Ervaringen Graupner Monsun BO209

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Sleurhutje, 22 jun 2008.

1. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    ok ik heb gewone standaard kunstof(rubber) wielen gebruikt enwel de max wat in het kapje past ik zag jou probleem al aankomen vandaar gelijk deze aanpasing gedaan wel heb ik idd de opening wat uitgefreest en bijgewerkt met rode verf, en het past prima sleur:yes:

2. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    en dit is de mijne sleur :wink:

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Mwja, dan nog blijft het gras een beperking. Ook met mijn BM Super Dimona dezelfde ervaring. En die had 65mm wielen. De achterste wielen is geen enkel probleem, maar die zitten vast. Er id teveel frictie op de wielkap waardoor deze te hard afremt en het vliegtuig gaat duiken (schiet dus naar een zijkant weg over de neus).

Ziet er netjes uit. :thumbsup:

4. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    ja klopt idd hij gooit het kapje en zeker als het net gemaait is geheel vol gras waardoor het wieltje klemt ook remt gras natuurlijk erg af!! en dan krijg je n raar efekt en kan hij idd omslaan ga toch proberen ze erop te houden ,hij maakt de monsun wel af :yes:ik heb op mijn charter dezelvde kapjes zitten en geen enkel probleem met starten of landen :wink:

5. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    De volgende wordt zo'n 2,4 tot 3,0 meter spanwijdte. Is zelfbouw dus een meerjaren project. :? Heeft wel veel grotere wielen dus da's geen probleem meer. ;) De Graupner 2,8m is nergens meer leverbaar. Al diverse mails naar Duitsland en Oostenrijk aan besteed. :cry:

6. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    okeee nu al niet meer leverbaar? das erg jammer zeg dat was wel n erg mooi produkt van graupner wel erg prijzig maar dan heb je ook wat :wink:

Deel Deze Pagina