eZrun, ervaringen

Discussie in 'Electro auto's' gestart door sitmark, 11 jul 2008.

1. MeX101

MeX101 Guest

Bedankt! hobbytoys88 is inderdaad een goede als ik de feedback lees. Ik ga asap de brushless setup bestellen.

2. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008

ikzelf heb nu de 8,5T motor en de 60A regelaar..
    maar wat adviseren jullie mij voor bekabeling en stekkers tussen de motor en de ESC. ik wil de motor dmv een stekkerverbinding met de regelaar verbinden.
    kunnen jullie mij een linkje geven met zon stekkerverbinding zodat ik kan zien wat jullie me adviseren? en is 2,5mm dikke bekabeling goed genoeg?

en plakken jullie de ESC. gewoon met de dubbelzijdig tape vast in het chassis van de auto? ( in mijn geval een traxxas slash )

3. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    tussen de motor en de esc heb ik 4mm goudpluggen zitten. In jouw geval voldoen 3mm of 3,5 mm ook. De mannetjes aan de motor, de vrouwtjes aan de esc.
    De esc kan je met dubbelzijdige tape prima vastplakken, bij de 150A die ik heb zitten twee gaten waar je het mee vast kan schroeven...

4. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    heb je een linkje voor me, naar de bedoelde goudpluggen?
    tis allemaal nog nieuw voor me, en wil wel graag gelijk het goede bestellen

alvast bedankt

edit: is dit wat je bedoelt ? http://www.rctechnics.eu/goudplug-35mm-polige-houder-p-2924.html?manufacturers_id=11

Laatst bewerkt: 28 apr 2009
  5. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    die in de link zijn opzich goed. Ik heb ze zonder houder tussen de motor en de esc.
    deze x3 zou goed moeten zijn.
    RCtechnics Internet Store

6. giganielsie

giganielsie

Lid geworden:
    17 aug 2008
    Als je van die goudpluggen erop wilt zetten, dan moet je toch solderen?

7. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    eeeh, ja....

8. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    nog tips voor het solderen van de 3 draden aan de motor?

ik vind de 3 gaatjes waar je het draad doorheen moet steken zo dicht bij elkaar zitten..

ben een beetje bang dat als ik gaat solderen , het soldeer elkaar raakt
    er zit amper 1,5mm tussen de 3 gaatjes.

ik ben van plan om de draden er door heen te steken en dan aan de onderkant te solderen.

solderen is niet mijn sterkste kant zegmaar..

9. Beefy XXL

Beefy XXL

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Draden vertinnen (voorsolderen) is het belangrijkste wat je eerst moet doen.
    Daarna draad door het gaatje heen steken en dan van de achterkant vast solderen met soldeertin.
    Zorg wel dat je goede soldeertin hebt van bv een modelbouwzaak.
    Van die standaard "GAMMA" soldeertin is echt ruk.
    Soldeer loopt alleen over als je teveel gebruikt. Minder is dus meer is het devies.

10. MaxCorvette

MaxCorvette

Lid geworden:
    17 nov 2007
    Ik heb nu ook zo'n setje, ESC 35A en 9T motor in mijn Lancer Evo TA03 gezet.
    Dat gaat toch wel een stukkie sneller als de LRP motor die erin zat en die na 3 runs de boel al te heet had.
    Motor wordt wel warm maar niet heet, batterijen zijn wel wat sneller leeg :D
    Enige wat nu wel moet is wat zwaardere veren, als de auto op top snelheid gaat drukt de auto omlaag waardoor een ongelijk liggende klinker al te hoog is.
    Maar ja dat was te verwachten als je sneller gaat dat er meer gewijzigd moet worden.
    Verder ben ik blij met de 'softstart' optie, dan blijft het diff en tandwielen wat langer heel.
    Dit setje werkt uitstekend, nette aanloop en zeer makkelijk te programmeren, ik heb alleen wat vraagtekens bij de levensduur van de fan...

Marcel

11. sitmark

sitmark

Lid geworden:
    8 mei 2008
    De geruchten gaan inderdaad de ronde dat de fan niet tegen veel bestand is, maar de mijne is nog steeds niet stuk en heeft toch al wat bashing ondergaan :D (vorm van regelaar uit auto geslingerd, herrhaaldelijk al de fan geblokkerd door sloppy bekabeling,...

12. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    ik had laatst bij iemand gezien die van aluminium of metaal. een stukje gaas om de regelaar heen gevouwen had. zo bescherm je ook het ventilatortje tegen vuil.

ik vond het wel een slimme oplossing.

ikzelf ben nu ook een aluminium bodemplaatje aan het maken waar de regelaar opgeplakt gaat worden, en dan ook iets van een gaasje

13. Beefy XXL

Beefy XXL

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Een vriend van mij heeft dit sinds gisteren ook in zijn TT01E liggen en mijn god wat gaat dat hard :) hoezo driften puur op power i.p.v. die kunststof bandjes.....
    Wel wat geratel in de diffs???? op topsnelheid (7.4 V lipo).
    Fan gaat lang mee.
    Mijn Desert truck heeft al aardig wat droge zandgroeven/akkers gezien, zowel op 4 wielen als op de kop en de fan "keeps on spinning".
    Af en toe met wat perslucht zuiver blazen doet wonderen.

14. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    precies gedaan wat je zei, en ben tot dit resultaat gekomen.
    wel aardig gelukt dacht ik zo. draadjes zitten muurvast

15. bcs

bcs

Lid geworden:
    7 aug 2006
    Kijk ziet er goed uit , solderen is niet moeilijk :D

16. Beefy XXL

Beefy XXL

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Idd goed gelukt.
    Voorvertinnen rules ;-)
    Zal wel lekker lopen of niet?
    Ik heb zelf ook de EZrun 60A esc en was zo perfectionistisch/stupid alle draden te desolderen en er van die zwaar dikke sileconen kabels op te zetten. Werkt goed maar desolderen is een appart vak ;-)

Have fun.

17. dunowe

dunowe

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Vraag:
    een tijdje geleden (op pagina 10 in dit draadje) meldden forumleden FranzD1 en Sitmark de winkel EC POWER HOBBIES CITY, RC Radio Control Accessories Lipo Charger ESC Online Shopping Forum om de Ezrun combi setjes goedkoop aan te kopen in HK (momenteel ook nog steeds maar 58.51euro).

Op diezelfde site staan ook goedkope lipo's aan geprezen.

Heeft iemand al ervaring met deze winkel in het algemeen (bvb bij het kopen van zo'n Ez Run setje)?

En heeft iemand al ervaring met die ECPower Lipo's?

Ik ben kalmpjes op zoek naar goedkope maar toch "bang for buck" lipo's.
    Voorlopig staan zijn zinnen op Zippy's (voorsprong) of Yeah racing (ook goede dingen van gelezen) Lipo's, maar de gratis verzendingskosten voor die ECpowers spreken ook wel aan.

Bvb: (Lot of 2) EC POWER Hard-case 3000mAh 7.4V LIPO BATTERY (Grey) - USD$39.99 : EC POWER HOBBIES CITY, RC Radio Control Accessories Lipo Charger ESC Online Shopping Forum
    Set van 2 3000mah hardcased 2S 25C lipo's voor 40dol , must be too good to be true!
    Maar is voor toch niet om competitief mee te zijn, dus misschien toch iets?

Laat maar horen!! Dank bij voorbaat.

Laatst bewerkt: 9 mei 2009
  18. savagecoen

savagecoen

Lid geworden:
    22 feb 2009
  19. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    vandaag de hele dag kunnen rijden voor de eerste keer met mijn Ezrun.
    ik heb de de 8,5T in een traxxas slash op 2s lipo.
    de startmode (punch) staat nog maar op 2 ingesteld via de programcard. dus op "normal"
    maar ik vind het wel erg veel power.. ik rijd bij MVB, dat is een redelijk korte baan. het was erg droog en stoffig vandaag, ik stond dus erg vaak achterstevoren..
    tja, je moet er echt mee leren rijden.. voorzichting met de wijsvinger op de trekker.
    thuis even een paar keer volgas gegaan om te kijken hoe hard het ging. voor mijn gevoel is mijn slash door de ezrun nu 10 a 15 km/u sneller dan stock, mischien wel meer. ik denk dat 55 a 60 km/u de top is..
    mijn slash hoeft echt niet super snel, ik wil met brushless, puur het gemak van onderhoudsarm , en de extra power daar moet ik nu nog mee leren omgaan.

20. dunowe

dunowe

Lid geworden:
    1 aug 2008

Deel Deze Pagina