Ervaringen met Hextronix D9 Lipo's van United Hobbies?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Tadango, 26 feb 2007.

1. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    ik heb vandaag ook de eagle tree binnen gehad. Heb het schermpje nog niet besteld, maar de grafiekjes zijn superdeluxe hoor!! echt kikke :D. Ook een optisch RPM metertje, maar die moet ik nog erop plakken.

hier ff beetje lopen klooien. Beetje rondvliegen en af en toe een flipje met de T-Rex450Xl

2. Z900

Z900

Lid geworden:
    16 nov 2006
    @ Goofer, 15 maart heb ik besteld... toen waren de 2200mAh lipo's niet in voorraad... eens die er weer waren
    ging het razend snel... binnen 2 to 3 dagen na begin verzending aldaar, hier ontvangen.
    En ik moet zeggen... ziet er erg goed uit die 2200mAh... goede dikke geleidende draden aan de LiPo's,
    mooie pakketjes. (nu de performance eens afwachten...maar dat lijkt geen probleem)

@sietse,

Ja mooi he... je kunt ook de Y-as rechts een parameter toekennen.

Ben ook ff aan het stoeien geweest... pitch curve 5% - 4% - 3% - 2% - 1% ( nou dan wil die wel blijven staan ;) )

Lang op (midstick) 22.000rpm (= (delen door 150T/11T) 1610 op de kop) gedraaid met de nieuwe hextronix.... ging 1200mAh in.
    (laatste 2 beelden)

De deans er ff afgehaald.... ff gechecked op de gehavende 450S:

===================================================================================

mvg, Z

3. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Vandaag met de D9 gevlogen. Setup:
    Kyosho Mustang 2.8-2.9kg
    HXT 50-55 met 13x8APC
    Himodel 60A
    6s 4100 HXT D9 lipo

Volgas 1100W (+/-22V, +/-50A). Met de mustang vlieg je 60-100% dus redelijk op vermogen. De accu doet het net zo goed als 6s 4200 flightpower en thunderpower. Hij blijft alleen zelfs iets koeler :) Wat ik nu gezien heb is super. De accu's doen het beter maar zijn nog nieuw. Het is even afwachten hoe ze het na 20 vluchten doen. Voorlopig ben ik happy en ga ik zeker nog meer packs halen ;)

4. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Vandaag nog vluchten gemaakt. Slechts 2000 mAh eruit dus niet echt belast ;) Vermogen blijft nog perfect :) Accu nog steeds niet warm, gewoon handwarm niet meer. Dit lijkt de perfecte accu voor een klein budget. Spanning net na de vlucht is ook gewoon goed. Tijdens het laden stijgt de spanning ook niet snel dus de weerstand is echt goed. Nog maar wat erbij halen :)

5. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Mijn packs zijn er nog niet :cry:
    Waarschijnlijk rond 14 April, m`n Logo staat hier dus stoffig te worden :evil:

6. Vincent K.

Vincent K.

Lid geworden:
    12 feb 2003
    Ik heb 2 3S 2200 accu's ondertussen vliegen, echter kan er nog erg weinig over zeggen.
    Ze lijken het erg goed te doen en worden amper warm.
    Ik heb maar een data logger besteld om eens te kijken wat dingen nou werkelijk doen...

Dus nog even gedult..

7. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Omgebouwde Hirobo sceadu met 600mm bladen.
    Accu: 6S4100mah 12/20C D9 hextronic
    motor: HXT42-63- 600KV, 298 gram. nu met 9 tands tandwiel. (dacht ik)
    Servo's: 4x SSV-9764MG SCR 48g, 7.4kg/cm, 0.09sec Metal Gear.
    Gyro: GY401
    Ontvanger: Graupner C17 gevoed door 2S1000mah via een HXT UBEC 5/6v (op 6V)
    Vliegklaar gewicht: ±3.5 kilo

1e sessie: 2115mah ± 6.5 min
    2e sessie: 991mah ± 3 min
    3250mah in 10 min, dus 3.25Ah in 10 min, is 19.5 Ah in een uur, dus gemiddeld 19.5 amp Ongeveer. Als je het grafiekje bekijkt zittie rond de 22amp in hover. Toeren heb ik nog niet gemeten
    Max amps = 46.62 amp, bij 22.03Volt. Dus piekvermogen is 1027W, is dus net wat meer dan 1KW. Met dit vermogen heeft ie meer dan zat om leuk rond te vliegen in ieder geval :)

Accu was niet warm. niet te merken dat ie belast is zegmaar... :roll: :D.
    Motor word wel wat warm, misschien nog ff beter koelen.

8. Z900

Z900

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Vanavond 3 (volgeladen) accu's door de datalogger gehaald:
    (waar Align staat als LiPo merk, moet Xtreme Power zijn)

De Xtreme Power lipo heeft zo'n 20 cycli gehad de andere 2 zo'n 4 a 5 cycli.....

Sessies van ongeveer 7 min. hoveren en matige-redelijke punch outs.......

Heli: 450S met 315 Pro woodies, 40A esc en 430L 3550KV motor/ 11T

Startlaadspanning Hextronik: 11.41V, ThunderPower: 11.36V, en Xtreme Power: 11.50V.
    zelfde volgorde wat erin is gepompt nadien: 1395mAh, 1289mAh en 1314mAh.

wat me opvalt is dat er max. maar 21A wordt getrokken 8O

mvg, Z

9. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    21 amp????? zuinig motortje? niet al te extreme uitslagen op de pitch? misschien door de 315 bladen? (ik heb 325). Of misschien omdat jouw heli vet licht is?

