F16 dual schaal 1 op 5

Wat een geweld die Yak-130 maar ja als je al 4 jaar met zo'n project bezig bent dan mag het ook wel in alle details kloppen. Wat Gerald presteerd doet hier niet voor onder maar die maakt dan alles ook alleen en dat binnen een 1.5 jaar tijd.

Ik ben weer verder gegaan met de nozzle, de opening is groter geworden wat ik wat mooier vind. De turkey feathers zijn geschuurd en de finger seals zitten er ook op. Nu de andere ringen er nog op en dan de nozzle seals en de andere nozzle segmenten maken. (niet beweegbaar)

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
deze zal toch ook niets te kort schieten als je het mij vraagt, bij ons vliegen er geen jets,maar toch ongelofelijk wat jullie hiervan maken!

Hi Pablo, this one is for the mold. Those for the functional nozzle will be made later when the project is finished they need more thing added.

Grts

Terwijl het laminaat op de cockpit aan het drogen is ben ik maar even verder gegaan met het tekenen van de nozzle onderdelen. De eerste stap naar een werkende nozzle is daar, alles past exact :p. Heeft wel het nodige zweet weer gekost.
De turkey feathers komen nog maar zo ziet dus het interieur achter de tukeys er uit. Dit is de configuratie van een F15 nozzle.
De seals tussen de nozzle elementen komen er uiteraard ook nog in maar eerst maak ik nog de ring die de hevels gaat aansturen.

Hoe ik dit in 1/5 ga maken zal ook wel weer de nodige hoofdbrekens opleveren.

full

full

full

De echte.​

full

Het groter en kleiner worden word geregeld door die hevels die je ziet, dezen zitten aan een ring vast die word aangestuurd door 5 actuators, je ziet er 2 op de zijkant zitten. In die actuators zitten spindels, maar de hele handel word weer aangestuurd door 1 hoofd actuator.
Deze stand word bv gebruikt bij take-off zonder AB.

Grt

Afdruk van het cockpitglas is klaar en dit is het resultaat.

full

Van deze mal komt een massieve afdruk die zal dienen voor het vacuüm trekken van de glazen CP.​

Verder gegaan met de detaillering rond de CP, de linkerkant zit er op.​

full

Het eerste onderdeel van de schaal nozzle is ook klaar, er gaat niks boven cnc met dit pielwerk. Mendelt is even een tijdje zoet geweest om dit te maken want zo'n klein mm freesje schiet niet echt op :).
Het is in vaktermen het divergent nozzle segment seal.​

full

Pffff peter peter... Wat een klus man!
Maar heel erg netjes! Ik zeg verklein machines bestaan (dat zijn dus gewoon mensen zoals peter)

F16 vliegers hebben een nickname en bij deze geef ik je de nickname

Peter "shrink" coers!

Mooi voor op je linker cockpit rand die net af is :yes: :rolling:

Werkelijk schitterend. Denk dat het eindresultaat, gespoten en al minder mooi wordt dan deze plug ;).

Freek

:DDank je, als er dingen verdwijnen onder de verf is niet erg, gebeurt ook bij de grote.

Nu maar weer wat plaatjes plaatsen, de CP is nu klaar. Beetje bij beetje raakt de bovenkant af.

full

full

full

full

Heb nu ook een rubber malletje voor de het nozzle onderdeel gemaakt.​

full

Back