F-14 Tomcat

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door WimBlommaert, 20 feb 2014.

  1. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    vooruitgang..........

    tijdje nie meer gepost, druk geweest met't werk en bovendien een crash van m'n harde schijf.

    toch wel wat vooruitgang gemaakt: ik heb ondertussen de cockpit passend gemaakt, en uitgedokterd hoe ze vlot kan in en uitgebouwd worden. in principe komt er wel niks onder de cockpit te zitten, misschien enkel één van de ontvangers. foto's hiervan volgen nog.

    De twee UAT's zitten ook al, pompen zitten er net achter.

    [​IMG]

    Alles is uitgevoerd met 6mm Festo

    [​IMG]
     
  2. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    ook een begin gemaakt van de 'tray' waar alle electronica opkomt, en die in en uit de neus schuift. kwestie van bij alles makkelijk bij te komen...

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
  4. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
  5. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Wim,

    Ziet er schitterend uit!

    Kwam onderstaande tegen, erg mooie toevoeging voor jouw kist:

    Voorzijde GE110 motor voor in je F-14

    Kan zowel alleen statisch gebruikt worden alsook tijdens het vliegen, de rotor draait nl gewoon vrij.

    Handgeschilderd en geweatherd, kosten... Slik, hou je vast, daar komt ie; £300 per setje...!!!!!!

    Meer info:

    The little jetcompany.
    Littlejetco@me.com

    [​IMG]
     
  6. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    Hey Melvin,

    Ik heb al de "probes" set van hem (AOA, Pitot, ....) héél mooi allemaal, maar inderdaad érg prijzig. De stators vind ik super, maar de prijs staat me inderdaad tegen. vooral, met de turbines die ik heb, zie je niet 'door' het toestel langs de inlaten. is meer een probleem met de kleinere turbines als een P100 of een Merlin 140. ik twijfel dus of deze optie erop komt. vliegen zou ik er toch al niet mee doen.... en dan vind ik't een dure optie, zeker als je als ik niet van plan ben om mee te doen aan wedstrijden (daarvoor zitten er trouwens teveel fouten in qua schaalgetrouwheid)

    ondertussen is de tomcat omzeggen "af"... dit wil zeggen, turbines hebben gelopen, alle servo's en electronica zit op zijn plaats, zit grotendeels geprogrammeerd in de zender... nu komt het lange proces om alle terdege te testen, na te kijken en bij te werken. en daar is wel nog héél wat werk... zwaartepunt heb ik wel al gecontroleerd, en ik ben toch vrij goed geslaagd in mijn opzet. om'm exact te balanceren op het voorste punt, moet ik 280g lood in de neus toevoegen. op het achterste punt (net voor de centrale balk), moet die 280g lood in de staart. wil dus eigenlijk zeggen dat hij zonder lood tussen beide punten in valt. blijkt dat hij op't voorste punt wat neuslastig is, ik denk't dus voor de eerste vluchten zonder lood te proberen. Ik heb wel net de actuators opgestuurd naar Taiwan voor de upgrade naar full alu. zo wordt het plastic 'motorhuis' vervangen door een alu versie. toch iets degelijker lijkt me....

    Maiden zal waarschijnlijk niet meer voor 2014 zijn, zal al blij zijn als ik aan taxitesten toekom...
     
  7. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    enkele filmpjes....

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    niet vergeten geluid aan te zetten!!!

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    Sjieke dinges!! Zie da je ook de maglock's van GBR jets gebruikt. Heb deze ook gebruikt. Wel had ik de pech dat de magneten op een gegeven moment tegen elkaar vlogen en kapot natuurlijk. Nu zitten er dezelfde in maar dikker, 6mm ipv 3mm. Trekt nu wel veel harder de pin erin.

    Ben
     
  11. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    Ben,

    zou eens moeten kijken hoe dik die magneten bij mij zijn... zijn leuke spullen, maar ook wel pokkeduur voor wat't is eigenlijk..........

    Wim
     
  12. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    Wij hebben ze met drie tegelijk gekocht op JetPower voor 100€ ipv 45€/st
     
  13. DRONE ROOKIE

    DRONE ROOKIE

    Lid geworden:
    17 dec 2013
    Berichten:
    237
    Wim,

    Ik kijk uit naar de video als je gaat vliegen. Tomcats gezien op Leeuwarden en op de USS Abraham Lincoln, ze staalde altijd gezag uit met hun turbines. in Leeuwarden mochten ze alleen met instructie opstijgen anders waren ze binnen een week door hun mileupunten heen(geluidsoverlast!). Een beetje jaloers maar, hahaha
     
  14. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    kleine update tussendoor. De Tomcat is zo goed als klaar, hoewel er een paar dingen zijn die ik misschien wel nog ga aanpassen, zeker naar de retracts toe. Mogelijks gaat de 5-in-1 valve er nog uit, en wordt die vervangen door gewone kleppen, en de sequencer in de powerbox. Ook overweeg ik Festo Pilot valves te installeren, zeker op de mains om een up-en downlock te krijgen.
    Als alles wat meezit, gaan binnenkort de eerste taxitests door in Wezeren.....

    W.
     
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Kijk toch vooruitgang :thumbsup:
     
  16. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.097
    Locatie:
    Sleen
    Ik kijk erg uit naar de video's Win ;)

    Mvg,

    Bart
     
  17. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    Hey samen!!

    Afgelopen weekend is de Tomcat eindelijk eens naar buiten gekomen voor de eerste systeem- en taxitesten. Er zijn nog een aantal issues aan het licht gekomen, belangrijkste is een glicht in de electronica die de lineaire motoren aanstuurt voor de vleugelverstelling. moet nog uitzoeken waar't aan ligt, maar werkt niet alijd zoals't hoort. Ik twijfel ook nog wat aan de setup van't gear, zou kunnen dat ik de Airpower 5-in-1 nog vervang door individuele kleppen.

    De taxitesten zijn ook goed verlopen, sound van de motoren is fenomenaal, starten mooi gelijk op, en lopen ook lekker synchroon. acceleratie op het sompige plein was érg behoorlijk, zelfs halfgas had 'ie er halverwege 't plein al zin in....remmen werken ook goed, hoewel de wielen op het natte plein natuurlijk doorslipten...loopt mooi rechtuit, nosegear steering werkt ook erg goed.

    Romp wordt ook helemaal niet warm, tanks lopen mooi synchroon leeg, UAT op de linker motor had wel wat lucht zitten, moet dus ook nog nagekeken worden...

    Al bij al een geslaagde test!!
    ook nog van de gelegenheid gebruik gemaakt om m'n "nieuwe" ( voor mij dan toch, vloog op electro) Pilot SBach in te vliegen, vervanger van m'n ter ziele gegane Goldwing Sbach. als je me vraagt welke van de twee de beste is?? Goldwing, without any doubt.....

    Wim
     
  18. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    Tof, die paar issues eruit en dan naar de tarmac ;-)
     
  19. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    sorry, maar één foto.......

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België

    Yep, can't wait....... denk dat't ie op tarmac wel héél snel airborne zal zijn.....

    W.
     

Deel Deze Pagina