ervaring amca apeldoorn

beste

ik zit er al een tijd aan te denken om lid te worden van amca apeldoorn
maar zijn er hier mensen die me er meer over kunnen vertellen die er bijvoorbeeld zelf lid van zijn of er vaak gaan gast rijden kwa ervaring enzovoort

ik ben al een aantal keren weze kijken maar steeds was er niemand kan er iemand mij vertellen wanneer ik het beste zou kunnen gaan
zodat ik de meeste kans heb dat er iemand is

Hallo Wesley,

Het seizoen is nog niet begonnen. Tot nu toe zijn de weersomstandigheden niet goed. Er wordt pas buiten gereden als de temperatuur boven de 10-15 graden is en droog. De eerste club race is in het weekend van 2/3 mei 2015. De meeste kans maak je op dit moment op de woensdagavonden op het binnencircuit in de kantine.

Met welke auto rij je, ben je van plan te gaan rijden? Elektro / brandstof? Merk / type / klasse?

Oke bedankt

Ik rij met een hpi rs4 nitro 1/10
Ben nog een beginner maar zou graag wedstrijden rijden voor de fun
En bij een club lijkt me altijd wel gezellig eigenlijk

Wesley,

Goed om te horen dat je wedstrijden wilt gaan rijden. Clubwedstrijden zijn daarvoor ideaal. En als je eenmaal op een circuit hebt gereden wil je niets anders meer. Je leert er ook veel meer van, door veel te vragen aan de overige 1:10 rijders en goed op te letten hoe ze hun auto's afstellen en hoe ze rijden. Als je de ervaren rijders vraagt, zijn ze altijd bereid je te helpen. Ik ben al sinds 2005 lid van de AMCA en dat bevalt ontzettend goed. Aankomend seizoen ga ik, naast 1:8, ook voor het eerst 1:10 rijden, met een Serpent 748. Ik zie je in april vast en zeker op ons circuit. Je bent van harte welkom als lid, of als gastrijder.

Ik hoop inderdaad dat ik er ook veel van kan leren want afstellen lukt me niet echt zeg maar maar ik ga je dan zeker een keer zien daar zodra het kan kom ik langs
Bedankt

28 mrt en 11 april. Geen idee wat je moet doen om er bij te mogen zijn, ken de club verder zelf niet

Uiteraard is iedereen op de klusdagen welkom, maar op de klusdagen wordt er juist niet gereden. Er komt binnenkort een nieuwe toplaag op het asfalt, en er zijn allerlei werkzaamheden aan de accommodatie die gedaan moeten worden voor aanvang van het seizoen. Denk bijv. aan wassen van de kantineramen, reinigen van de reclameborden, schoonmaken van de dakgoten, tribune van groene aanslag ontdoen, etc. Hulp is altijd welkom !!

Zoals ik al zei, op dit moment wordt op de woensdagavonden met Mini-Z gereden op het binnencircuit in de kantine. Maar zodra het mooi weer is gaan we uiteraard buiten rijden.

Afstellen van je auto gaan we je zeker mee helpen !!

Ik rij met een hpi rs4 nitro 1/10

Als je hier nog geen optiion onderdelen zoals turnbuckles hebt valt er weinig af te stellen dan alleen de aandrijving nalopen, het motortje en de dempers.

Op de AMCA rijden de meesten met wedstrijdmodellen of semi wedstrijdmodellen (Kyosho rijders). Ze rijden dan wel met een soort van stockmotor maar krijg niet de ilusie dat je ze kunt bijhouden ondanks dat je een 2.5 of een 3cc motor heb.
Als dat voor je gevoel geen probleem is kan je nog veel lol beleven en ervaring opdoen met je RS4, de brandstofrijders vormen daar zeker een gezellige groep!

in het begin zal het meer voor de fun zijn en ja dat ik ze waarschijnlijk niet bij kan houden
ja dat is natuurlijk dan wel balen maar ja dat soort auto kosten denk ik ook wel wat meer lijkt me en wie weet als het bevalt dan komt er zeker een wedstrijd auto

wat de rs4 betreft die heeft na genoeg nog geen option delen komen nog wel
gaat inderdaad meer om de aandrijving nalopen ik vind hem niet lekker lopen en krijg hem ook nog niet helemaal zo als hij zou kunnen lopen
er zit trouwens een 2.5 motertje in

Wesley, dat doe je goed. Kom gewoon gezellig met je auto rijden bij de AMCA, we helpen je wel met afstellen. Verder gewoon lekker veel ervaring op doen met op een circuit rijden. En als je eraan toe bent kun je altijd nog een ander model kopen. Maar dan weet je intussen veel meer en kun je ook een veel betere keuze maken. Ik zie je binnenkort wel op het AMCA circuit, tot dan!!

Back