Deze combi staat al een tijdje op stapel, ik heb hem begin 2011 al gezien. Het is een sensor regelaar, eigenlijk zoals brushless ooit eens begon. De regelaar stuurt de motor exact op positie en kan ook de positie bepalen, net als een stappenmotor. Dat is ook die extra verbinding tussen de regelaar en motor. Je kan daardoor een exact toerental vasthouden, ongeacht de omstandigheden, dus constant speed vliegen. Voor zover ik weet levert hij naar wens energie terug aan de accu, er zit een instelbare stroombegrenzing op om de accu te beschermen De prijs die ik toen gehoord heb ligt net onder de 1000 Euro voor motor en regelaar. De motor en regelaar kunnen "customized" geleverd worden, dus ingeregeld op wens van de klant. GJ
Die Hacker regelaar heeft sinusoïdale commutatie, dit in tegenstelling tot de gebruikelijke trapezoïdale commutatie zoals in het plaatje.
Maar goed dat het een plug en play is. De set is te koop bij Lorenz. Ron ,zoals altijd een waardevolle bijdrage aan het draadje. Ik zet de set op mijn verlanglijstje.
Het lijkt me sterk dat ie al te koop is want hij staat nog niet eens op de dealerpagina van Hacker. GJ
Deze sinusoïdale regelaars zijn al een poosje op de markt, met stroom/koppelregeling, sensorloos: SLS-Sinusleistungssteller!
Meestal zijn de modellen suicidaal, dan kunnen de motor en regelaar niets anders doen dan maar mee te gaan in die kamikaze actie. GJ
Toen Henry Ford in het tijdperk van de paarden aan het publiek vroeg wat zij wilden wat het antwoord , een sneller paard.
Zoals waasrschijnlijk bij de meeste f3a vliegers wel bekent is Turnig ook al een tijdje met een f3a motor bezig. Er is er nu een uit: F3A SK3 competition series 28 Pole Outrunner