Extreme Flight Extra EXP

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Cytochrome, 17 okt 2009.

1. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Was er zo speciaal aan?

2. Fready'

Fready'

Lid geworden:
    9 aug 2007

Hij zit in de bouw :D

Als ik nergens tegen loop zal hij zaterdag zijn maiden krijgen.
    Hij is nogal vervoersonvriendelijk (allé in mijn handen en mijn auto toch) maar ik betwijfel niet dat hij in de lucht ijzersterk is.
    Mijn eerste indruk was, "Hmm waar is het hout?" maar na goed kijken zie je het wel. :p

Laatst bewerkt: 20 okt 2009
  3. Cytochrome

Cytochrome

Lid geworden:
    4 sep 2008
    ik kon er ook 4 graupners opzetten ipv 2 tegen dezelfde prijs, maar de graupners trekken tot 950mA heb ik ergens gelezen en de BEC is "maar" 3A. om zeker de bec niet over te belasten heb ik er maar 2 gestoken op de curciale plaatsen :)

4. David BRO

David BRO

Lid geworden:
    12 aug 2009
    Hier zit em ook volledig in elkaar. Hebben jullie misschien nog advies ivm volgende :

CG : handleiding geeft vleugelbuis aan. Nu heb ik de Turnigy 36-42 1000kv, 132gram, de Turnigy Plush 60A, 60gram, 12x6 APC-E en plastic protech spinner 51mm, achter de vleugelbuis Graupner R16Scan, en achteraan de 2 Graunpners 11.5 gram. Batterijen die ik heb zijn Turnigy 3S 2650. 225 gram. Ik moet mijn batterij helemaal tot vooraan tegen de motoras steken, en dan kom ik net aan CG gelijk met de vleugelbuis (2 draadjes tussen romp vleugels, dus preciezer kan ik niet meten...). Lijkt me zo onlogisch dat ik de batterij zover naar voor moet brengen, dus :
    - Klopt zwaartepunt op vleugelbuis ?
    - Dacht dat batterij bijna tegen vleugelbuis uit zou komen, helemaal niet dus, hoe zit dat bij jullie ?
    - Lood toevoegen dan maar ?
    - (moet voor mij niet 3D zijn, wil meer precisievlucht, dus zou CG volgens mij nog voor de vleugelbuis moeten krijgen?)

De SFG : Ik vind hem leuker zonder. Voegen de SFG's veel waarde toe ? Vliegt hij dan strakker in rechte vlucht ? Meer dan een meskant, vierpuntsrol en figuren uit F3A - X - M doe ik in eerste instantie niet. Dus : weglaten of toch maar erop zetten...

@Jan : zag je in het andere topic melden dat het kleurschema van de coil niet 100% overeenkomt met de romp. Is bij mij ook, coil komt 2mm te laag uit, maar maak ik niets uit, vanop 3 meter afstand valt het niet meer op, en zo dicht vlieg ik niet bij mijn neus langs, ben Jens niet :p Coil komt wel schitterend passend uit met de spinner.

... en wel kut dat het de laatste weken telkens geen vliegweer is in het weekeinde :rolleyes:

5. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Hi,

voor dat zwaartepunt... normaal moet de batterij niet zover naar voor, maarja dat is natuurlijk met de torque setup etc. Ik zou je aanraden om met je batterij ver naar voor te beginnen (zwaartepunt zoals in de manual). Later kan je de batterij naar eigen wens naar achter plaatsen. Het is inderdaad zo dat de meeste 3D piloten de batterij nog een pak naar achter plaatsen (zal bij jou waarschijnlijk het midden zijn tussen vleugelbuis en motorbox) dit omdat het toestel met het zwaartepunt naar achter, toch goed blijft vliegen... Als je niet echt plant harde 3D te vliegen is het waarschijnlijk beter de batterij vooraan te laten liggen...

Over de sfg's, die zou je eens moeten proberen, en zelf beslissen wat je wil... Het heeft zowel voor als nadelen bij het vliegen van figuren (bij sterke crosswind is het denk ik eerder nadelig) anderzijds heeft het een pak van voordelen. De rudder is veel effectiever, hij vliegt met minder rudder meskant, en veel beter high alpha KE, hij is ook super stabiel in harriers etc...

6. David BRO

David BRO

Lid geworden:
    12 aug 2009
    Bedankt Jens, dan zal ik eens in de auto springen en wat plaklood gaan halen (schat dat 25gram tegen de motorbox het wel doet dan) ... kan ik de batterij nog tot tegen/in de motorbox houden, maar hoef ik hem toch niet meer tot tegen de motoras te schuiven....

De sfg's laat ik dan nog wel even weg in het begin, kan ik achteraf het verschil ervaren..

7. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Ah, nu zie ik het verschil... je vliegt met 3S, terwijl ze eigenlijk 4S opgeven, dat is waarschijnlijk onmiddellijk een groot verschil in gewicht, daarom moet je de batterij meer naar voor schuiven...

Deel Deze Pagina