Heb zondag mijn Graupner Extra 109cm wat hard tegen de grond gezet, 2 vleugelspantjes wat gekraakt en vleugel in de romp gedeukt. Had net die TR35-42D 1000kv onderweg met nog een extra 3s batterij, die is gisteren dus thuis geleverd. Mijn vorige motor was de TR35-36C 1100kv (propmeenemer zot gedraaid, en dan maar volledig nieuwe motor besteld, omdat ik geen 100% passende spare meenemer vond...), en die is toch merkelijk te zwak op 3S (baseer me op geluid bij acceleratie van mijn Graupner, en wat ik zie en hoor op de verschillende EXP filmpjes...). Op mijn Graupner ging het net met een 11x7, maar had wel een fractie tijd nodig om goed op toeren te komen. Snelheid zeker ok, torque redelijk OK, maar niet onmiddelijk beschikbaar, 0.5 tot 1 seconde vertraging. 12x6 was nog iets erger. Hoop dat de 35-42 met zijn 45A max, toch sterker is dan de 35-36 met 35A max. De Graupner was trouwens 1020 gram vliegklaar (op mijn keukenweegschaal...)
Nu, de Graupner crash is een goed excuus om vanavond de EXP te halen bij Bert, maar ga het toch op die Turnigy op 3S houden, volgens de specs en de simulaties denk ik dat je die toch moet kunnen vergelijken met een Torque tussen 3S en 4S (let's say 3.5S). Ga gewoon de 12x6 APC-E erop plaatsen, volgende week weet ik wel te vertellen hoe het gaat. Hoop dat het in ieder geval iets wordt, weinig zin om nu al mijn 3S batterijen op rust te zetten...
P.S. : ben nog maar 2 maanden aan het vliegen, dus over vliegen heb ik hier niks te vertellen, alleen te leren

, maar met de motorspecs ben ik toch al wel wat bezig geweest...
P.S. 2 : bedankt Jens voor de tips die je me zondag gaf !