10. Z900

Z900

Lid geworden:
    16 nov 2006
    @Sietse,

tja 315 idd, afgelopen avond nog de 335 gelogged...zelfde resultaat...
    Morgen eens andere throttle curve en/of 13T proberen.

mvg, Z

11. Vincent K.

Vincent K.

Lid geworden:
    12 feb 2003
    Hoi Hoi,
    vandaag even mijn setup in de funjet gemeten..
    Motor = Mega 16-15-3 met 5.5x4.3 prop.

Mijn Hextronic 3s 2200 accu's worden nu belast met een 35 ampere (statisch gemeten), accus worden
    nauwelijks warm en hebben duidelijk meer te zeggen als mijn 2200 Hi-models (10c wat dus ook wel logisch is..)
    Met de Hi-models trekt hij maar 28 amps.

Tevens mijn vandaag binnengekregen TP W30A regelaar van UH getest in deze combi.
    Deze 30 amps regelaar van wel 15 dollar doet het super en houd zich tijdens de vlucht prima!!
    voor 15 dollar zeker een aanrader!

Groeten Vincent

12. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik heb ook maar zo'n eagletree logger gekocht met lcd, kon het niet laten ;)

Verder nog wezen spelen met de 4100 ers. Na ongeveer 6 vluchten doen ze het nog perfect. Laagste spanning die ik heb gezien is 3.5V per cel, en dat bij 40A-45A. Da's echt super :) Spanning houden ze echt goed en ik vlieg er gemiddeld met 18A mee in de mustang. Tot nu toe maximaal 2600 mAh eruit gevlogen. Prachtige pakketten......

13. Vincent K.

Vincent K.

Lid geworden:
    12 feb 2003
    Het is zo makkelijk om wat online te bestellen..
    beslist niet goed voor mijn rekening ;)

ik hoop eind deze week mijn laatste 2 bestellingen binnen te hebben, incl. Eagle tree logger..

14. flyinghy

flyinghy

Lid geworden:
    10 apr 2007
    Ik wil bij deze site ook een aantal dingen gaan bestellen, alleen ik zie sommige berichten over de douane gaan en dat ze te grote/zware pakketten eruit halen? Alles bij elkaar wat ik wou bestellen weegt 970 gram, is het anders verstandiger om i.p.v. 1kg registered airmail 2 bestellingen te doen? Elke 500 gram. dit is 1.8 dollar duurder in verzend kosten, maar dan loop ik misschien minder risico dat het eruit gevist wordt? Maar aan de andere kant heb ik twee keer zoveel kans dat er iets mis gaat. Wat lijkt jullie slim om te doen?/ hoe bestellen jullie het daar.

M.V.G

15. Vincent K.

Vincent K.

Lid geworden:
    12 feb 2003
    Hoi,

ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met de douane.. (even afkloppen.. nog 2 pakketten onderweg en al wel meer dan 10 besteld ondertussen) Tevens, mocht de douane je wel er uit pikken dan ben je nog goedkoper uit dan wanneer je de zelfde dingen hier koopt.

Tadango heeft meer ervaring met de zwaardere paketten en zelfs hij heeft bij UH nog niets hoeven betalen meen ik.
    Je theorie van 2 keer zoveel kans gepakt te worden door het op te delen is niet geheel terecht.. Je moet het er gewoon op wagen, in welke setup dan ook.
    Sommige weken controleren ze gewoon alles van een bepaalde zending en anders zijn het gewoon steekproeven oid.. Je weet het toch nooit zeker.

Groeten Vincent..

16. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    klopt :) Tot nu toe nog steeds mazzel gehad. ook met 700G pakketen. Er is nog heel wat op komst dus ik kruis mijn vingers nog even ;)

Inderdaad niet goed voor je saldo :( Inmiddels al meer dan 1200 dollar overgemaakt die kant op :(

17. flyinghy

flyinghy

Lid geworden:
    10 apr 2007
    hoi

Oke, bedankt voor de informatie! Dan bestel ik wel gewoon alles in eene, dat lijkt mij wel zo makkelijk want alles is dan in 1 keer binnen.
    En dan maar hopen dat het er gewoon doorheen komt.

groeten Martin

18. 2F@st4U.:[BE]:.

2F@st4U.:[BE]:.

Lid geworden:
    19 jul 2006
    Voor de belgen onder ons ...

blijkbaar geen problemen zolang de douane maar geen rekening in de verpakking vind, en die laat UH toch gewoon achterwege.

Heb al 2 grote pakketten met controle binnengekregen.
    6 * 5Kg Servo's --> 100 €
    2 * 5S 2200 mAh Lipos + Regelaar 80 Amp ---> 150 €

Bij beide pakketten geen extra kosten en toch gecontroleerd door de douane.

Greetz

:eek:ntopic:
    Mijn D9 5s2p 4400 mAh doen het nog voortreffelijk na een 10 tal laadbeurten. (gemiddeld 3000 mAh bijladen per vlucht)
    Max belasting statisch 60 Amp. Zal in de lucht nog wel een klein beetje minder zijn.

2de paar is onderweg.

Ik hou jullie op de hoogte (... als het weer zo blijft zal ik snel genoeg aan de + 50 cycles zitten. )

19. freaky-pyro

freaky-pyro

Lid geworden:
    1 aug 2005
    7.300 stuks :eek: :?:

20. the cosmic gate

the cosmic gate

Lid geworden:
    26 jul 2005
    hoe zullen deze Lipos zich gedragen in een Cat (Bk wildthing) ?
    Dit samen met een LMT 2240 /10
    zal dan gaan voor 4 x 4s2200

Deel Deze Pagina