet commercieel doet, (het model als bouwpakket uitbrengen en verkopen) heb je van niemand toestemming nodig.
Zou wat moois worden... In mijn huis bepaal ik wat er gebeurd. Niemand anders.
Nou ja, mijn vrouw bepaalt alles en ik mag het verkondigen.

ha allemaal, sorry voor de late reactie. Foto's waren idd niet erg recht geplaatst:weetnie:

Hij is nog lang niet af. Dit is de huidige status:
image.jpg

De fiets- en voetgangerspaden moeten nog komen, daarna de basculebrug, dan de slagbomen en verkeersborden en niet te vergeten de tramleidingen. Dus ben nog wel ff zoet. Maar de site is in de lucht. www.erasmusbrugrotterdam.nl

Te veel mb's?? Zeker niet hoor..
Er staan meerdere topics met tientallen foto's op het forum dus gooi er maar op hoor. :) :) :)

Ik zou de foto's dan 600x800pixels groot maken, of daaromtrent, zodat het verslag met veel foto's vlot op computer van de lezers komt.

Back