ervaring met bionic batteries?

ik ben van mening dat er maar 2 fabrieken zijn die lipo's maken en die staan in hong kong

Die mening klopt niet helemaal.

Dualsky Models DUALSKY Models - Lithium Polymer Batteries, Brushless Outrunner and RC EP Airplanes
..MaxAmps 4000 Cell
..Vampower Pro
..XPower

“E2-Tech” E Square Technologies E Square Technologies Co., Ltd - lithium polymer battery
..E-Tec

Enerland *Enerland*
..FlightPower “EVO” Evolution
..Hyperion LiteStorm “VX” Voltage Xtreme
..iRate
..Poly RC
..PolyQuest XP
..Thunder Power Gen. 2
..Tanic 5000 Cell

“HECELL” High Energy Battery WE POWER THE WORLD ? HECELL ??????????
..MaxAmps 3000 Cell
..TrueRC

Kokam Kokam Engineering Co., Ltd. - Company Profile
..Kokam

Saehan-Enertech Enertech International, Inc. - Lipo, Lithium-ion polymer cell, Polymer battery, Battery Pack
..Thunder Power Gen. 1
..Align
..Hyperion LiteStorm “CL” Capacity Light / Hyperion “VL” Velocity Lite
..Impulse Power
..Thunder Power ProLite
..Zebra Hobby LiPower Lites

Tronics Electro
..MaxAmps

En als ik verder zoek vind ik er nog veel meer.:mrgreen:

Mvg Johan

Zal ik dan maar de stoute schoen aantrekken en een 5s 3300mAh bestellen voor mijn extra 58" waar ik nu met de 170 cycle G3 CX in vlieg die 40% goedkoper is en met 5C geladen mag worden, en een 4x langere levens duur ( heeft hij bij mij al gehaald ten op zichten van flightpower ) en plaats van de bionic 1C/2C.

twijfel, twijfel twijfel. iemand die mee wil sponsoren, voor echte meet gegevens. Vinden de 130 Euro voor dit pakket toch wel heel veel ???
76 Euro voor de G3 CX.

Bart,

"veel power" boeit niet, gaat erin en eruit wat ze opgeven bij het opgegeven voltage ?

Dit zegt dus wel veel, als hij geen power kan leveren betekend dat de spanning in elkaar zakt met belasting en dus de efficiëntie lager is als een cel die veel power kan leveren. Ook wordt door het inzakken van de spanning door de accu een hoop warmte geproduceerd in de accu, waardoor ze veel te warm worden, de FP's waren daar een goed voorbeeld van.

Als sponsoring komt, bouw ik direct de eagletree om in de 58" :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Zal wel niet, want die dingen in HK zijn voor bijna iedereen meer dan goed genoeg :D

Bart

Laatst bewerkt:
Als het zo'n goed Lipo's zijn, waar kan ik op de site van hun
BIONIC BATTERIES - WE GET YOU POWERED
grafieken zien met 1C tot 35C ontlading, net als bijvoorbeeld deze nieuwkomer.
Test Results
doen het net weer iets beter als de G3's maar mogen maar 3C geladen worden. Zijn hier nog niet te krijgen, en het assortiment is klein( maar groeiende ) , maar kosten ongeveer de 3/4 van de Hyperions.

Bart,

Ik ben al een maandje 2x2s 4000mah lipos aan het testen in mijn 1:8e buggy.
Ze geven veel meer vermogen dan een fp in hun klasse, heb deze namelijk ook getest, en hadden na een 2tal maanden al behoorlijk minder capacitieit.
Tot nu toe zijn de bionics echt top, door de hoge c-waardes icm de goedkopere prijs+vemogen ben je er veel beter mee af dan een fp!

btw: een 1:8e buggy trekt behoorlijk grote stromen...

grtzzz

Welke FP's

Als het EVO's waren dan presteren alle lipo's die je nu kunt kopen voor veel minder dan die Bionics , veel beter, dat zegt dus weinig. Vergelijking met G3's, Zippy's, Rhino's hebben we iets aan.

Heb je gemeten, Nieuwe G3 tegen Nieuwe FP EVO ging bij mij, met de zelfde setup, van 90A naar 120-125A( alleen ander accu dus ) is dus 35-40% meer power.

Meten is weten :-)

Ze moeten gewoon die grafieken leveren.

Bart,

Back