Extra 330 2,6 mtr

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door razor, 14 mrt 2010.

1. ultim@te

ultim@te Guest

once you go HITEC , you`ll never go back ;)
    moest wel lachen om je PB`tje :D

2. razor

razor Guest

HOEVEEL PECH KAN IEMAND HEBBEN,

vandaag naar het veld, kist in elkaar gezet,

motor starten vliegen, om een of andere reden houd de motor er mee op....
    en moet ik een nood landing maken.

kist komt te hard over het veld, en na de landing eindigt hij in het prikkeldraad, resultaat:
    beide vleugels beschadigd, stukje voorlijst, onderkant flink wat krassen in de beplanking,

gelijk de rotzooi maar in de auto gegooid en vanmiddag de folie her en der verwijdert, in principe valt het allemaal wel mee, maar moet toch weer een avondje of 2 repareren, intussen zijn de gaten en krassen alweer vlak gemaakt met allbastine filler.
    en morgen is het nieuw ingelijmde stuk ook wel weer droog,

ik heb met de oude Extra 12 jaar gevlogen en nooit wat gehad, en dit ding heb ik al bijna 2 jaar en niks dan ellende.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2012
  3. razor

razor Guest

4. ultim@te

ultim@te Guest

lekker balen rick , zit je idd niet mee met deze extra.
    hoop dat je hem weer snel opgelapt hebt en dat het van daaruit beter zal gaan.

mvg eric

5. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Ach Rick,

Nu is de nieuwigheid er van af en zul je zien dat je er dadelijk weer 12 jaar probleemloos mee vliegt. Bij mij moeten nieuwe dingen ook altijd eerst een keer stuk / beschadigen.

6. Marcel_S

Marcel_S

Lid geworden:
    3 aug 2009
    filmpje van vanmiddag, het was mooi weer.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. razor

razor Guest

zoals je kan zien vliegt hij nu goed, geen flutter meer of afslaande motoren,

enkel het gebied zo rond de 1500 tot 200 toeren loopt hij niet optimaal, vanmiddag wil ik dus nog de carburateur wisselen en dan nog eens weer draaien.

deze set-up is met de KS potten, en eerlijk gezegd vind ik hem nog niet bijster stil, ik zal zodra ik een spinner heb, de 3blads monteren, dit zal waarschijnlijk wel een geluidsreductie opleveren..

marcel dank voor de film

8. razor

razor Guest

ik ben momenteel bezig met de bouw van een ultimate (emhw)
    deze kit is bedoeld om daat 2 mtw potten in te plaaten....€330,- voor een stel uitlaten.

ik denk dat ik hier de china dempers in ga schroeven..

9. Marcel_S

Marcel_S

Lid geworden:
    3 aug 2009
    laat die 2 blads er maar op zitten, ik vind het altijd wel een lekker geluidje, zo'n snerpende prop.

10. razor

razor Guest

Gistermiddag voor het eerst goed gevlogen qua motor, ik heb de carb weer gewisseld voor de originele, en hierop liep hij prima.

Echter tijdens een meskant vlucht vol gas, ENORME flutter op het hele staart gedeelte. zowel richting als hoogte, de hele achterkant brak er zowat vanaf...

na de landing bleek dat er een paar scheuren in het achterste deel van de romp zaten:

deze zijn nu versterkt met carbon.. aankomend weekend maar weer proberen.

11. razor

razor Guest

eerst de sandwich weg gesneden, en vervolgens aan 2 kanten nieuw carbon gelamineerd, zodra dit droog is, maak ik het spant voor het richting roer er weer in. deze word ook verstevigt zodat daar ook geen flutter meer door kan ontstaan.

12. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Hoe kom je toch iedere keer aan die flutter? Ligt dit nu gewoon aan te veel motor vermogen. Of is de kist zelf niet stabiel genoeg? Ik heb namelijk eenzelfde staan alleen dan van Jonk met de kunstvlucht roeren en een 3w75 en die heeft geen flutter.

13. razor

razor Guest

ik denk dat het te maken heeft met de roeren, ik heb een toc uitvoering,en hiervan zijn de roeren aanmerkelijk groter dan van het origineel.

dat in combinatie met de eerder genoemde servo's heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat er al scheurtjes zijn ontstaan in het staartdeel die zijn inmiddels gerepareerd, en het zou nu in orde moeten zijn.

14. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Rick,

Weet jij toevallig de uitslagen van de roeren voor de kunstvlucht versie? Die van mij staat namelijk klaar moet alleen nog even de uistslagen in programmeren. Ik heb dus de versie met de kleine roeren.

15. razor

razor Guest

dan zou je even een bericht naar remke germs moeten doen, ik hou me niet zo bezig met de exacte uitslag, normaliter doe ik ongeveer 40gr voor hoogte en ailerons en 60 gr voor richting 60% expo en dat is het wel zo'n beetje

eventueel kun je dit nog verminderen naar 30 en 45 gr door er een dual rate op te zetten. met 40% expo

16. razor

razor Guest

afgelopen zondag voor het eerst een aantal vluchten gemaakt met de Extra, en geen problemen gehad, geen flutter of afgeslagen motoren, hij vloog bijzonder strak!!!

17. Wiert Land

Wiert Land

Lid geworden:
    19 nov 2010
    :thumbsup: mooi dat et eindelijk goed gegaan is, heb je de servo's nu vervangen voor sterkere?

18. razor

razor Guest

nee ik heb nog steeds de bls 451 maar wel anders bevestigd, er zat nogal wat speling op de ophanging, ik heb het deksel waar ze op vastgeschroefd zitten voorzien van een laagje kool.
    en de servo's met houten blokjes hierop vast geschroefd, deze zaten met alu hoeklijntjes geschroefd met M2.5 boutjes, nu dus met Parkers vast getrokken, er zit nu nagenoeg geen speling meer op de roeren..

19. razor

razor Guest

hoeveel pech kan iemand hebben,

afgelopen dinsdag avond vliegen op vliegveld hoogeveen,
    stinkt de extra enorm naar benzine, wat blijkt, heeft de motorkap sluiting, die aan de voorkant 2 pinnen heeft, de tank doorboort, de hele binnen kant vanaf de cockpit is totaal opgelost.

dat worden weer 4 avonden lamineren:

20. razor

razor Guest

de oude laag verwijdert:

maar ik heb te weinig 2mm dik piepschuim, dus da moet ik eerst nog even halen..
    zodra dat binnen is, kan ik de bodem als eerste weer vernieuwen

Deel Deze Pagina